Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er denne raptoren død?


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg merket en drastisk nedgang i ytelse på pcen min.

Jeg tenkte da at jeg skulle formatere harddisken jeg har windows på, i dag, men dette viste seg å være verre enn jeg trodde:

 

Først booted jeg med windows xp cden, og valgte stasjonsnavnet til raptoren (g:) og valgte å formatere den med NTFS, og installere.

Etter at filene var kopiert ferdig, restarted maskinen, og jeg fikk en bluescreen.

 

Men jeg la også merke til at det var 2 windows xp'er installert, så den gamle ble ikke fjernet selv om harddisken ble formatert.

Jeg fikk booted med den gamle installasjonen og, så det virket ikke som om noe hadde skjedd med pcen.

Jeg tenkte å kjøre en ikke-quick format, så jeg gikk inn i windowsinstallasjonsprogrammet igjen, og valgte stasjon og la merke til at det stor 3899 mb totalt.

Altså 137 giga mindre enn det burde være.

 

Uansett så kjørte jeg en ordentlig formatering, og det samme skjedde.

 

Deretter bootet jeg pcen med et os fra en annen harddisk, og formaterte raptoren fra windows, og nå virker det som den er fjernet, for jeg fikk en feilmelding som sa "NTLDR is missing".

 

Jeg kjørte windowsinstallasjonsprogrammet igjen, kopierte filer, og jeg fikk den samme bluescreenen som tidligere.

 

Er denne disken fucked? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse eventuelle korrupte sektorer eller noe?

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, midt i påska og *grine*

 

Disk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378747

Endret av Crizpy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 100% sikker på at det ikke er fler partisjoner, da windows xp viser at det er en partisjon som holder 137 gig, og jeg vet ganske godt med meg selv at jeg kun lagde en.

 

Men ja, jeg boota med kun den disken og sletta det som var (en partisjon) og laga en ny. Det tror jeg er gjort 6-7 ganger nå..men jeg har boota med et annet os igjen, og kjører det programmet som sjekker disken for bad sectors etc i windows, så vi får se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...