Gå til innhold

Ny laptop 5-7000 kroner (Acer 5920g vs Acer 6930g )


els09

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg ny laptop, men er litt usikker på hvem av disse to pc'ene jeg skal kjøpe. Mitt busjett er i denne prisklassen som disse to dataene er i, så hvis det finnes noen bedre er det bare å skrive det. Men først å fremst er det disse to jeg egentlig vil ha.

 

Acer 6930g

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104375

 

Acer 5920g

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104389

Endret av els09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss det var jo saklige kommentarer Thjod. "Bare dritt" er vel hjelpsomhet på nivå som en trettenåring. Vennligst ikke åpne munnen din hvis du ikke vet noe.

 

Vel Acer Aspire 6930G er faktisk et veldig godt kjøp til den prisen. Helt klart mye bedre enn Acer Aspire 5920G.

 

Skjermkortet som sitter i Acer Aspire 6930G er faktisk et av de beste i laptopper i størrelsen 15.4" og 15.6" for øyeblikket. Prosessoren i maskinen er ikke verdens beste, men det kan man ikke få for 7000kr heller. Helt klart et godt kjøp for 7 lapper. Du vil kunne spille de fleste spill med denne maskinen. Ikke på full grafikk kanskje, men sikkert mer enn bra nok for ditt bruk.

 

Lykke til med jakten. =)

Lenke til kommentar
Jøss det var jo saklige kommentarer Thjod. "Bare dritt" er vel hjelpsomhet på nivå som en trettenåring. Vennligst ikke åpne munnen din hvis du ikke vet noe.

 

Vel Acer Aspire 6930G er faktisk et veldig godt kjøp til den prisen. Helt klart mye bedre enn Acer Aspire 5920G.

 

Skjermkortet som sitter i Acer Aspire 6930G er faktisk et av de beste i laptopper i størrelsen 15.4" og 15.6" for øyeblikket. Prosessoren i maskinen er ikke verdens beste, men det kan man ikke få for 7000kr heller. Helt klart et godt kjøp for 7 lapper. Du vil kunne spille de fleste spill med denne maskinen. Ikke på full grafikk kanskje, men sikkert mer enn bra nok for ditt bruk.

 

Lykke til med jakten. =)

 

Enig med fusion her, men for min del vile jeg valkt en Lenovo. Her får du mye bedre kvalitet, og ikke så stor prisforskjell. Skal du bruke denne på skolen lønner det seg fort med en PC som tåler noen støt. Lenovo lager kansje ikke de beste pcene til gaming og media apps, men tror ikke det gjør sååå mye;)

 

Lykke til med jakten! ;)

Lenke til kommentar

Acer har skjermflimre problemer, det er mye flimring etter kort tid, det går på garanti, men er steike kjedelig å oppleve det.

 

6930g har ganske badass skjermkort, klarer å dry Crysis på max med rundt 25fps, og vet du ikke hvorfor folk måler kort med Crysis så får du titte på Youtube etter "Cryengine 2".

 

Ellers er den jo 16" og litt klumsete oppbygd i mine øyne, men for all del, hvis du er komfortabel med en slik maskin så må du bare kjøpe den. :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Nå har jeg faktisk kjøpt meg 5920g. Snakket med en fyr i Acer, og han sa at den faktisk var bedre. Litt gammel, men kraftig! Takk for hjelp!

Som han andre over her sa, du har blitt grundig lurt. Vet ikke hvilken fyr du snakket med i Acer, men det virker som en person som har null kompetanse for maskinvare i en laptop. At du overhodet hørte på hva han sa etter at flere her sa det motsatte forstår jeg ikke.

 

Med annet du fikk den andre maskinen til 4000kr så ser jeg ikke at dette var noe godt kjøp i det heletatt. Skjermkortet er ikke noe bra i motsetning til i Acer Aspire 6930G. Hadde jeg vært deg hadde jeg levert tilbake maskinen med en gang og bedt om pengene tilbake eller bytte til Acer Aspire 6930G.

 

For å lage en liste til deg.

 

Acer Aspire 6930G har bedre:

-Prosessor

-Skjerm

-Skjermkort

-Nettverkskort

 

Til gaming vinner Acer Aspire 6930G overlegent.

 

Edit: Det er mulig han Acer fyren trodde du mente Acer Aspire 6930G med Nvidia 9300m GS, men kjøper du Acer Aspire 6930G med ATI HD4560, som er den maskinen du linket her i tråden, så er denne MYE bedre.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Det han fyren i Acer sa:

 

Jeg: "Hei! , Skal ha meg ny pc bla bla... Hvilke av disse to anbefaler du meg"

 

Acer duden: "Tja.. Acer 5920g har bedre skjermkort... Bedre prosessor... Så hvis du skal spille så anbefaler jeg deg Acer 5920g."

 

Men jeg har hørt mye bra om denne pc'en, så jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Det han fyren i Acer sa:

 

Jeg: "Hei! , Skal ha meg ny pc bla bla... Hvilke av disse to anbefaler du meg"

 

Acer duden: "Tja.. Acer 5920g har bedre skjermkort... Bedre prosessor... Så hvis du skal spille så anbefaler jeg deg Acer 5920g."

 

Men jeg har hørt mye bra om denne pc'en, så jeg er fornøyd!

Jaja, du får være fornøyd. Men du har fortsatt blitt lurt av en inkompetent fyr fra Acer. Helt klart prøver han bare å få solgt unda de gamle modellene ved å lure sine kunder.

 

Jeg skulle likt og se hvor denne mannen har fått sin kompetanse fra, for jeg er ganske sikker på at fyren bare gjetter med tanke på at det han sier er løgn. Det jeg har fortalt deg vil andre også si.

 

En annen ting og så virker det som om at du ignorerte det meste som ble sagt her og la din fulle tillit til en idiot over telefon. Jeg skal ikke ta ifra deg gleden av å ha kjøpt deg en "ny" laptop (fjorårets modell), men jeg liker ikke å se at folk blir lurt.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Trodde siden han var Acer "mann", så i og med at han jobber med disse pc'ene, så trodde jeg på det! Men hva skal jeg nå gjøre?

 

er du fornøyd med pcen så ok. men krev penger tilbake, eller få tilgode å handle varer for 3000kr i butikken eller 2000kr. siden du ble lurt. krev krev krev. gå fint fram

Lenke til kommentar
Trodde siden han var Acer "mann", så i og med at han jobber med disse pc'ene, så trodde jeg på det! Men hva skal jeg nå gjøre?

Spørs jo hvor du kjøpte denne maskinen det. Kjøpte du den på nettet så har du vel angrefristen fortsatt på din side. Kjøpte du den på Elkjøp så kan du vel også bare levere den igjen. Hva du gjør er jo opp til deg selv, om du gidder å levere tilbake maskinen eller ikke, men hvis det er mulig så anbefaler jeg at du gjør det og skaffer deg Acer Aspire 6930G med ATI HD4560 istedet.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Nå har jeg faktisk kjøpt meg 5920g. Snakket med en fyr i Acer, og han sa at den faktisk var bedre. Litt gammel, men kraftig! Takk for hjelp!

 

Argh, synd jeg ikke oppdaga denne tråden før nå.

Fordi jeg ville holdt meg LANGT unna 5920g, makan til en dårlig PC. Jeg har bare dårlig erfaring med den. PC`n CPU temperatur går jo opp på 80 grader bare du sitter på msn og har internett oppe. Spiller du spill så er nok den laveste temperaturen på 90grader celsius.

Jeg sendte inn min på service 4-5 ganger, før jeg endelig fikk hevet kjøpet.

Jeg ville brukt angre retten min her å kjøpt 6930. Er faktisk den jeg har bestilt etter pengene fra 5920.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...