Gå til innhold

Dødsstråle av parabol og magnetron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mikrobølger != ioniserende stråling :) Den der vil i værste fall kunne brukes til å svi folk i rompa med. Leukemi kan den ikke gi deg, eller noen andre ;)

 

Ellers: Les gjerne noen historier om de første forsøkene med radar - der er det smeltede sjokoladeplater i lomma til folk, og kokte fulgler som regnet fra himmelen i fleng :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg slakter en mikrobølgeovn og teiper magnetronen på en parabolantenne, har jeg da en 750w dødsstråle?

 

Du kan kanskje få en spurv til å dø av kjedsommelighet hvis du får den til å sitte på antennen lenge nok. :p

 

Skal man lage en dødsstråle må det mer effekt til, mye mer.

Har sett fugl bli grillet på noen meters avstand på et av anleggene i norge, men der har man også eget kraftverk til hver enhet.

 

Skumling, fhv. radartekniker :cool:

Lenke til kommentar
[...]Den der vil i værste fall kunne brukes til å svi folk i rompa med. Leukemi kan den ikke gi deg, eller noen andre[...]

 

Derimot tror jeg jeg hadde drøyd en stund etter eksponering med ubeskyttet sex.... Ref. gutta på KNM Kvikk og sædkvalitet, ikke alle deler av kroppen er like glad i "oppvarming".

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

På Mythbusters festet de flere magnetrons fra mikrobølgeovner foran på en bil for å teste om det ville hindre bilen å bli målt i radar/fartskontroll. Det funket ikke ;), og ingen ble grillet av "dødsstrålen" :p. Men rett foran magnetronen så er det vel like stor effekt i strålingen som inni mikrobølgeovnen? For putter du en levende spurv inn i mikrobølgeovnen så vil den jo dø ganske fort pga intern oppvarming (og kanskje cellemutasjon? :p).

 

Må jo også være en grunn til at mikrobølgeovner har det gitteret som er litt mindre enn høyden på mikrobølgene for at strålingen ikke skal kunne gå ut av ovnen.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...