Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til å sette opp trådløst nettverk i boligområde


Anbefalte innlegg

heisann! jeg og noen kompiser ar tenkt å sette opp et trådløst nettverk i et boligfelt, og ingen av oss har drevet på med slikt før. det er i gjennomsnitt 200m mellom husene. hva må vi kjøpe, og hvordan sette det opp? vil helst ha det så billig som mulig. setter stor pris på alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann! jeg og noen kompiser ar tenkt å sette opp et trådløst nettverk i et boligfelt, og ingen av oss har drevet på med slikt før. det er i gjennomsnitt 200m mellom husene. hva må vi kjøpe, og hvordan sette det opp? vil helst ha det så billig som mulig. setter stor pris på alle svar! :D

 

Heisann!

 

Får komme med det første seriøse svaret da.

 

Det går fint med 200 meter. Men det som nok er best er å finne et sted som er sentralt og som alle husene har fri sikt til og sette opp en rundstråle antenne, en ap og en brukbar internett linje. Det holder nok ikke med en vanlig ADSL linje om dere er noen personer om dere vil ha ok fart. Hvor mange er det snakk om å koble på?

 

Hos klientene må dere sansyneligvis ha utvendige antenner rettet mot basen, og enten en egen trådløs mottaker box (ethernet converter) eller trådløst kort i en maskin.

 

Vil du se på priser osv på utstyr så kan du f.eks ta en titt på http://www.wlansupply.no, http://www.lanzone.no. Det kan bli dyrt, men er egentlig ikke vanskelig om dere har riktig utstyr og nok penger! :lol: Det er også mye sider på nettet om å lage antenner selv av f.eks blikkboxer, og det er nok noe å se på om det er et lavbudsjetts prosjekt.

 

Om du har noen mer konkrete spørsmål så spør så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan! Kom gjerne med tilbakemeldinger her med hvordan det går så andre kan lære av det! Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...