Gå til innhold

Iphone eller HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

Hei

Noen som kan forklare noe om forskjellene mellom disse?

Brukervennlighet,spesifikasjon,programmer, skype eller annen software iptlf, kamera,musikk, nettleser,gps, pris osv

Hva slags abbonement bør man ha på en sånn tlf? (telenor)

Noen som har ett eller annet? kom med det :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Noen som kan forklare noe om forskjellene mellom disse?

Brukervennlighet,spesifikasjon,programmer, skype eller annen software iptlf, kamera,musikk, nettleser,gps, pris osv

Hva slags abbonement bør man ha på en sånn tlf? (telenor)

Noen som har ett eller annet? kom med det :thumbup:

Jeg synest HD er best da fordi jeg liker windows mobile. vist det er internett eller nettlesere så vil jeg anbefale HD veldig rask og god på internett. Jeg synest ikkje noe om iphone. men er vel ganske grei den og. Jeg har selv diamond og er ganske fornøyd HD er jo litt bedre og er bedre enn iphone og synest eg.

Lenke til kommentar

Iphone er best på brukervennlighet samtidig som den er dårligst. Den har fancy, lettfattelige menyer godt tilpasset fingerbruk, og er ikke alt for avansert slik at man går ser bort. Her stopper dog brukervennligheten etter min mening. Den knytter deg til Itunes (eller tilsvarende programvare), har ingen standard port for overføring av data og har liten frihet utover det Apple bestemmer du skal få lov til å gjøre.

 

Touch HD er overlegen når det kommer til synkronisering (flere valg, deriblant som ekstern disk, modem, Media Player, Active Sync(Outlook)), smarttelefonfunksjoner, valgfrihet og muligheter, og den har også bedre kamera og støtte for minnekort, bedre GPS, skjerm, samtalekvalitet og batteritid. I motsetning til WM-telefoner med liten skjerm fungerer det fint å bruke fingeren selv langt nede i Windows-systemet.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Takk for bra forklaringer begge to

Ja, veldig "bra"...én som uttrykker seg som en 12-åring og som ikke har noe som helst å fare med utover at han tydeligvis har en annen HTC-telefon...og én som er en die-hard Apple-hater, som har brukt metervis med spalteplass på å rakke end på Apple-prodkt på alle teneklige og utenkelige måter, og som aldri i verden vil gå god et Apple-produkt, uansett.

Jeg regner det som 99% sannsynlig at ingen av dem har nevneverdig erfaring med begge telefonene som de "sammenligner". Nei, jeg gidder ikke krangle om andres subjektive mening, eller alt som er feil eller bevisst utelatt i det >Jonas< skriver. Kan bare si at for min del så har HTC enda ikke lagd en telefon som er _jeg_ ville bytte bort min iPhone for, og jeg ser ikke for meg at de klarer det med det aller første heller. Da heller Nokia, LG eller Samsung, som lager verdige alternativer uten den foreldede Windows-søpla.

Lenke til kommentar
og én som er en die-hard Apple-hater, som har brukt metervis med spalteplass på å rakke end på Apple-prodkt på alle teneklige og utenkelige måter, og som aldri i verden vil gå god et Apple-produkt, uansett.

Det er ikke første gangen du skriver dette, og dersom jeg har brukt metervis med spalteplass på årakke ned på Apple-produkter så burde det vel ikke være så vanseklig å vise til dette? :)

 

 

Jeg regner det som 99% sannsynlig at ingen av dem har nevneverdig erfaring med begge telefonene som de "sammenligner". Nei, jeg gidder ikke krangle om andres subjektive mening, eller alt som er feil eller bevisst utelatt i det >Jonas< skriver. Kan bare si at for min del så har HTC enda ikke lagd en telefon som er _jeg_ ville bytte bort min iPhone for, og jeg ser ikke for meg at de klarer det med det aller første heller. Da heller Nokia, LG eller Samsung, som lager verdige alternativer uten den foreldede Windows-søpla.

Hva er feil eller utalatt i det jeg skrev? Hadde jo vært litt mer hold i påstanden din om du faktisk kunne påpekt hva det er. Hva som er best for deg trenger jo ikke være best for trådstarter. HTC med sine telefoner med Windows/Android retter seg jo også mot et litt annet marked enn det Iphone gjør.

 

Uansett, Touch HD er den telefonen som er en gjenganger som testvinner, med Iphone et stykke bak. Men selvsagt, det trenger ikke å si at den er best for en bestemt person.

 

 

iPhone ikke Iphone. er varenavn;)

Og et egennavn, og kan dermed skrives med stor forbokstav.

Lenke til kommentar

@Jonas: Nei, som jeg sa, jeg gidder ikke krangle med dere Apple-hatere i dag. netted kan gjerne kjøpe seg en HTC Touch HD for min del, uansett om den passer hans behov eller ei...ikke mitt problem dersom han ender opp med en svært dyr gedigen skuffelse...

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Hei

Noen som kan forklare noe om forskjellene mellom disse?

Brukervennlighet,spesifikasjon,programmer, skype eller annen software iptlf, kamera,musikk, nettleser,gps, pris osv

Hva slags abbonement bør man ha på en sånn tlf? (telenor)

Noen som har ett eller annet? kom med det :thumbup:

 

iPhone vinner på:

  • Brukervennlighet
  • Musikk
  • Ytelse

Touch HD vinner på:

  • GPS
  • Kamera
  • Spesifikasjoner
  • IPtelefoni

Når det kommer til nettleser så er Opera i Touch HD virkelig skikkelig bra. Men etter å ha hatt Touch HD i fire måneder så merker jeg at jeg bruker den vesentlig mindre enn jeg gjorde med iPhone sin Safari. Jeg synes rett og slett at den er litt for tungvindt i bruk. Derfor vil jeg dømme nettleser til uavgjort. Det iPhone mangler på skjermoppløsning og funksjonalitet i browseren tar den igjen i brukervennlighet og intuitive løsninger.

 

Med programvare så er det ikke tvil om at det finnes fantastisk mye forskjellig programvare til Windows Mobile. Også da ting som ikke finnes for iPhone. (Navigasjon med turn by turn f.eks.) Men samtidig så virker det som om Apple virkelig satser på iPhone OS som plattform. De slipper jevnlige oppdateringer som er gratis for brukeren. Kjøper du en HTC så er du heldig om du får en oppdatering i løpet av levetiden til produktet, og da er det som oftest små endringer. På iPhone så har du også et tveegget sverd i iTunes. iTunes lar deg veldig enkelt ta en full backup av telefonen din. Denne kan du så bruke for å legge tilbake innstillinger, applikasjoner, kontakter og annen data etter f.eks. en oppgradering. Dette er slett ikke like enkelt i Windows Mobile. Har opplevd mye tull med applikasjoner som er laget for å ta backup av ting her. På den annen side så krever iPhone iTunes for å skulle overføre musikk til telefonen. Dette er utrolig irriterende da du kun kan "pare" telefonen mot en iTunes. Det betyr at du ikke uten videre kan hive over et par sanger fra jobbPCen samtidig som du har biblioteket ditt på maskina hjemme.

 

Mitt råd til deg:

 

Skal du ha deg en underholdningsplattform med mulighet for e-post og "nogo attåt", som samtidig er både brukervennlig og bra; gå for iPhone.

 

Har du derimot behov som inkluderer mottak av veldig mye e-post med vedlegg og behov for å manipulere disse direkte på håndsettet / bruke spesielle programmer som ikke er tilgjengelig på iPhone; gå for HTC Touch HD.

 

Uansett hvilken av disse du velger så vil den være en bra telefon.

 

-KJ

Lenke til kommentar

@jevel: Takk, det gjorde godt å lese et såpass balansert innlegg fra et tenkende menneske som åpenbart har flere måneders erfaring med begge telefonene. :)

 

Kan jo også supplere med at turn-by-turn GPS software uten tvil blir tilgjengelig for iPhone fra sommeren, da Apple har lagd rammeverket som skal til for å understøtte slike apps på en bedre måte i iPhone OS 3.0, og har gitt offisielt klarsignal for turn-by-turn apps så lenge utviklerne bruker sine egne kart og ikke baserer seg på telefonens innebygde støtte for Google maps (pga. rettighetsproblematikk ift. Google).

 

IP-telefoni er forresten tilgjengelig på iPhone, ikke minst gjennom en offisiell, native Skype-versjon for iPhone, som ble lagt ut på App Store for en ukes tid siden. Jeg tviler på at dette fungerer særlig bedre på WinMo :)

http://www.skype.com/intl/en/download/skype/iphone/

Lenke til kommentar
Mitt råd til deg:

 

Skal du ha deg en underholdningsplattform med mulighet for e-post og "nogo attåt", som samtidig er både brukervennlig og bra; gå for iPhone.

 

Har du derimot behov som inkluderer mottak av veldig mye e-post med vedlegg og behov for å manipulere disse direkte på håndsettet / bruke spesielle programmer som ikke er tilgjengelig på iPhone; gå for HTC Touch HD.

 

Uansett hvilken av disse du velger så vil den være en bra telefon.

 

-KJ

Veldig enig. Kan jo legge til at at man har støtte for multitasking og modifisering på WM hvis man ønsker/trenger dette. Når det kommer til musikk er det vel heller ikke noen stor forskjell. Har man heller ikke bruk for en smarttelefon kan man like godt gå for Iphone, da man har en del av de samme mulighetene gjennom installering av programmer og et enklere gui.

 

 

IP-telefoni er forresten tilgjengelig på iPhone, ikke minst gjennom en offisiell, native Skype-versjon for iPhone, som ble lagt ut på App Store for en ukes tid siden. Jeg tviler på at dette fungerer særlig bedre på WinMo :)

http://www.skype.com/intl/en/download/skype/iphone/

Siden du tviler regner jeg med at du ikke har prøvd det på WM. Skype-klienten for Iphone har dog en del bugs og er treig, samt at den ikke kan kjøres i bakgrunnen. Man kan heller ikke ringe annet enn når man er på tilkoblet wifi. Så hvis dette er det Iphone har å by på når det kommer til ip-telefoni er det liten tvil om at det fungerer bedre på WM.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jevel har laget et av de beste innleggene jeg har lest på dette forumet på lange tider. Til de som skal velge mellom iphone eller HTC så anbefaler jeg å tenke nøye gjennom hva du skal bruke telefonen til. HTC har best hardware, for men de aller fleste banker iphone softwaren alle andre noe så grundig. Det betyr etter min mening at om iphone dekker dine behov så bør du velge iphone, gjør denne ikke det, så bør du velge htc. Det gjelder rett og slett å tenke seg om, teste ut telefonene og gjøre det riktige valget for deg.

 

Personlig ville jeg kjøpt en ny iphone om den jeg har nå hadde gått i stykker, men jeg ville nok ha ventet på neste versjon, som trolig kommer i juni.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to stk HTC før jeg har gått over til HP iPAQ som jobbmobil.

Kjøpte meg nettop en iPhone 3G som privatmobil. I mine øyne, er iPhone overlegen.

Om du jailbreaker den, og vet hva du vil ha når det kommer til SW, så er manglene til iPhone som man leser om overalt, ikke-eksisterende.

Det du vil ha, finner du som oftest på appstore eller cydia/installer. Det er min erfaring.

Ellers syns jeg iPhone er utrolig rask, intuitiv og flott å bruke - sammenlignet med WindowsMobile-produkter. Den er også helt kanon på video/musikk/e-post/surfing.

Har opplevd at den har låst seg 1 (!!) gang under hardt bruk. En gang.

Mine windows-mobiler må bare se seg slått der. De bruker for så vidt å være trege i bruk også. Det kjenner jeg flere andre med tilsvarende apparater som også plages med.

 

iPhone er den beste PDA/Smart-telefon jeg noen gang har brukt, og etter at jeg nå har eid den i et par uker, er jeg fortsatt veldig, veldig glad i den :!: . Der har du min mening!

Lenke til kommentar

Takk til enda mer info her, kjempeflott.

Hvordan er det med pris på iphone? Telenor. ca 2300 + et abbo til ca390 pr mnd.

Wifii er greit nok til nettilkobling. Hva med å kjøpe den i feks thailand ca 4000 kr. Hva koster den uten abbo i norge?

 

Er vel redd det blir iphone(er til dama dette:o) Jeg ville hun skal vurdere htc , og bedre kamera og iptlf, kan man legge inn sip-konto? Bruker voipdiscount på pcn, så det hadde vert kjekt. Et sterkt argument i tilfelle.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mye å spare på eventuelt å kjøpe iPhone i Thailand, og da får du heller ikke den beskyttelsen som norsk Lov om forbrukerkjøp gir deg. Ville kjøpt i Norge, og eventuelt brutt bindingen hvis abonnementpakkene som tilbys ikke passer. I Norge vil den koste vel 4.000 kr for 8GB og vel 5.000 kr for 16GB med brutt binding, tipper jeg, uten at jeg har sjekket dette hos Netcom/Telenor i det siste.

 

Et alternativ hvis du skal bruke en SIP-tjeneste er fring for iPhone:

http://www.fring.com/download/iphone/

IP-telefoni vil fungere langt bedre når Apple får ut sin Push-notification tjeneste til sommeren, som vil gi en svært kraftig men samtidig svært ressursbesparende (belaster batteri og prosessor minimalt) universell tjeneste som alle applikasjoner kan bruke for å ta imot innkommende meldinger (eller VoIP-samtaler) uten at du må ha dem alle kjørende i bakgrunnen.

 

Om du har tålmodighet, så er ny modell ventet i sommer, men gratis oppgradering til nytt iPhone OS 3.0 får du uansett om du kjøper nå. (Selv de med nesten 2 år gammel iPhone får denne oppgraderingen)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Det du vil ha, finner du som oftest på appstore eller cydia/installer. Det er min erfaring.

Ellers syns jeg iPhone er utrolig rask, intuitiv og flott å bruke - sammenlignet med WindowsMobile-produkter. Den er også helt kanon på video/musikk/e-post/surfing.

Har opplevd at den har låst seg 1 (!!) gang under hardt bruk. En gang.

Mine windows-mobiler må bare se seg slått der. De bruker for så vidt å være trege i bruk også. Det kjenner jeg flere andre med tilsvarende apparater som også plages med.

Som regel er ikke akkurat så dekkende beskrivelse akkurat, men det om det. Hastigheten er som regel ganske bra, men det kommer ann på hvordan du bruker den. Å legge ned program etter program gjør den tregere i bruk naturligvis. Men igjen, å legge ned programmer gir svært raskt tilgang til programmet igjen, og gjør den i praksis raskere på dette punktet. (krever litt vettug bruk)

 

Kameraet er bedre på Touch'en, men ikke like voldsomt som Megapikslene tilsier. Funksjonsmessig så synes jeg Touchen stiller best med hva som følger med. MMS er jo og en fin ting å ha.

 

Teknologisk er også Touch'en best med tanke på teoretisk raskere HSDPA/HSUPA (Super 3G) enn Iphone. Musikk-kvaliteten er omtrendt like gode med nyere HD Touch telefoner, men Iphone har nok noe bedre brukervennlighet her.

 

Ja, generelt sett har nok Iphone bedre brukervennlighet. Litt lettere å sette seg inn i.

 

Som sagt før, HD Touch er overlegen på synkronisering. På noen sekunder kan du koble den til hvilken som helst maskin, og overføre eller synkronisere filer frem og tilbake uten ekstra programvare. Her ligger Apple langt etter.

 

Største argumentet mitt blir allikevell den overlegent bedre skjermen. Klarere/skarpere, større og 2,5 ganger flere piksler. (som igjen gjør at du får utnyttet full DVD-kvalitet ved filmavspilling, samt lettere og bedre nettleservisning)

Du får rett og slett mye mer info på skjermen uten å måtte zoome så langt ut.

 

Mitt valgt ville blitt en HTC HD Touch, og derfor sitter jeg en mellom hendene i skrivende stund også. At færre folk har HD Touchen skader ikke. Være litt annderledes. :)

 

Hva TV2 mente: http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/...2425067.ece#top

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Om du har tålmodighet, så er ny modell ventet i sommer, men gratis oppgradering til nytt iPhone OS 3.0 får du uansett om du kjøper nå. (Selv de med nesten 2 år gammel iPhone får denne oppgraderingen)

Hva er nytt\forbedret i den nye modellen utenom os?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...