Gå til innhold

9700Pro skuffende dårlig! Hva er galt?


Anbefalte innlegg

Overklokkings egenskapene på dette kortet er HELT elendig! :shrug:

Jeg klarer ikke presse CORE og MEMORY til 357 / 357 Mhz.

Jeg har lagt inn de nyeste Omega driverene og lastet ned BIOS update, jeg har formatert og prøvd både Win2k og WinXP.

Hva er galt?

Koret står i et system med vannkjøling og CPU og RAM temp ligger på 32 og 28 grader celsius etter en 3dmark03 test med viftene på full styrke.

FSB ligger på 19 x 160 = 3040Mhz

 

System:

 

CPU: Pentium 4 2.53 @ 3.04Ghz

RAM: Apacer 512 PC266

HDD: Western Digital 120Gb 8Mb

HK: Asus P4B533-E (AGP 4x)

Skjermkort: Hercules 3D Prophet 9700PRO

 

glp1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
n00b"]Overklokkings egenskapene på dette kortet er HELT elendig! :shrug:

Jeg klarer ikke presse CORE og MEMORY til 357 / 357 Mhz.

Jeg har lagt inn de nyeste Omega driverene og lastet ned BIOS update, jeg har formatert og prøvd både Win2k og WinXP.

Hva er galt?

Koret står i et system med vannkjøling og CPU og RAM temp ligger på 32 og 28 grader celsius etter en 3dmark03 test med viftene på full styrke.

FSB ligger på 19 x 160 = 3040Mhz

 

altså: du tjener cirka 0 på å, uten videre, overklokke radeon 9700pro - og du presterer faktisk å si at det er "skuffendes dårlig", FORDI du ikke får overklokket det mer enn 15% ? *oppgitt*

Lenke til kommentar
n00b"]Overklokkings egenskapene på dette kortet er HELT elendig! :shrug:

Jeg klarer ikke presse CORE og MEMORY til 357 / 357 Mhz.

Jeg har lagt inn de nyeste Omega driverene og lastet ned BIOS update, jeg har formatert og prøvd både Win2k og WinXP.

Hva er galt?

Koret står i et system med vannkjøling og CPU og RAM temp ligger på 32 og 28 grader celsius etter en 3dmark03 test med viftene på full styrke.

FSB ligger på 19 x 160 = 3040Mhz

 

altså: du tjener cirka 0 på å, uten videre, overklokke radeon 9700pro - og du presterer faktisk å si at det er "skuffendes dårlig", FORDI du ikke får overklokket det mer enn 15% ? *oppgitt*

 

Ja, jeg KREVER 383 360 av skjermkortet!!! :grumpy: Ellers blir jeg skuffa!!!

Lenke til kommentar

Er mulig jeg missforstod deg, men du har ikke vannkjlingen på grafikkortet også? Er det en mulighet? Om ikke ville jeg demondtert kjøleren som er på kortet, renset de for goop(om det er noen) planslipt de(ja, mener de på ram brikkene også) så montert de på nytt med riktig påført goop. Mener da både GPU og ram kjølerene. Om du monterer vankjøling bør du alikavell gjøre det med ram kjølerene. Skal de ha noensom hels effekt må de være montert perfekt.

Lenke til kommentar
n00b"]Overklokkings egenskapene på dette kortet er HELT elendig!  :shrug:  

Jeg klarer ikke presse CORE og MEMORY til 357 / 357 Mhz.

Jeg har lagt inn de nyeste Omega driverene og lastet ned BIOS update, jeg har formatert og prøvd både Win2k og WinXP.

Hva er galt?

Koret står i et system med vannkjøling og CPU og RAM temp ligger på 32 og 28 grader celsius etter en 3dmark03 test med viftene på full styrke.

FSB ligger på 19 x 160 = 3040Mhz

 

System:  

 

CPU: Pentium 4 2.53 @ 3.04Ghz  

RAM: Apacer 512 PC266  

HDD: Western Digital 120Gb 8Mb  

HK: Asus P4B533-E (AGP 4x)

Skjermkort: Hercules 3D Prophet 9700PRO  

 

glp1.jpg

 

hehe. jeg har mitt på 399|351

 

:)

Er det bedre enn ditt?

Lenke til kommentar

Kan ikke du være grei å endre topic? Den har nemlig ingenting med kortet ditt å gjøre siden det tydelig fungerer akkurat slik ATI har tenkt. At du ikke får overklokket det til ønsket hastighet er en helt annen sak. :roll:

Hva med "Skuffende dårlig overklokkingsegenskaper på R9700 Pro. Hva er galt?" ?

Lenke til kommentar
---> FØLGENDE GJØRES PÅ EGET ANSVAR <---

 

Til dere med Radeon 9700Pro kort, som absolutt MÅ ha de mere overklokkingsvennlig.

 

http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...&Number=2155953

 

Vær forsiktige sier jeg bare, ikke prøv på dette hvis dere ikke vet hva dere driver med.

 

Modded to 300/300 core/mem clock speeds NTSC http://members.madasafish.com/~flymo/radeo...on/fly97300.bin

 

 

ehh dette er jo lavere enn kortet er standar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...