Gå til innhold

Problemer med internett (Mulig modemet)


Anbefalte innlegg

Jeg har over lang tid hatt problemer med tregt internett, nå har jeg blitt litt lei.

Vi sitter 3 stk på nett om kveldene. Jeg spiller litt, å laster ned men mest surfing. Fattern spiller litt steam spill og jobber(har hjemmekontor ting) og søstern vet jeg ikke hva driver med. Jeg sitter med kabel rett inn i modem å de andre bruker trådløst.

 

Vi har Ventelo, hastighet er jeg usikker på men ifølge It-avisen har jeg 6mb/520kb. Er dette mye eller lite? :p

 

Det mest kjipeste er at om jeg laster ned noe hovedsaklig med torrents så kutter jeg på en måte nettet for alle andre å meg selv. Selv når jeg laster ned i 6/7 kb/s så tar det 100% av nettet. Er dette et modem problem?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et annet problem er at jeg ikke kommer meg inn på routeren grunnet mangel på username/pw. Kan vel skaffe dette men.

Modemet du har fått utlevert står i bridge og derfor kommer du ikke inn på selve modemet.

Hva la7dfa.com mener er at du må inn på eks; uTorrent og sette ned antall connections ned. Om du har utorrent klient gjør du følgende; Options>Preferences>Bandwidth. Sett ned number of connections til hva la7dfa.com annbefaller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...