Gå til innhold

Noen gode tips til en nybegynner på surround?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har bestilt surround anlegg nå. Første gang jeg styrer med surround.

 

Har kjøpt foølgende

 

http://www.surround.no/product/467867/Dyna..._5.0-pakke.html

 

http://www.surround.no/product/470286/__Pr...umble_Hvit.html

 

Og en Onkyo TX-SR606

 

Så lurte jeg på om det var noen tips og helt grunleggende ting jeg burde vere klar over før jeg fyrer i gang?

 

Er veldig spent på dette. Tror det blir litt mere sts å se film hjemme etter hvert nå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du husket kabler også vel? Følger ikke med kabler nemlig. Høyttalerkabler er ikke noen vits å bruke mye penger på hvertfall. Signalkabler kan du godt legge litt penger i.

 

Ellers bør du bruke litt tid på plassering av høyttalerne, da dette er viktig for å få et optimalt lydbilde.

Lenke til kommentar

Har nesten det samme oppsettet hjemme.

Onkyo TX-SR606

Dynavoice f-6 5.0 pakke uten EX

Og en 10" porson sub

 

Jeg har iallefall kjempe fornøyd med oppsettet. Spiller bra og var enkelt og sette opp.

Vel har vel ingen tips, alt gikk problem fritt med programmering av forsterker og oppsett.

Så det er bare og glede seg:)

Lenke til kommentar

Ikke kjøpt kabler enda. Venter på siste innspurt i at huset skal bli klart.

Har lagt opp skjult rør til bakøytalere og sub. Hvor stroe kabler bør en bruke, 2,5kvadrat?Holder det å kjøpe "en rull" 2,5 kvadrat på Biltema?

 

Jeg gleder meg som en onge til å få fyre igang dette.

Leste i en annen tråd at folk brukte antennekabel som signalkabel til suben. Noen erfaringer med dette?

 

Planen var å kjøpe en Ps3 å bruke til bluray, men den har vel ikke støtte for nyeste HD-lyd formate? Så jeg må vel kjøpe en dedikert bluray spiller også. Noen anbefallinger i 2-3000,- kroners klassen?

Lenke til kommentar
Planen var å kjøpe en Ps3 å bruke til bluray, men den har vel ikke støtte for nyeste HD-lyd formate? Så jeg må vel kjøpe en dedikert bluray spiller også. Noen anbefallinger i 2-3000,- kroners klassen?

Etter slik jeg har skjønt det kan du la forsterkeren dekode lyden, den støtter vist de nyeste lyd formatene.

 

2,5 er vel greit det.

Jeg kjøpte selv 1,5 på biltema. Og det høres greit ut. Men en slik kabel koster jo ikke noe, så kanskje like greit og kjøpe 2,5.

Lenke til kommentar
Ja, men etter sån jeg har forstått det så støtter ikke PS3 de nye HD formatene og klarer heller ikke å sende de vidre til reciveren?. (Ikke sikkert jeg her forstått det riktig i det hele tatt da.)

Jeg trodde PS3 kunne sende videre og la forsterker dekode. Men er ikke sikker, da jeg ikke har PS3.

Lenke til kommentar
Ja, men etter sån jeg har forstått det så støtter ikke PS3 de nye HD formatene og klarer heller ikke å sende de vidre til reciveren?. (Ikke sikkert jeg her forstått det riktig i det hele tatt da.)

Jeg trodde PS3 kunne sende videre og la forsterker dekode. Men er ikke sikker, da jeg ikke har PS3.

 

PS3 kan sende ut hd-lyd i multichannel pcm til onkyoen over hdmi. Då er det PS3'en som dekoder signalet, ikkje receiveren. Dette er vidt meg bekjent einaste mulighet for å få ut hd-lyd.. PS3 kan nemmelig ikkje sende ut hd-lydspor i bitstream.

 

Ellers så gratulerer eg med godt valg av receiver, har denne sjølv. :thumbup:

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...