Gå til innhold

Vanligste feil nybegynnere gjør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Være så ivrig med å få den flunkende nye P4 2.4B Northwooden på plass at man bryter opp plastesken den ligger i slik at den flyr ut og lander på flisegulvet (been there  :oops:) takk gud for at den overlevde

 

Gjorde noe lignende selv. Plastesken satt ekstra godt så jeg tenkte meg ikke om å rev den opp. Cpu'en fløy himmellangt, jeg innså at jeg ikke ville nå den så jeg lukker øya. Knaaaaaas!

 

Cpuen hadde landet på ei pute og et glass datt i gulvet. puhhhh..

Nybegynnere, aldri, ALDRI riv opp plastesken!

Lenke til kommentar

Kjøp et dyrt kabinett... Det er virkelig en god investering, jeg vil si at om du legger i 500 kroner i kabinett har du en god erstatning om du må spare inn 500 andre plasser.

 

Mitt kabinett har til nå årsaket:

 

-ett stk ødelagt hovedkort pga noen idiotiske HK-støtter som knuste pinner på undersiden av kortet.

-at jeg må støtte opp med papp og teip inni kabinettet fordi jeg har ca 6 skinner for lite.

-at jeg ikke får brukt min diskettstasjon på grunn av for lite skruer til 3,5"-brønnen (eller hva det nå heter)

 

kunne godt heller hatt et bedre kabinett enn 512 MB RAM... Og jeg er EKSTREMKNUSER-bruker av data med både videoredigering, tunge lydprogrammer og bildebehandling på samme maskin.

Lenke til kommentar
ellers kan jeg nevne at jeg er ikke fersk selv men nylig åpna jeg cd skuffen på min nesten ny plextor 48x cd brenner.

 

tok ut cden og glemte å lukke. Sitter i en kontor stol ved pcen. Satt og holdt på med ett eller annet svingte meg rundt kjente kneet traff noe og en ekkel knaselyd av plastdeler kunne høres

 

Søstren min og typen kjøpte seg nye datamøbler, towerne står på hver side av den delen søstra mi sitter på. 1 kveld i 1 uka klarte søstra mi å knekke 1 cd skuffe på hver av pc`ene :yes:. Heldigvis er brenneren på den ene uten skuff slik at den vil aldri kunne brekke :D

Lenke til kommentar

Etter at du er ferdig å installere xp tar du ut cd'n, putter cd'n i coveret og smeller igjen frontdekselet på chieftecen :lol:

Da blir det en ny slik en:

http://www.databutikken.com/no/default.php...Id=SAMRW48X24BL

 

:evil:

 

Eller sitte i 5 (!) timer, fra 23:00 til 04:00, å ikke skjønne hvorfor i griseland det ikke går an å skrive til HDD! Bare for å finne ut at jumperen i HDD skulle tas ut, ikke stå på CS :x

Lenke til kommentar
ellers kan jeg nevne at jeg er ikke fersk selv men nylig åpna jeg cd skuffen på min nesten ny plextor 48x cd brenner.

 

tok ut cden og glemte å lukke. Sitter i en kontor stol ved pcen. Satt og holdt på med ett eller annet svingte meg rundt kjente kneet traff noe og en ekkel knaselyd av plastdeler kunne høres

 

vel vel måtte bare pelle fra hverandre cd brenneren 4 ganger og noen plastdeler fattigere. men den fungerer faktsik enda hehe.

 

Been there, done that :roll:

Lenke til kommentar

Det og faktisk ha klart og bygge sin første pc, uten og bruke manualen, men da man skal skru på pc'en høres alt fint ut men det kommer ikke skjermbilde. Grunnen: Skjermen er stilt til det minste på brightness og contrast.. Da kan man begynne og fukle med mye annet. Og det første man tenker på i en slik situasjon er skjermen..

 

Har ikke gjort det selv da, men kjenner noen som gjorde det.

Lenke til kommentar

på på kabinettet, et umalt sted selvølgelig. Dette funker (best) hvis maskinen står i en jordet kontakt. Men husk å slå av strømforsyninga! Noe jeg selv pleier å gjøre er å bygge data i mitt eget "hobby-rom" der går kobber-vannledrørene fra badet under taket, så når jeg skal jorde meg tar jeg bare på vannrørene. Men har også hørt at det går ann å kjøpe antistatiske metall blokker, som du kan sette på bordet hvor du bygger å tuche med jevne mellomrom. Andre ting som kan forebygge statisk elektrisitet er jo å sitte/stå i ro , bygge dataen på tre-bord/plate, stå på tre-gulv/plate selv, uten sokker på! :wink:

 

Det er tipsene jeg kommer på i farten, håper det var til hjelp!

Lenke til kommentar
- Ikke legge temperatur sensor mellom CPU kjernen og kjølern, og iallefall ikke skru av maskina når temp'en stiger med 10grader i sekundet, maskina ryker, og det lukter svidd :oops:  

 

 

Resultat, 1stk svidd 1400 T-Bird

 

Mener du at hvis cpu tempen stiger forferdelig fort så skal en la maskinen svive???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...