Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Min livssituasjon, lite sosial av meg?


Anbefalte innlegg

dette her er jo noe jeg egentlig ikke hadde lyst til men..føler nå at andres innspill og syn kunne vært til nytte.

 

ja jeg er vel 21 år, har egentlig ingen retning eller form for mening i mitt liv. står foran en sommer

uten en klar plan. har gått ett år på folkehøgskole nå, fått selvsagt en del nye bekjentskaper med folk

fra ulike steder i Norge. Men her kommer hele problemet inn i bildet, jeg har 0 venner igjen ifra der min

familie og jeg opprinnelig bor. Dette er et voldsomt problem, fordi er ikke sosial i det hele tatt.

siste 4 årene har jeg vært for meg selv, og jobbet stort sett, såklart vært nå litt ute å ny å ned.

men overtid har både selvfølelsen og gode venner og bekjentskaper som engang var forsvunnet ut av vindu.

jeg var i ett heller dårlig miljø og måtte kutte all kontakt med folk. det verste er at jeg har gjort ting som ikke

gjenspeiler hvem jeg er, hva jeg fundementalt står for. pågrunn av dårlig selvbilde,tillit.

 

nå er jeg klar for ett nytt liv, nye muligheter,steder,jobber,skoler,venner. jeg har en god start kapital,så jeg kan dra

hvor jeg vil i verden. det jeg i hovedsak trenger et etablert sosialt liv, dermed må enn ha nære venner.

har fått gode venner fra her å der, har faktisk blitt råda å flytte hvor ei vennine av meg bor. men har så utallige

mange spørsmål oppe at det er vanskelig å tenke klart å trekke en rasjonell løsning på problemene.

 

har lest flere ulike tråder rundt på nettet ang samme problem, hvordan få venner,starte nytt liv etc.

å gå ut blant folk er selvsagt eneste måte, men har venner som bor ulike steder i landet så dette er ikke helt

håpløst men føles sånn ut. er ganske lei av tilværelsen egentlig, har inderlig lyst på litt retning i livet mitt...

 

har noen noe gode ord å komme på veien=/?

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er så uvanlig å etterhvert miste venner fra der man kommer fra. Du er tydeligvis ikke noe håpløst tilfelle siden du har klart å skaffe deg venner på folkehøgskolen.

 

Starter du på et nytt studiested, på et studie av noe varighet så burde det være gode muligheter til å få nye venner der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...