Gå til innhold

Tror du på ØKT drivhuseffekt og farene av det?


Anbefalte innlegg

Vel, tittelen sier jo det meste. Tenkte jeg skulle plassere det her, siden dette er et tema som passer godt under Teknologi og vitenskap.

Tror du på ØKT drivhuseffekt og farene av det?

 

Jeg for min del tror absolutt på det flertallet av forskerne sier. Økt global oppvarming - ikke fint og bra på lang sikt.

Varmere vann tar opp mindre oksygen - mindre fruktbart hav.

Smelting av is på sørpolen og Grønland - Økt havnivå, oversvømmelser.

Ørkenspredning, malariaspredning, massedød over mennesker og dyr.

 

Hva tenker dere om slike påstander? Tror dere noe kan bli gjort?

 

Folketall på snart sju milliarder mennesker skal bli mette hver eneste dag - ønsket til veldig mange demokratiske land. Øker helt vanvittig hver eneste dag, spesielt i fattige land.

Samtidig ønsker man å leve balansert med naturen, leve bærekraftig.

Og nå rammer finanskriser oss på samme tid.

Kina og India industrialiserer.

Diktatur og faenskap regjerer.

Atomvåpen.

 

Jeg for min del mener at det er helt TOTALT meningsløst og naivt å tro at man kan takle alle disse problemene på samme tid. Ingenting kommer til å gå. Jeg tror overhodet IKKE at noen noen gang kommer til å greie å redusere de søte små utslippene våre. Synd, ja. Men jeg tror ikke det er så realistisk å tro at man kan greie å i det hele tatt kutte ned på utslippene, og forhindre de fæle effektene av økt drivhuseffekt.

Jeg ler nesten av de tåpelige talene som politikere har holdt i "hvor mange år?"...

 

Kva meiner dykk?

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvier meg litt for å være første mann ut her, men here it goes.

 

Ærlig talt har jeg vanskelig for å se at en temperaturøkning på noen få grader kan utgjøre en så stor forskjell for livet på jorda. Vi har trossalt temperaturer mellom 50°C og -50°C allerede her på jorda og se hvor godt vi takler det!

 

Ellers er jeg usikker på hvor mye den globale oppvarmingen har økt, og enda mer usikker på hvor mye av dette igjen som er menneskeskapt. Det er tross alt publisert veldig lite som kan bevise dette, mye synsing, men lite håndfaste undersøkelser.

 

Alt dette er selvfølgelig teorier og er bare glad om noen kan bevise/motbevise dette.

Lenke til kommentar
Kvier meg litt for å være første mann ut her, men here it goes.

 

Ærlig talt har jeg vanskelig for å se at en temperaturøkning på noen få grader kan utgjøre en så stor forskjell for livet på jorda. Vi har trossalt temperaturer mellom 50°C og -50°C allerede her på jorda og se hvor godt vi takler det!

 

Ellers er jeg usikker på hvor mye den globale oppvarmingen har økt, og enda mer usikker på hvor mye av dette igjen som er menneskeskapt. Det er tross alt publisert veldig lite som kan bevise dette, mye synsing, men lite håndfaste undersøkelser.

 

Alt dette er selvfølgelig teorier og er bare glad om noen kan bevise/motbevise dette.

2 kommentarer til dette. Det er ikke økningen i temperatur per se som man bekymrer seg over selvfølgelig, men effekten det vil ha på klimaet, dyreliv osv... Dessuten er det veldig mye som er blitt publisert de siste 30 årene og er nok derfor konsensusen er så sterk bland forskere at menneskeskapt global oppvarming er en realitet.

Lenke til kommentar
Kvier meg litt for å være første mann ut her, men here it goes.

 

Ærlig talt har jeg vanskelig for å se at en temperaturøkning på noen få grader kan utgjøre en så stor forskjell for livet på jorda. Vi har trossalt temperaturer mellom 50°C og -50°C allerede her på jorda og se hvor godt vi takler det!

 

Ellers er jeg usikker på hvor mye den globale oppvarmingen har økt, og enda mer usikker på hvor mye av dette igjen som er menneskeskapt. Det er tross alt publisert veldig lite som kan bevise dette, mye synsing, men lite håndfaste undersøkelser.

 

Alt dette er selvfølgelig teorier og er bare glad om noen kan bevise/motbevise dette.

2 kommentarer til dette. Det er ikke økningen i temperatur per se som man bekymrer seg over selvfølgelig, men effekten det vil ha på klimaet, dyreliv osv...

 

Kanskje ikke helt klart, men det var dette jeg prøvde å å frem. Temperaturer i dag er så varierende at jeg har vanskelig for å forstå at en liten økning kan ha så mye å si.

 

Dessuten er det veldig mye som er blitt publisert de siste 30 årene og er nok derfor konsensusen er så sterk bland forskere at menneskeskapt global oppvarming er en realitet.

Her har jeg også følelsen av at resultatene varierer mye i forhold til hvor du skaffer kildene. Men er ikke spesielt lysten på å lete etter noe, så jeg kan godta det nå...

Lenke til kommentar

Denne personen sier det slik som det er og sant som det er..

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="445" height="364"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="445" height="364"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Kvier meg litt for å være første mann ut her, men here it goes.

 

Ærlig talt har jeg vanskelig for å se at en temperaturøkning på noen få grader kan utgjøre en så stor forskjell for livet på jorda. Vi har trossalt temperaturer mellom 50°C og -50°C allerede her på jorda og se hvor godt vi takler det!

 

Ellers er jeg usikker på hvor mye den globale oppvarmingen har økt, og enda mer usikker på hvor mye av dette igjen som er menneskeskapt. Det er tross alt publisert veldig lite som kan bevise dette, mye synsing, men lite håndfaste undersøkelser.

 

Alt dette er selvfølgelig teorier og er bare glad om noen kan bevise/motbevise dette.

2 kommentarer til dette. Det er ikke økningen i temperatur per se som man bekymrer seg over selvfølgelig, men effekten det vil ha på klimaet, dyreliv osv...

 

Kanskje ikke helt klart, men det var dette jeg prøvde å å frem. Temperaturer i dag er så varierende at jeg har vanskelig for å forstå at en liten økning kan ha så mye å si.

 

Dessuten er det veldig mye som er blitt publisert de siste 30 årene og er nok derfor konsensusen er så sterk bland forskere at menneskeskapt global oppvarming er en realitet.

Her har jeg også følelsen av at resultatene varierer mye i forhold til hvor du skaffer kildene. Men er ikke spesielt lysten på å lete etter noe, så jeg kan godta det nå...

La meg sitere fra en artikkel fra Science 24/10, Science sammen med Nature er 2 av de mest respekterte vitenskapelige journalene i verden.

 

"The strong scientific consensus on the causes and risks of climate change stands in stark contrast to widespread confusion and complacency amon the public. Why does this gulf exist, and why does this matter? Policies to manage complex natural and technical systems should be based on the best available scientific knowledge, and the Intergovernmental Panel Panel on Climate Change (IPCC) provides rigorously vetted information to policy-makers. In democracies, however, the beliefs of the public, not only those of experts, affect government policy."

 

"Public confusion about the urgency of reductions in greenhouse gas emissions result from a basic misconception."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...