Gå til innhold

Surround med trådløst bak, til 55" TV


Anbefalte innlegg

Har handla meg en Samsung 55" LCD TV. her

 

Nå må jeg få på plass litt lyd. Ønsker surround, helst uten å strekke ledninger til bakhøytalerne. Har en PS3, så trenger egentlig ikke bluerayspiller, men......? Ellers hadde det selvfølgelig vært kjekt med samsung forsterker (eventuelt bluerayspiller) for å redusere antall fjernkontroller.

 

Må også ha litt stil på dette. Har litt sansen for høye, slanke høytalere.

 

Nå kommer TVen på døra om 1 time :thumbup:

Takk

Jan Arild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har handla meg en Samsung 55" LCD TV. her

 

Nå må jeg få på plass litt lyd. Ønsker surround, helst uten å strekke ledninger til bakhøytalerne. Har en PS3, så trenger egentlig ikke bluerayspiller, men......? Ellers hadde det selvfølgelig vært kjekt med samsung forsterker (eventuelt bluerayspiller) for å redusere antall fjernkontroller.

 

Må også ha litt stil på dette. Har litt sansen for høye, slanke høytalere.

 

Nå kommer TVen på døra om 1 time :thumbup:

Takk

Jan Arild

 

Glem Samsung anlegg hvis du vil ha god filmlyd. Gå for en hjemmekinoforsterker og skikkelige høyttalere. Billigsøyler er veldig suboptimalt om du liker god lyd.

Trådløse høyttalere er uansett ikke veien å gå, da du sannsynligvis får problemer med dem. Det er uttallige frustrasjonstråder om akkurat dette her på forumet. Strekk kabel, du trenger uansett ikke tykke saker til bakkanalene.

 

Hvia antallet fjernkontroller er en issue, ville jeg vurdert en Logitech Harmony One universal.

Lenke til kommentar

Hør på Junkers :)

 

Billge spinkle anlegg blir man skuffet over og man bruker de ikke.

 

Og uansett så finnes det IKKE trådløse høytallere, enten skal de ta høytaller kabel, eller så skal de ha sterkstrøm kabel. Kabel blir det uansett. Spesielt dårlig er det hvis høytallerene har IR overføring.

 

Som nevnt så trenger du ikke tykke kabler til bakkanalene. Samt at hvite tynne kanaler å legge kabelene i får man tak i billig. Da blir det ikke stygt heller. Eventuelt legg dem under ett teppe.

Lenke til kommentar
Takker

Jeg lytter og lærer.

 

Skal ta litt søking på forumet ++ før jeg maser mere. Skal prøve å finne noe innen 10K.

 

Et par steder å starte jakten:

-surround.no (anbefaler Yamaha 663 som forsterker, da kan du også nyte HD-lyd fra Bluray)

-avshop.no (Canton er et alternativ hvis du skal ha diskre, stilige saker, men husk: Små, gode høyttalere er dyrt)

 

Bra forum med mye visdom rundt lyd og bilde:

-avforum.no

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...