Gå til innhold

Vanligste feil nybegynnere gjør


Anbefalte innlegg

OK. lager denne posten ikke fordi jeg er nybegynner selv, en fordi jeg husker at jeg laget en slik en en stund tilbake, og den ble SVÆRT populær og hjelpsom for meg og andre. Så her lager jeg en til som jeg håper blir enda mer hjelpsom og populær enn den forrige. Kan jo begynne selv:

 

• Ikke være forsiktig nok med statisk elektrisitet.

 

• Ikke dytte RAM'en godt nok nedi.

 

• Ikke lese manualen(e)!

 

Håper dere andre kommer med gode forslag! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minor and Major Mistakes:

 

-Glemme å sette på CPU-vifte, sette på CPU-vifte feil vei (f.eks. silent twin, så den ikke blir identified i BIOS.), knuse core (AMD)...

 

 

-Ikke plugge AGP-kortet helt nedi, så du ikke får skjermbilde, hovedkortet piper, du får panikk og du går på Komplett for å levere kortet tilbake; fyren bak disken spør ikke en gang hva som var feilen, men sender kortet til en eller annen teknisk avdeling i en annen by så du må vente ENDA lenger på å bygge deg den etterlengtede PC-en din (PUST, PES...)

 

-Miste kaffekoppen/brusen/annet oppi det hele siden du måtte sette deg akkurat ved PC-en med drikken for å feire at du var ferdig å sette sammen det splitter nye vidunderet...

 

- Får ikke skjermbilde ved første forsøk, tror at det er noe galt med strømmen, slår på den røde 230/210 -bryteren volt, og strømforsyneren (og kanskje flere ting også) tar kveld

 

- Skjekker ikke om slangene på vannkjølinga funker etter at du fikk dem fra brutter'n; som egentlig ikke har brukt dem på 5 år (men ikke har nevnt et knyst om det) og plutselig lukter det svidd boblebad fra kabinettet

 

 

Skal si flere hvis jeg kommer på fler !

 

 

 

:roll: :o :p 8) :-? :(

Lenke til kommentar
OK. lager denne posten ikke fordi jeg er nybegynner selv, en fordi jeg husker at jeg laget en slik en en stund tilbake, og den ble SVÆRT populær og hjelpsom for meg og andre. Så her lager jeg en til som jeg håper blir enda mer hjelpsom og populær enn den forrige. Kan jo begynne selv:

 

• Ikke være forsiktig nok med statisk elektrisitet.

 

• Ikke dytte RAM'en godt nok nedi.

 

• Ikke lese manualen(e)!

 

Håper dere andre kommer med gode forslag! :wink:

 

Jeg har en god:

- Ikke bruke for stor avatar!

Lenke til kommentar
Være så ivrig med å få den flunkende nye P4 2.4B Northwooden på plass at man bryter opp plastesken den ligger i slik at den flyr ut og lander på flisegulvet (been there :oops:) takk gud for at den overlevde

 

ææh.. *frysninger* gjorde det samme... en av pinnene under bøyde seg _litt_ for mye, så jeg måtte bøye den på plass med en sån plast sak :-?

Lenke til kommentar

denne er også fin:

 

bruke cd-rom'en til kaffeholder. den tåler dette kanskje så mange som ti ganger... om du er FORSIKTIG når du setter fra deg koppen. tilslutt, så knekker jo selvsagt trayet, og koppen ramler ned med nytrukket veldig varm kaffe...

 

eller prøve trikset til han karen i en eller annen reklame, som legger regningen inn i cd-rom'en og forventer at nå skal den bli betalt...

 

når du skal gjøre ren cd'er, ikke bruke zalo, men bensin, eller kniv for å skrape vekk det belegget...

Lenke til kommentar

ellers kan jeg nevne at jeg er ikke fersk selv men nylig åpna jeg cd skuffen på min nesten ny plextor 48x cd brenner.

 

tok ut cden og glemte å lukke. Sitter i en kontor stol ved pcen. Satt og holdt på med ett eller annet svingte meg rundt kjente kneet traff noe og en ekkel knaselyd av plastdeler kunne høres

 

vel vel måtte bare pelle fra hverandre cd brenneren 4 ganger og noen plastdeler fattigere. men den fungerer faktsik enda hehe. ( selv om garantien gitt fløyten dahh men pytt pytt ... koster jo ikke allverdens for en ny ( i underkant av 700 på komplett)

Lenke til kommentar

Har gjort noen banale feil selv :

 

*Kjøpe Feil ram.

*Kjøpe feil HK men riktig cpu :(

 

*Glemte sette volten riktig på kabinett fra danmark Bzzzt! (Hadde utrolig flaks)

* Søle 1,5l cola på tastaturet (holdte på å rydde og hadde satt flaska på skjermen)

* Rive av flere vifteledninger når jeg prøvde å dra ut en strømmkabel som satt ekstra godt.

* Kaste gammel data ned en dal uten å huske å fjerme stasjet først :oops: . Utrolig nok så overlevde 32mb ram og 1gb hd fallet på ca 15m (hata maskina pga windoze 95)

 

Hadde også flere uhell med katta :oops: i den tida jeg ikke hadde fått tak i kabinettvifter, siste gang så hadde katta lagt seg inne i dataen hvor det var godt og varmt, bzzzzzzzzzt vræl og masse kattehår i cpu vifta :( ,

gjett om jeg kjøpte 80mm vifter kjapt !!!! Hvis dere har katter i husett så for all del ikke ha kabinettet åpent.

Lenke til kommentar

-hva kalte du det? kjølepasta???

-prøve 3 gHz's uten vifte den første gangen

-sjekker at man setter kontakter riktig vei før man moser dem sammen og knekker alt som er av PIN's

-Teipe i gjenn alle luftehull for å lydisolere kabinettet

-det går sikkert ann å bytte ut delta vifta som fulgte med ribba med en papst

Lenke til kommentar
Hadde også flere uhell med katta i den tida jeg ikke hadde fått tak i kabinettvifter, siste gang så hadde katta lagt seg inne i dataen hvor det var godt og varmt, bzzzzzzzzzt vræl og masse kattehår i cpu vifta ,

gjett om jeg kjøpte 80mm vifter kjapt !!!! Hvis dere har katter i husett så for all del ikke ha kabinettet åpent.

 

Hahaha... Kongelig smart katt!

 

Utrolig mye morsomt her. (no offence)

Lenke til kommentar
OK. lager denne posten ikke fordi jeg er nybegynner selv, en fordi jeg husker at jeg laget en slik en en stund tilbake, og den ble SVÆRT populær og hjelpsom for meg og andre. Så her lager jeg en til som jeg håper blir enda mer hjelpsom og populær enn den forrige. Kan jo begynne selv:

 

• Ikke være forsiktig nok  med statisk elektrisitet.

 

• Ikke dytte RAM'en godt nok nedi.

 

• Ikke lese manualen(e)!

 

Håper dere andre kommer med gode forslag! :wink:

 

Jeg har en god:

- Ikke bruke for stor avatar!

 

Tok ikke hintet? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...