Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Din drømme webhost?


Anbefalte innlegg

Hvordan skulle din drømme-webhost sett ut? Skulle det vært mye plass, fri bruk, eller hva?

 

Det er lov å være realistisk ;-)

 

For min del trenger det ikke være mer enn en 3-5 GB, men stort sett alt annet ubegrenset. Altså, båndbredde, databaser, ftp-kontoer, sub-domener, ekstra-domener, etc. + rimelig god kontroll over serveren. Dette kunne jeg lett betalt en hundrings for i måneden. Og, finnes det noen slike? I Norge?

 

Hva mener du? Hva skulle det kostet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan skulle din drømme-webhost sett ut? Skulle det vært mye plass, fri bruk, eller hva?

 

Det er lov å være realistisk ;-)

 

For min del trenger det ikke være mer enn en 3-5 GB, men stort sett alt annet ubegrenset. Altså, båndbredde, databaser, ftp-kontoer, sub-domener, ekstra-domener, etc. + rimelig god kontroll over serveren. Dette kunne jeg lett betalt en hundrings for i måneden. Og, finnes det noen slike? I Norge?

 

Hva mener du? Hva skulle det kostet?

 

Ikke helt, men ikke svært langt unna heller. Du får ikke helt ubegrenset med av alt, men de fleste klarer seg vel med 10 - 20 databaser, 50 - 100 subdomener, 30 - 50 ftpkontoer etc.

 

Noen begrensinger må man nok regne med, uansett vil f.eks 5 GB begrense det meste andre relativt fort.

Lenke til kommentar
cPanel er også et "må ha". I tillegg til Fantastico eller lignende som gjør det enkelt å hive opp noe om man har dårlig tid.

 

cPanel styrer jeg glatt unna. Har aldri likt slike verktøy. Men nå bruker jeg ikke webhoster heller, dedikert server (helst med flere virtuelle maskiner på) er mitt valg. Men prisen er dog 15 ganger ønsket i måneden da.

Lenke til kommentar

hostgator tilbyr ikke så veldig mye da, de tilbyr mye i som gimmick, men i praksis ryker du på dør for og ha "brukt formye av serveren sine resurser" før du bruker engang 10% av det de reklamerer med.

 

men 99% overvurderer hva de trenger og tar hostgator for fantasitallene de tilbyr.

har selv prøvd hostgator for en spillside som brukte endel bandwidth på pakken som da var 6000gb måneden.

etter 750gb så ble siden stengt og jeg fikk en mail som sa at jeg brukte formye resurser og hadde en uke på og ta backup før konto sletta.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Dreamhost lar deg bruke den båndbredden og plassen (inkl. epost, ssh-brukere, webplass, databaser, domener, subdomener) du ønsker (uendelig), men slår ned på ekstrem bruk av CPU. Imidlertid kan man da oppgradere til Private Server, som er en egen virtuell server man styrer med selv. Da får man uendelig plass og en dedikert mengde minne og cpu til fri benyttelse.

 

De har ikke de raskeste serverene, men er vanskelige å slå på resten av kriteriene for webhosts. Fantastisk service har de også. Og $10/mnd (halv pris første år hvis man får referral) inkl. ett domene er heller ikke galt.

Lenke til kommentar

har bare snakket med misfornøyde kunder av de som har valgt dreamhost, da spesielt sql hos de går visstnok fort i sirup.

 

var en stund på forskjellige shared hosts men etter og ha blitt kasta ut fra ørten stykker flytta jeg over på en dedicated, bruker nå en koselig 2x quad 2,33 12gb ram 4x500gb for underkant av 250$ måneden.

 

men drømmehosten min måtte vell være 2x quad, 12-16gb ram 4-8disk raid10 på unmetered 100mbit(i en bra backbone ikke oversolgt crap) til under 300$ måneden :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Dreamhost lar deg bruke den båndbredden og plassen (inkl. epost, ssh-brukere, webplass, databaser, domener, subdomener) du ønsker (uendelig), men slår ned på ekstrem bruk av CPU. Imidlertid kan man da oppgradere til Private Server, som er en egen virtuell server man styrer med selv. Da får man uendelig plass og en dedikert mengde minne og cpu til fri benyttelse.

 

De har ikke de raskeste serverene, men er vanskelige å slå på resten av kriteriene for webhosts. Fantastisk service har de også. Og $10/mnd (halv pris første år hvis man får referral) inkl. ett domene er heller ikke galt.

 

For tiden kjører de 10$ for et år. Det kan ikke slås, selv om sql noen ganger går sirup.

Lenke til kommentar

cruzader: Kommer an på hva man trenger siten til, det. For en personlig blogg f.eks er det ikke så farlig om det går bittelitt sakte synes nå jeg, sålenge jeg kan kjøre tunge, plassbrukende tjenester (ugg.no, makemegod.com) på samme serveren uten å bekymre meg for plass o.l.

 

Har også 4-5 venner med hver sin ssh-konto og egne underdomener som har blogger på samme kontoen (helt lovlig!), og det er det ikke mange hosts som tilbyr.

Lenke til kommentar

Full support støtte.

Støtte for de fleste filer som: asp, php, html osv...

Noen få GB lagrings plass.

Gratis båndbredde.

Støtte for MySQL med ekstern tilkobling og ikke bare localhost.

Lenke til kommentar

lekte litt med priskalkulatoren:

CPU: 4x E7340

RAM: 96gb ddr ecc

DISK1: 8x64gb ssd (raid10)

DISK2: 2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1)

DISK3: 2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1)

DISK4: 2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1)

DISK5: 2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1)

DISK6: 2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1),2x32gb ssd (raid1)

OS: VMware Infrastructure Enterprise

NIC1: 1000mbit (dedicated uplink)

NIC2: 1000mbit (dedicated uplink)

NIC3: 1000mbit (dedicated uplink)

NIC4: 1000mbit (dedicated uplink)

OTHER: kvm-over-ip

OTHER: extra ip(s)-10

OTHER: extra ip(s)-10

OTHER: extra ip(s)-10

OTHER: extra ip(s)-10

OTHER: windows server 2003 license

OTHER: windows server 2003 license

OTHER: windows server 2003 license

OTHER: windows server 2003 license

OTHER: windows server 2003 license

OTHER: windows server 2003 license

OTHER: windows server 2003 license

OTHER: windows server 2003 license

 

kom på ca 11000$ måneden med et års kontrakt, en sånn for tja under 2000$ måneden så tror jeg det ville være solid drømmehost :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Cruzader: Alt det du snakker om er fett nok det, men det er jo bare tull å ha slik hosting for en normalbruker. Dersom du har et stort og mye besøkt nettsted, selvsagt, men ellers er det bare overkill. Og hadde jeg hatt store mengder filer jeg skulle ha lagret på nett tror jeg heller jeg ville brukt en cloud-service enn en dedikert server, og heller latt en rask server ta seg av prosessering.

 

Trådstarter: one.com og servetheworld er begge kjappe, billige og gode.

Lenke til kommentar

tok feteste de tilbyr som enkeltserver, er jo drømmehosting det :p

i praksis ville det ikke være like fett som fordelt det men var jo drømming

 

men selv for en normalbruker er kvalitet i norge under 100lappen drømming, prisene for bra bandwidth i norge er jo til og få gåsehud av.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Hvordan skulle din drømme-webhost sett ut? Skulle det vært mye plass, fri bruk, eller hva?

 

Det er lov å være realistisk ;-)

 

For min del trenger det ikke være mer enn en 3-5 GB, men stort sett alt annet ubegrenset. Altså, båndbredde, databaser, ftp-kontoer, sub-domener, ekstra-domener, etc. + rimelig god kontroll over serveren. Dette kunne jeg lett betalt en hundrings for i måneden. Og, finnes det noen slike? I Norge?

 

Hva mener du? Hva skulle det kostet?

 

Slicehost.com er veldig bra, men jeg savner noen som gir mer RAM/Båndbredde til en grei pris.

Lenke til kommentar

Jeg har Kenzuke.net fra One.com.

Bortsett fra den tåpelige regelen om at en side ikke får lov til å generere så og så mye trafikk, så fungerer One.com bra.

 

Edit: One.com leverer også en stabil tjeneste, men å si at det er rakst, er stikk i strid med hva jeg opplever :-)

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

for en ok og ikke for dyr hosting er WiredTree sine vps ganske bra, ofte tilbud fra de på wht hvor du kan spare en 20-25% måneden også.

 

men kommer jo veldig annpå hva folk ser på som dyrt da, jeg ser ikke på 200-400kr måneden som dyrt for bra hosting men andre vil vell gjerne igjen se på 50kr og varierende hastigheter som greit nok.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...