Gå til innhold

Ny smarttelefon, hva skal jeg velge!? Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sett etter ny mobil i flere uker nå. Lest haugevis av tester, tittet masse på forumet her og gjort fult av søk på Google. Har omsider kommet frem til at det er Nokia N79 og HTC S740 som frister meg mest. Begge telefonene har mange av de funksjonene jeg ønsker meg, men klarer likevel ikke helt å bestemme meg. Ser ut som om de scorer bra på litt forskjellige områder. Som gadget freak elsker jeg å fikle med nye dingser. At telefonen er avansert og vanskelig å lære seg er derfor nesten utelukkende et pluss for meg. Vil også gjerne ha det aller meste av funksjoner. Liten liste over det viktigste finner dere under her:

 

- Wifi

- Brukbart kamera

- Radio med RDS

- GPS

- Skarp, lyssterk og god skjerm (Veldig viktig!)

- Smarttelefon

- Mulighet for å spille av både musikk og video

- Høy minnekapasitet eller mulighet for å utvidde med Micro-SD

- Qwerty tastatur

- 3,5 millimeters minijack

- Grei nettleser

 

Har altså funnet HTC S740 og Nokia N79 som har flere av disse funksjonene, men begge har både sterke og svake sider. Laget en liten liste over hva jeg ser på som positivt og negativt med hver telefon:

 

HTC S740:

 

+ Qwerty tastatur

+ Pent design

+ Gode taster

+ Windows Mobile

- Ingen fotolys/blitz

- Ingen 3,5 mm minijack

- Lader, headset og dataoverføring gjennom samme port

 

Nokia N79:

 

+ 3,5 mm minijack

+ Bra kamera

+ FM sender

+ Minnekort medfølger

- Mangler Qwerty tastatur

- Litt kjedelig design

- Dårlige taster

- Høy stråling

 

 

Kjenner jeg kanskje har aller mest lyst på HTCen når alt kommer til alt. Synes designet er helt fantastisk og frister veldig med fult Qwery tastatur.

 

Noen som har noen erfaringer? Hvilken av telefonene er mest avansert? Noen andre mobiler jeg burde se nærmere på?

 

Vil helst ikke overstige 3700kr. Tochscreen er absolutt ikke noe must, men er ikke noe minus heller.

 

Takk :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kan anbefale N78https://prisguiden.no/product.php?view=erfaringer&productId=90361&cat_id=19

 

En telefon som har ALT, ser bra ut og er enkel å bruke. Tastene, som får slakt i media, er ikke så ille som de skal ha det til. DU trenger noen uker med tilvenning, men etter det kommer du til å like tastene. De er enkle å treffe, jeg skriver raskere meldinger nå en på min gamle Nokia med store taster.

Lenke til kommentar

Spør du meg er Windows på mobil verdiløst og noe som kun bør brukes dersom man har investert tungt i MS-infrastruktur (Exchange o.l.) - altså store firmaer. For normale brukere er Symbian fullstendig overlegent, så jeg ville gått for Nokiaen utelukkende pga operativsystemet (som tross alt er det aller viktigste med telefonen!)

Lenke til kommentar

http://www.amobil.no/artikler/nokia_e75/69233/1

 

Nokia E75 er den perfekte telefonen for deg, etter min mening.. Eneste minuset er at den er litt dyrere en du har beregnet.. Men jeg ville lett valgt den før S740(litt dårlig erfaring med HTC Diamond og MYE fingeravtrykk overalt på telefonen, og s740 er samme greia).

 

Og N79 har ikke dårlige taster etter min mening, en kamerat har den og jeg har trykket mye på den, og den har helt greie taster..

Lenke til kommentar
http://www.amobil.no/artikler/nokia_e75/69233/1

 

Nokia E75 er den perfekte telefonen for deg, etter min mening.. Eneste minuset er at den er litt dyrere en du har beregnet.. Men jeg ville lett valgt den før S740(litt dårlig erfaring med HTC Diamond og MYE fingeravtrykk overalt på telefonen, og s740 er samme greia).

Ser grei ut den, men blir litt dyr, også har den dårlig batteri. Synes Windows funker ganske greit jeg da, av det jeg har prøvd synes jeg ikke det har virket noe dårligere enn Symbian. Vanskelig dette! :hmm:

Lenke til kommentar

Lucariox, siden du er gadgethore, akkurat som meg, så er Android noe helt nytt og morsomt å utforske.

 

Jeg liker også å fikle og customize, og ble derfor litt skuffet over android siden det ikke var tilrettelagt for at man kunne skifte ut ikoner og themes så lett som det burde. Men nå som 1.5 har kommet skal det bli lettere tror jeg. Det er ihvertfall blitt tilrettelagt for utvikling av widgets.

 

Android er en spennende plattform med stort potensiale.

 

Angående telefoner,

 

hvis du ser på g1/dream, så får du berøringsfølsom skjerm, fysisk qwerty, gps og masse annet av teknologi. Fra listen din så mangler den 3.5mm jack, kameraet er ikke det beste og jeg tror ikke den har radio.

 

Av de positive tingene så får du MASSE teknologi til en billig penge. Jeg liker ui'et veldig godt, det er lett å reflashe telefonen som åpner for enda mer customizing.

 

F.eks, man kan innstallere Debian Linux på den, bare for å briefe xD

 

For meg er det ikke bare en telefon. T-mobile G1 er en underholdningsportal. Veldig tett knyttet opp mot nettet. Som flittig bruker av google sine programmer digger jeg at de er så tett integrert i telefonen.

 

Hvis du har muligheten, sjekk ut telefonen :)

Lenke til kommentar
Lucariox, siden du er gadgethore, akkurat som meg, så er Android noe helt nytt og morsomt å utforske.

 

Jeg liker også å fikle og customize, og ble derfor litt skuffet over android siden det ikke var tilrettelagt for at man kunne skifte ut ikoner og themes så lett som det burde. Men nå som 1.5 har kommet skal det bli lettere tror jeg. Det er ihvertfall blitt tilrettelagt for utvikling av widgets.

 

Android er en spennende plattform med stort potensiale.

 

Angående telefoner,

 

hvis du ser på g1/dream, så får du berøringsfølsom skjerm, fysisk qwerty, gps og masse annet av teknologi. Fra listen din så mangler den 3.5mm jack, kameraet er ikke det beste og jeg tror ikke den har radio.

 

Av de positive tingene så får du MASSE teknologi til en billig penge. Jeg liker ui'et veldig godt, det er lett å reflashe telefonen som åpner for enda mer customizing.

 

F.eks, man kan innstallere Debian Linux på den, bare for å briefe xD

 

For meg er det ikke bare en telefon. T-mobile G1 er en underholdningsportal. Veldig tett knyttet opp mot nettet. Som flittig bruker av google sine programmer digger jeg at de er så tett integrert i telefonen.

 

Hvis du har muligheten, sjekk ut telefonen :)

Så faktisk veldig morsom ut den der! Bare synd den mangler radio og har dårlig kamera. Hadde det ikke vært for det hadde den nesten vært perfekt :ph34r:

 

Tusen takk for tipset, skal se enda nærmere på den. Tar veldig, veldig gjerne i mot flere tips og meninger! :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...