Gå til innhold

BK: på ski i nysnø


ebola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så flott ut der.

Puddersnø, sol og ski, blir ikke bedre enn det hva? :)

Bildemessig er det dog etpar ting jeg vil nevne.

Skiløperen er på vei ut av bildet istedet for inn, (han skulle stått mot høyre)

Jeg ville også likt å sett skiløperen som en større del av bilde og dertil flere detaljer i klær. Han blir litt som en sort prikk nå.

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar
Skiløperen er på vei ut av bildet istedet for inn, (han skulle stått mot høyre)

 

Han kommer da vel inn i bildet? Sporene kommer jo fra venstrehjørnet, og såvidt jeg ser er han vendt mot mer mot høyre enn venstre.

 

Ellers er jeg litt enig, hadde vært fint med litt mer skiløper i bildet, men samtidig at du hadde fått med den fine bakgrunnen, for den så 100% vinteridyll ut.

Lenke til kommentar
Skiløperen er på vei ut av bildet istedet for inn, (han skulle stått mot høyre)

 

Han kommer da vel inn i bildet? Sporene kommer jo fra venstrehjørnet, og såvidt jeg ser er han vendt mot mer mot høyre enn venstre.

 

Ellers er jeg litt enig, hadde vært fint med litt mer skiløper i bildet, men samtidig at du hadde fått med den fine bakgrunnen, for den så 100% vinteridyll ut.

 

Skulle gjerne hatt mer løper, Jeg burde nok ha kjørt først et stykke og fått han til å pløye rett forbi meg. Jeg sto på "startstreken" når jeg tok dette bildet.

 

Det er ikke greit å bestemme seg for hva man skal ofre.. en tur ned en perfekt flanke eller et fotografi... Denne gangen ble nok fotografiet ofret.

 

Svarte skiklær er forøvrig utrolig kjedelig.. til neste år må jeg nok tvinge dem til å kjøpe litt mer skrikende farger..

 

fyr løs folkens.. jeg vil ha ordentlig kritikk, skyt det i stykker!

Lenke til kommentar

Syns det var et fint bilde jeg.

 

Postprosessering:

Ser ingen enkel måte å gjøre det på så her er mitt forslag.

 

1. Bruk layers i PS eller PSP eller Gimp.

2. "Fremkall" rawbildet med 2 forskjellige hvitbalanser eller "tint".

3. Masker delene riktig slik at du får ett sammensatt bilde av de 2 utgaven.

 

Jeg har IKKE prøvd dette selv, jeg vet ikke om dette lar seg gjøre på en skapelig måte. Men det er det første som slår meg.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Mer skiløper har vært nevnt, gjerne at skiløperen kommer mot. Men det viser en flott dag i fjellet, og er et helt greit bilde som sådan.

 

Du spør om hvitbalanse: med Nivåer (Levels) sett et gråpunkt (ikke hvitpunkt) i skavelen i skyggen rett bak skiløperen, det "hviteste" stedet du finner. Du mister litt blåfarge i himmelen samtidig:

post-116334-1238777661.jpg

(si fra hvis du vil jeg skal fjerne det)

 

Litt oppskarping vil gi litt ekstra punch også.

 

edit: mens du er i Nivåer, skyv midtpunktet litt mot venstre for et lysere bilde.

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...