Gå til innhold

Barton på MSI KT3 Ultra?


Simen1

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å sette inn en Athlon XP Barton (f.eks 2500+) på et MSI KT3 Ultra hovedkort?

 

Jeg vet det ikke støttes offisiellt, men ønsker å kjøre den underklokket f.eks til 133MHz FSB * 12,5x multiplier = 1666MHz. Om jeg får til å endre multiplieren så setter jeg selvfølgelig opp hastigheten til et passe nivå. (f.eks 17x133MHz=2266MHz)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hvorfor ikke, kT3 ultra2 boter jo første gang på fsb på 100 noe som jeg vil tro ditt også gjør. da skal jo 133 funke fint. :)

 

Hvis det er L3 rekken som styrer multiplierne på barton har den nesten helt sikkert samme setting som Athlon Thoroughbred.

 

Men du må kutte og koble noen av broene på L3 rekken for å sette multiplier høyere en 12.5.

 

Skulle forundre meg om det ikke går. Men jeg garanterer ingenting.

 

Det må testes for å være sikker.

 

Se på forumet for msi hovedkort for tips. www.msi.com.tw

Lenke til kommentar

Burde gå det... Har ett par KT3-V med 333FSB klistermerker i butikk så det går sikkert. V er jo billig utgaven (trur eg)

 

"-Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only)"

 

Bleh... funker ikke så godt da. Å pumpe opp multiplieren er vel ikke det beste... med tanke på ytelse. Kjøp deg et KT3-V, koster 2 dollah.

Lenke til kommentar

8)

Hei. JA jeg har et MSI KT3 Ultra-ARU hovedkort med en AMD Barton 2500+ prosessor! Ble du glad nå ? Det eneste du må gjøre er å oppdatere bios , det kan du gjøre via MSI Live Update ( det gjorde jeg) . Så er det bare å sette inn Barton , restarte og sette opp FSB i BIOS . Ikke noe problem.

Jeg gikk deretter inn i BIOS og satte opp multiplayeren fra 11 til 12.5/13 settingen , og dermed hadde jeg en AMD BArton 2800+ !!!

Smil !

PS hvorfor vil du underklokke ?? Den fungerer helt strålende på 166 FSB , og det støttes fra MSI !

Lenke til kommentar
8)  

Hei. JA jeg har et MSI KT3 Ultra-ARU hovedkort med en AMD Barton 2500+ prosessor! Ble du glad nå ? Det eneste du må gjøre er å oppdatere bios , det kan du gjøre via MSI  Live Update ( det gjorde jeg) . Så er det bare å sette inn Barton , restarte og sette opp FSB i BIOS . Ikke noe problem.  

Jeg gikk deretter inn i BIOS og satte opp multiplayeren fra 11 til 12.5/13 settingen , og dermed hadde jeg en AMD BArton 2800+ !!!

Smil !

 

Hva er innstillingene dine på fsb? 166? Har lyst på en barton selv.

Er det riktig at du har overklokka den med bare å stille multiplier?

Lenke til kommentar

Hei, har selv et MSI KT3 ULTRA-ARU(MS-6380E) og har lurt på å oppgradere med ny prosessor.

 

Men ifølge msi så støtter dette kortet kun fsb på 133MHz og da max XP-2600+(Thoroughbred)

Minnebussse støtter derimot opptil 333MHz.

 

Men dersom du har fått det til, så er jo det konge. Men hva med PCI-bussen ?

 

Regner med at den er 1/4 av fsb, og når den er 133 så blir jo det 33,25MHz.

Dersom man da kjører fsb opp til 166 vil hastigheten bli 41,5 MHz. Om dette fungere med komponentene man bruker blir jo individuellt....

pci/agp lock hadde jo vært kjekt å ha.... :roll:

Lenke til kommentar

[quote name="panikk Hva er innstillingene dine på fsb? 166? Har lyst på en barton selv.

Er det riktig at du har overklokka den med bare å stille multiplier?

 

FSB er stilt til 166 MHz ' date=' ja ! Ikke noe problem . Husk at VIA 333 chippen , som sitter på dette hovedkortet , støtter 166 FSB . Den siste BIOS en fikser også eventuelle AGP/PCI dividere.

 

tokki , det der bare å kjøre på ! Ingen problemer !

Lenke til kommentar

Har lest litt rundt nå i diverse forum. Det virker bare mer og mer sikkert at dette fungerer, og at de som har testet det på nesten like hovedkort har hatt suksess til tross for at hovedkortet offisiellt ikke støtter barton.

 

Men drit i den offisielle støtten! :D

 

Jeg skal vente ennå litt før jeg kjøper barton. Den koster jo rundt 1200kr nå og TbredB går for under 600kr. Begge lar seg klokke til omentrent samme ytelse, så TbredB er jo egentlig et bedre valg ennå. Siden jeg ønsker å maxe ut hovedkortet og den ramm'en jeg har så venter jeg en måned eller to så til barton kommer ned i pris.

 

Til slutt så vil nok konfigurasjonen bli slik:

MSI KT3 Ultra (KT333) @ 145MHz FSB

512MB Noname PC2100 DDRram @ 145MHz CL2 (maximale stabile hastighet)

Athlon XP 2500+ Barton @ 12,5x 145MHz = 1,8GHz (sikkert høyere om jeg klarer å fikse en høyere multiplier)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...