Gå til innhold

BK: Bilde 7821, Eidelva


Anbefalte innlegg

Ikke noe fancy greier. Selv liker jeg det, og lurer rett og slett på hvordan andre reagerer.

 

Frihånd og 123mm.

 

Enkel konvertering i Lightroom, med litt Fill, litt Curves og en ørliten anelse justering av farger.

post-70335-1238927015_thumb.jpg

Har slitt litt med visning på web i det siste, bildene blir for lyse. Ser at det samme skjer her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aRGB i kamera. Eksporteres så til sRGB fra Lightroom. Jeg har ikke hatt problemer med en slik arbeidsflyt før.

Skulle fungere fint det. Det er ikke noe som skjer i bakgrunnen på prosessen som du har fått slått på da? Kjenner ikke lightroom nok til å vite hva du skal se etter.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ser ikke Exif på det der, men det var litt i lyseste laget ja..noe skoddeaktig. Hjelper det med litt sharpening kanskje?

RandiA

Det litt skoddeaktige preget på bakgrunnen er bevisst. For å gi en følelse av avstand.

Jeg vil anslå at jeg har fokusert på ca 100meter. Blender er f:4. Burde kanskje gått ned til f:2,8, for å gi mer 3d følelse.

Forgrunnen opplever jeg som tilstrekkelig skarp. Men skulle ønske at "hovedtreet" sto litt mer ut fra krattet.

Lenke til kommentar
Ville du ikke oppnådd mer fokusering ved bruke mindre blenderåpning da, og eventuelt økt ISO

RandiA

Joda.

 

Men blir altså det motsatte av det jeg er ute etter. Jeg vil eventuelt ha bakgrunnen mer ut av fokus, for å gi mer 3d følelse (ser jeg nå i ettertid :( ).

Blir bakgrunnen mer dus, så vil trolig forgrunnen trå sterkere fram.

 

Men mye mulig at bildet, sånn rent teknisk, ville blir "bedre" med mindre blenderåpning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...