Gå til innhold

Dårlig ytelse på mitt Radeon 9700 Pro AIW ?


klo

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Radeon 9700 Pro All-In-Wonder for noen dager siden,

og bestemte meg for å legge inn Windows Xp på nytt.

Først jeg la inn i denne rekkefølgen:

DirectX9.0a -> WDM Driver -> Radeon Driver -> Control Panel.

 

Jeg kjører alt på default og får følgende i 3dmark

3DMark2001 = 11814

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6395416 (se her for mer info)

3DMark03 = 4389

 

Jeg syns dette var veldig lavt i forhold til hva jeg hadde forventet, veldig misfornøyd med dette, jeg ser jo andre med nesten likt oppsett som meg som får rundt 15000-16000 i 3dmark01

Jeg har prøvd flere forskjellige drivere men ender alltid opp med noelunde lik poengsum. Er det noen som vet hva som er gale her? jeg skjønner ingenting.

 

Venter håpefult på svar :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3dmark03 scoren er ikke så ille, men har du lagt inn alle nye drivere? Hvilken Radeon driver?

 

Akkurat nå bruker jeg Omega 2.4.07 med den fikk jeg omtrent lik score i 2001. Beste scoren min var ca.12000 med Catalyst 3.2,

 

Corcky:men jeg syns alikevell det er noe som ikke stemmer her når jeg ser på tester hvor de ikke klokker da får de 3000+ mer poeng en meg.

3dmark gir jo en viss påpekning hvordan maskinen yter.

Lenke til kommentar

er noen ting som trekker ned hos deg: Asus hovedkort med SiS 648 chipset. En kamerat av meg hadde dette før han byttet til et e7205 basert hovedkort. Med en gang han byttet fikk han godt over 1000 poeng mer i både 3DMark03 og 01. En annen ting er at CPUen din bare har 100 MHz fsb...

 

Sier ikke at du vil få over 1000 poeng mer i 3DMark03 men, fordi det vil du ikke få. Med ditt oppsett har du ikke mulighet til over 5000 i 03..

Lenke til kommentar
er noen ting som trekker ned hos deg: Asus hovedkort med SiS 648 chipset. En kamerat av meg hadde dette før han byttet til et e7205 basert hovedkort. Med en gang han byttet fikk han godt over 1000 poeng mer i både 3DMark03 og 01. En annen ting er at CPUen din bare har 100 MHz fsb...

 

Sier ikke at du vil få over 1000 poeng mer i 3DMark03 men, fordi det vil du ikke få. Med ditt oppsett har du ikke mulighet til over 5000 i 03..

 

Jeg tenkte litt på dette jeg også, men vilket hovedkort bør jeg satse på om jeg så skulle kjøpe nytt?

 

Om jeg klokker fsb vil ikke det hjelpe på 100fsb problemer? :shrug:

Lenke til kommentar

hmm, du kan vel vente litt med å kjøpe nytt hovedkort eller? Uansett, hvis du skal ha dyrt hovedkort bør du kjøpe et av de nye i875P hovedkortene. For et billigere bør du vente på i865 kortene (men de kommer ikke før om en god stund). Du kan jo velge MSI Neo-LSR. Det koster ca 1500 kr på komplett, og er basert på i875P chipsettet.

Lenke til kommentar
hmm, du kan vel vente litt med å kjøpe nytt hovedkort eller? Uansett, hvis du skal ha dyrt hovedkort bør du kjøpe et av de nye i875P hovedkortene. For et billigere bør du vente på i865 kortene (men de kommer ikke før om en god stund). Du kan jo velge MSI Neo-LSR. Det koster ca 1500 kr på komplett, og er basert på i875P chipsettet.

 

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe nytt kort med det første vertfall, men er det sikkert at det ikke er noe annet som er problemet eller er det bare det at cpu + hk oppstettet mitt trekker så grådig ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...