Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]problem med windows installasjon. Får ikkje boote.


Anbefalte innlegg

har snekra sammen en Pc i dag, Å når eg skulle innstallere så glemte eg å plugge inn tastaturet. Når eg så kom til den biten, der man skal trykke ENTER for å fortsette innstalasjonen av XP, så fekk eg selfølgelig eit problem.

Eg plugg til tastaturet, men uten att det ville virke..

Så eg tenkte att eg må sikkert starte PC'en på nytt.

 

Det gjorde eg,og tastaturet virker. Men nå vil ikkje Windows innstalasjonen starte igjen.

 

hva gjør eg ?

Endret av hamaars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja..men det går ikkje..

 

Tenkte kanskje att det har blitt installert noen filer på Harddisken som gjør att det ikkje starter...

 

Har også en liten misstanke om att det er noe feil med harddisken. Har forsøkt å koble den til en annen pc, Men av en eller annen grunn, så får eg den ikkje opp i "min datamaskon"

 

Eg finner den imidlertid i maskinvare oversikten...

Lenke til kommentar

Jeg satte inn en ny HDD, som ikke var formatert, på en PC i går. OS: XP. Den ble registrert både i bios og "min datamaskin", så han kan godt ha rett i at HDD kanskje er skada. Men det kan være mange andre årsaker også. Ledninger som ikke sitter skikkelig i eller har feil, feil på DVD/CD-spiller osv. Er bare å prøve seg fram, teste utstyr man eventuelt er usikker på om fungerer.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar
Har også en liten misstanke om att det er noe feil med harddisken. Har forsøkt å koble den til en annen pc, Men av en eller annen grunn, så får eg den ikkje opp i "min datamaskon"

Eg finner den imidlertid i maskinvare oversikten...

En uformattert disk kommer ikke nødvendigvis opp i Min Datamaskin..

 

Beste forslaget hittil er å endre boot rekkefølge til DVD som første og prøve igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...