Gå til innhold

Amerikansk delstat forbyr Vista


Anbefalte innlegg

Ugh skjønner ikkje kva folk har imot Vista. Eg har aldri opplevd eit problem med Vista eg har faktiskt hatt fleire problemer i Windows Xp. Aldri hatt bluescreen i Vista.

 

Vis grunnen er at mange har prøvd å installere Vista på ein gammel datamaskin så er dei rimelig dumme(?), det har vell alltid vert vanlig å oppgradere datamaskinen for nyere windows versjoner?

 

Og Windows 7 er enda bedre <3.

 

Det er vel hele poenget at de skal slippe å kjøpe nye datamaskiner bare for å kjøre et penere OS. (Veldriftet XP i stormiljø er ganske okei faktisk) De sparer også

mye penger på å hoppe over én versjon i ny og ne - det tar (dyr) tid å oppgradere OS og datamaskiner i slike antall det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den amerikanske delstaten Texas forbyr bruk av Vista på offentlige PC-er.

Og undertittelen burde vel ha vært: - Og Linux ble nok en gang ikke nevnt med et ord ...

Nei, det burde den virkelig ikke. Hvis du faktisk mener dette så har du grovt misforstått hva poenget her er (noe artikkelforfater også har gjort forøvrig). Poenget her er ikke at man forbyr Vista, man hindrer bare institutene å kaste bort penger på å deriblant oppgradere fra en velfungerende platform (dvs. XP). XP fungerer helt flott og Texas ser derfor ikke poenget med å gå bort fra noe som fungerer. Man reparerer tross alt ikke noe som fungerer helt problemfritt, derav «forbudet» mot Vista. Det er et «forbud» fordi det er fult mulig å søke om å alikevel få bruke Vista. Jeg vil anta at en slik søknad bør/vil inneholde saklig begrunnelse for hvorfor Vista vil være en fordel kontra XP. Å dra frem Linux i denne sammenhengen er tåpelig. Hele poenget er tross alt at dagens platform fungerer og at man derfor mener det ikke er behov for oppgradering.

Lenke til kommentar

For større organisasjoner som bruker MS' OS har det ikke vært uvanlig å oppgradere annenhver gang Windows kommer med ny versjon. Hadde samme problemstilling i en tidligere arbeidsplass i år 2000. Vi hoppet over win 2000 og ventet på XP. Det blir alt for dyrt å skulle gjennomføre hyppige bytter av OS. Vista har vært usedvanlig trøblete, og vi har uten unntak dårlige erfaringer med vistamaskinene på min nåværende arbeidsplass. Vi er færre ansatte og har ikke mulighet til å styre det via f eks en selectavtale, men er nødt til å bruke de OS-ene som følger med nye PC-er. Har måttet nedgradere to PC-er til XP. Hvis man er stuck med Microsoft er det nok bedre å vente på Win 7.

Lenke til kommentar

Syns det er litt merkelig at de går så langt som å prøve å lage en lov som skal forby oppgradering til Vista.

Skulle tro det burde holde å sende ut et skriv til alle IT-ansvarlige og be de gi pokker i å oppgradere til Vista.

Men Texas har kanskje ikke noe sentralt organisatorisk system rundt IT-ansvarlige......

 

 

@1: Vet jeg godt, bare sjekk signaturen.

Jeg skjønte bare ikke hvor du ville med innlegget ditt, men det skjønner jeg nå.

olefiver kommer å banker på døra til Matsemann på søndag morgen for å forkynne det glade budskap.

"Har du hørt om Jeeesuuu Liiiinuuuux. Det er lyset og livet" og bla bla bla.

 

Hva blir parallellen til Vakttårnet? Linux Magasinet?

Lenke til kommentar

Tingen er den at de har hatt nok av problemer med vista. Den kjører ikke XP programmer som lovet og den har masse bugs etc, de har blitt lei den. Forbyr den nå altså fra offentlig sektor. Man kan alikevel få spesialtilatelse til å bruke vista, men dette må nok søkes om etc. Skjønner godt at de ikke ønsker alt det styret som kommer med et OS som de har masse problemer med.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...