Gå til innhold

Nok en nybegynner som trenger sykkelanbefaling


FunEye

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Sykkelsesongen står for døra og jeg vil kaste meg på setet!

 

Begynte så vidt å sykle i Marka for treningens skyld i fjor på et gammelt ræl av en sykkel. Den er nå historie, og jeg trenger hjelp til å kjøpe en ny.

 

Som sagt blir det sykling i Marka, hovedsaklig på grusveiene, men man skal ikke se bort i fra at det kan bli en og annen tur på stier. Ihvertfall greit å ha muligheten. Jeg er ikke proff, men liker å ha skikkelig utstyr, men vil ikke kaste bort penger bare fordi sykkelen blir litt bedre. Spørsmålet er jo om jeg får større glede av sykkelen om den koster 10.000 kontra 8.000..

 

Øvre prisgrense må være 10.000, helst under.. ;)

 

Har sett på følgende sykler til nå, men er usikker på hva jeg trenger og bør gå for:

 

Diamant Radiant Cut Cross of Asia '09 Fikk anbefalt denne på G-Sport. 15% rabatt for Skiforeningens medlemmer gjør denne fristende.

 

Scott Scale 50 8999,- på XXL, eller 8499,- på Milsluker'n. Scott er vel et bra merke?

 

Er åpen for andre forslag og tips til hva jeg bør se etter.

 

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri likt Diamant noe særlig, grunnet egne erfaringer. Trek og Scott er imidlertid gode merker etter mitt synspunkt.

 

 

Best i test

 

Trek 6700 er min største anbefaling. Klar testvinner i 10 000,- klassen. Evt kan du se på Trek 6300. De leveres begge med hydrauliske skivebremser.

 

Edit: Ser nå at Trek 6700 09'modell kanskje er i overkant dyr. Men da vil 6300 være en god erstatning, evt. kan du se på tilbud fra fjorårsmodellen (som er testvinneren)

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...