Gå til innhold

Kan noen IDE/kompilatore gjøre dette? Hurrtig koding(?)


Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen gode programerings verktøy som lar deg gjøre litt hurtig koding(?):

 

Funksjoner som lages i header fila blir automatisk gjort klar for koding i c fila.

 

Man kan automatisk lage get og set funksjoner for variabler.

 

Bruker Eclipse for Java, og der mange små kjekke saker som att når man skrive < så lages automatisk <> og du havner i mitten av dem for å starte og skrive, og tab fører deg uten for igjen. Samme gjelder for "" og når du skriver en funksjon så kommer () med paramterenne opp automatisk og man kan lette fylle den ved å bruke tab for å hoppe bortover. Etter en funksjon og du taster { og trykker enter så kommer den neste } automatisk.

 

Når man skriver så kommer det automatisk forslag som du kan trykke enter om stemmer. Det kommer normalt når du er inne i en klasse, men det hadde vært greit ellers også. Når du jobber innad i klassen så burde den komme med automatisk forlag om det du skriver linger på variabler eller funksjoner i klassen du er i, og i andre tilfeller også.

 

Om man skriver for, while løkker eller andre, så hadde det vært greit om den satte allt klart og du bare brukte tab for å hoppe bortover for å fylle inn. Feks så begyner jeg å skrive for, og allerede da kommer med den med forslag for og om jeg trykker enter blir allt fyllt ut og jeg kan bare tabbe bortver og fylle ut. Samme kunne vært for andre ting som if osv.

 

Hvis man feks. skriver list<int> liste; så kunneman høyre klikket på list og valgt og legge den til i include automatisk, og man kunne valgt og legge til using saken så man kan bruke den uten std.

 

osv.

 

 

Noe annet litt uten for som også hadde vært kjekt:

 

Feil sjekking i sann tid. I eclipse i Java så viser den de fleste direkte feil like etter de er skrevet. Noe som er rimelig kjekt.

 

 

 

Bruker nå en tidligere verson av visual studio. Så om det hadde vært mulig i VS så hadde det vært best. Men om det er noen andre som kan dette så ville jeg nokk byttet. Har dere noen forslag?

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For Visual Studio er det Visual Assist X som ruler: http://www.wholetomato.com/

 

Best $99 jeg noen gang har brukt :)

 

Du må lære deg å bruke den, men her får du mye gratis + at den funker i Visual Studio 6.0 :)

 

Har fått meg den nyeste Visual studie og har nå også innstalert den der Visual Assist X. Har bare såvidt fått sett litt på den, men så langt virker Visual Assist X til og nærmest dekke allt jeg spurte etter. Den retter i vertfall opp på en god del ting som har vært ett irritasjons moment.

 

Merkelig mye av den funksjonaliteten ikke er lagt inn som standar i VS.

Lenke til kommentar

Veldig rart at det ikke er standard ja... Men de har jo åpnet for 3de-parts programmer som gjør sakene mye bedre...

 

For meg er det gull siden jeg har noen eldre prosjekter i VC6.0 som jeg ikke gidder å konverte og der fungerer Visual Assist X like godt som i VS2008 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...