Gå til innhold

Høyere utdanning i militæret


gutteenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle, så og si.

 

Krigsskole (4 år)

Befalsskole (1 år)

Forsvarets Ingeniør Høyskole (3 år)

 

Og sikkert mange mange fler.

 

Alle utdanninger kommer med et plikt år for hvert utdannings år. Mao, går du 4 år på krigsskolen, har du 4 år pliktjeneste)

 

Se på www.mil.no, der står det MYE.

Lenke til kommentar
Alle, så og si.

 

Krigsskole (4 år)

Befalsskole (1 år)

Forsvarets Ingeniør Høyskole (3 år)

 

Og sikkert mange mange fler.

 

Alle utdanninger kommer med et plikt år for hvert utdannings år. Mao, går du 4 år på krigsskolen, har du 4 år pliktjeneste)

 

Se på www.mil.no, der står det MYE.

 

Befalskole tar 2år, 1år å blir det og så være befal 1år.

Tror krigskolen er på 3år..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan ikkje forstå hvorfor ikkje meir folk velger å ta utdanninga si i militæret, dette hørrest jo eneståendes ut.

 

Noen som vet hva utdanninger som tilbys i militæret?:) som man må ha studiekompetanse for å komme inn på selfølgelig.

Det er jævlig mange søkere hvert år. Og det er ikke nødvendigvis for alle. Militære skoler er ganske forskjellige fra sivile på mange måter, på godt og vondt.

Lenke til kommentar

Fordi forsvaret styres av idioter, som ser viktigheten i god fysisk styrke, men ingen ser viktigheten i kompetanse.

 

de som får stillingene på FIH (forsvarets ingeniør høyskole) er ikke nødvendigvis de som har høyest karakter, og derfor lettest for å lære nye ting, men de som tar flest hang-ups, de som løpter 3km raskest, og diverse andre fysiske tester.

 

hvis du ser på hvor mange idioter som kommer ut av FIH så lurer jeg på hva de driver med der.

 

Forsvaret er et tilfluktsted for alle som ikke kommer inn andre steder, da snakker jeg ikke om menige som blir tvunget inn ofc, men alle de andre (med få unntak).

Lenke til kommentar
Kan ikkje forstå hvorfor ikkje meir folk velger å ta utdanninga si i militæret, dette hørrest jo eneståendes ut.

 

Noen som vet hva utdanninger som tilbys i militæret?:) som man må ha studiekompetanse for å komme inn på selfølgelig.

 

 

Det er ikke alle som passer inn i en militær utdanning, og en militær jobb... Men det er mange søkere, og mange som får plass..

 

En unik mulighet, mange som angrer på at de ikke har søkt og gått skole i forsvaret.

 

Fordi forsvaret styres av idioter, som ser viktigheten i god fysisk styrke, men ingen ser viktigheten i kompetanse.

 

de som får stillingene på FIH (forsvarets ingeniør høyskole) er ikke nødvendigvis de som har høyest karakter, og derfor lettest for å lære nye ting, men de som tar flest hang-ups, de som løpter 3km raskest, og diverse andre fysiske tester.

 

hvis du ser på hvor mange idioter som kommer ut av FIH så lurer jeg på hva de driver med der.

 

Forsvaret er et tilfluktsted for alle som ikke kommer inn andre steder, da snakker jeg ikke om menige som blir tvunget inn ofc, men alle de andre (med få unntak).

 

Og du hadde en vond førstegangstjeneste ser jeg?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...