Gå til innhold

Påloggings problemer med windows


Anbefalte innlegg

hei.. jeg har nettop re-innstalert og formatert min siemens amilo vista pc. jeg la inn 6år gamle xp home edition cd`n fra min gammle stasjonære.

etter dette prøver jeg å komme på nett,, men uansett hva jeg gjør funker det ikke!

jeg har prøvd online cd`n som var med modemet (har speed touch modem og linksys trådløs router) , har prøvd alle veier jeg finner / vet om i windows

har også prøvd med kabel

kansje det er drivere?? nettverkskort driveren er fra 07,, noen som vet hvor jeg finner en???

( nettverkskortet heter 1394-nettverkskort)

takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1394-nettverkskort er IKKE nettverkskortet ditt. Det er Firewire (IEEE-1394) kontakten på pcen din. Dersom dette er det eneste som listes opp under nettverkskort på enhetsbehandling, betyr det at driverene til nettverkskortet ditt IKKE er installert. Gå til nettsidene til Siemens og finn alle driverene som trengs til PCen din, da disse ikke er integrert på Windows-installasjonsCDen.

 

PS. Du bør absolutt også kjøre Windows Update og installere nyeste ServicePack samt alle oppdateringer som har kommet etter dette.

Lenke til kommentar
1394-nettverkskort er IKKE nettverkskortet ditt. Det er Firewire (IEEE-1394) kontakten på pcen din. Dersom dette er det eneste som listes opp under nettverkskort på enhetsbehandling, betyr det at driverene til nettverkskortet ditt IKKE er installert. Gå til nettsidene til Siemens og finn alle driverene som trengs til PCen din, da disse ikke er integrert på Windows-installasjonsCDen.

 

PS. Du bør absolutt også kjøre Windows Update og installere nyeste ServicePack samt alle oppdateringer som har kommet etter dette.

takker og bukker

Lenke til kommentar

nå har jeg prøvd dette,, men det var ingen drivere til pc`n min der,, søkte på pcn min ( amilo xa 2528 ) men kom bare opp desk update og bluetooth driver,, har instalert desk update og den øverste,, men intet er annerledes:(

på oppgavebehandling under kategorien nettverk står det : finner ingen aktive nettverkskort

mine hardwares: nVidia GeForce 8600M GS

LAN 10/100/1000 WLAN big standar

ExpressCard 34/54, Cardreader 4in1

Svideo Firewire

Modem 54k, bluetooth, remote controll

and some other stuff like dvd dl burner etc.

hjelp meg å finne drivere plz

Endret av ModficationX
Lenke til kommentar

Ifølge Fujitsu-Siemens er ikke XP støttet på denne maskinen. Det blir dermed litt vanskeligere å finne riktige drivere. Normalt må man finne ut hva slags type nettverkskort som er i maskinen, og deretter se om det finnes noen generiske drivere.

 

PS. Er forresten den gamle XP Home CDen din en OEM versjon? Isåfall har du ikke lov å bruke den på andre PCer enn den fulgte med på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke så vanskelig å finne drivere til den. Prøv med SIW og se om den finner ut hva slags komponenter du har. Om ikke produsenten av PC har XP-drivere så går du bare til de som lager komponentene i PC.

 

http://www.gtopala.com/siw-download.html

 

Du kan jo også vurdere å legge inn Windows7 beta. Den fungerer fint med Vista-drivere.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Det er ikke så vanskelig å finne drivere til den. Prøv med SIW og se om den finner ut hva slags komponenter du har. Om ikke produsenten av PC har XP-drivere så går du bare til de som lager komponentene i PC.

 

http://www.gtopala.com/siw-download.html

 

Du kan jo også vurdere å legge inn Windows7 beta. Den fungerer fint med Vista-drivere.

hva på den siden er det jeg skal trykkepå??

Lenke til kommentar
Det er ikke så vanskelig å finne drivere til den. Prøv med SIW og se om den finner ut hva slags komponenter du har. Om ikke produsenten av PC har XP-drivere så går du bare til de som lager komponentene i PC.

 

http://www.gtopala.com/siw-download.html

 

Du kan jo også vurdere å legge inn Windows7 beta. Den fungerer fint med Vista-drivere.

hva på den siden er det jeg skal trykkepå??

jeg har gjort alt dette, jeg har innstalert alle drivere jeg finner på nettet, jeg har ringt windows og siemens support. er det ingen som kan hjelpe meg??. skal på 2 lan i helgen. pliiiis , håper noen skikkelige "datapro" kan hjelpe meg her!!!

har fått tak i alle drivere untatt nettverkskort!! HJELP!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...