Gå til innhold

Fjernutløse extern blitz


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har søkt litt rundt på nettet men finner ikke helt ut hvordan !! ?

Jeg har et Canon 40D og et Canon 580 EX II ekstern blitz.

 

Hvordan kan jeg fjernutløse blitsen via kameraet, har lest at dette går, men får det ikke til.

Mener at ekstern blitz skal kunne fyres ide intern blitz på kamera fyres. Har forsøkt litt frem og tilbake men like langt :/

 

En liten smørbrødliste på dette ? :)

 

mvh ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon sine kameraer har ikke innebygget trådløst system for trigging av blitser og Canon sine blitser kan ikke brukes som slaveblits trigget av andre blitskilder.

 

Det er flere veier og gå for og oppnå det du vil.

 

Du kan bruke en kabel OC-E3 da får du ETTL til og virke.

Canon har en trådløs ir.styrt sender ST-E2 som du monterer på blitsskoen i kameraet,da får du også ETTL pluss at du får en mer nøyaktig fokuseringmåling.

Du kan også kjøpe en 430 EX II og bruke som slave og bruke 580EX som masterblits på kameraet.

 

Ved bruk av Canon sitt blitssystem får du alle autofunksjoner og du kan bruke flere blitser i 4 grupper.

 

 

Det er en jungel av uorginale blitsstyringssystemer på markedet,en felles tråd for disse er at du må innstille blitsene manuelt og får ikke automatiserte målinger,det er sikkert noen få unntak her.

 

Pocket wizard er brukt av flere her,cactus er også mye nevnt,men har selv originalsystem så kan ikke uttale meg så mye om uorginale systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...