Gå til innhold

Trenger Wordpress råd/hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg har et domene med webhotel jeg kunne tenke meg å blogge på. Men hva er den letteste måten for meg som ikke har noe peiling på dette. Har prøvd å følge guiden på wordpress sine sider for å få det installert men skjønner ikke dritten. Finnes det noe enklere?

 

Uaktuelt å ha noe slik blogspot piss. Det skal være en blog med meninger. Ikke personlige problemer og lipgloss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å installere Wordpress på webhotellet ditt så må du ha støtte for PHP og MySQL, og opprette en MySQL-database med brukernavn og passord. Putt dette inn i wp-config.php filen, last opp hele rukkelet og led nettleseren din til domene.com/wp-admin/install.php Det er egentlig såre enkelt bare du har den informasjonen du trenger. Sjekk kontrollpanelet, eventuelt send en epost til support ...

 

Eventuelt så kan du opprette en gratis blogg på wordpress.com og mappe den til domenet ditt, men det koster $10 i året og krever redigering av DNS-oppføringer og styr og hendelse som egentlig er vanskeligere enn å installere Wordpress. Et annet alternativ er å betale $15 for et domene via Wordpress.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...