Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor, og Hvordan tar man tannbleking ?


Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Ja, hvor og hvordan tar mann tannbleking. Kan man ta det hjemme eller går det an og gjøre det hos en tannlege ?

 

Takk for svar :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at det finnes metoder du kan gjøre hjemme. Husker ikke helt hva det var. Men mener at en kompis hadde noe som dekket tennene og inni den så var det noe krem som skulle gjøre tennene hvite.

 

Ja du kan ta tannbleking hos tannlege. De bruker som regel laser eller kjemisk behandling. Aldri tatt det så kan ikke si hvordan det fungerer dessverre.

 

Så svaret er ja du kan gjøre det hjemme og hos tannlege.

Hvordan du gjør det hjemme kommer vel ann på hva slags produkt du velger. Finnes sikkert 1000 stk!

Lenke til kommentar
All tannbleking innebærer risiko, så gamble gjør du uansett.

 

På hvilken måte, og er det noe du har dokumentasjon på? Med friske tenner/tannkjøtt skal det ikke være noen risiko.

 

Rimelig dumt å påstå at det innebærer en risiko uten å forklare hvordan.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Det du får til tannlegen er mer effektivt enn det du kjøper fra Dentway. Gelen du får fra Dentway inneholder 22% hydrogenperoksid, tannlegen bruker 30% (om jeg husker riktig). Dette betyr for deg som forbruker at det vil ta lengre tid samt større forbruk for å få samme effekt som det tannlegen kan tilby deg.

 

Noen overhengende stor helserisiko er det ikke ved å drive med tannbleking, men det kan få tannkjøttet til å trekke seg tilbake og tennene kan løsne.

 

Jeg har prøvd Dentways produkt, men var ikke spesielt imponert. Vil anbefale å gå til tannlegen og få en profesjonell behandling. Da er du garantert et godt resultat og oppfølging dersom noe mot formodning skulle gå galt. Det koster ca. 3000 kroner og ja, det er verdt pengene.

Lenke til kommentar
På hvilken måte, og er det noe du har dokumentasjon på? Med friske tenner/tannkjøtt skal det ikke være noen risiko.

 

Rimelig dumt å påstå at det innebærer en risiko uten å forklare hvordan.

http://www.dentalgentlecare.com/whitening_safety.htm

The most commonly observed side effects to hydrogen or carbamide peroxide are tooth sensitivity and occasional irritation of the soft tissues in the mouth (oral mucosa), particularly the gums.

As with the 10 percent home-use carbamide peroxide bleach products, the most commonly observed side effects of professionally applied hydrogen peroxide products are temporary tooth sensitivity and occasional irritation of oral tissues. On rare occasions, irreversible tooth damage has been reported.

 

Pluss at det kan gjøre jævlig vondt.

Lenke til kommentar
På hvilken måte, og er det noe du har dokumentasjon på? Med friske tenner/tannkjøtt skal det ikke være noen risiko.

 

Rimelig dumt å påstå at det innebærer en risiko uten å forklare hvordan.

http://www.dentalgentlecare.com/whitening_safety.htm

The most commonly observed side effects to hydrogen or carbamide peroxide are tooth sensitivity and occasional irritation of the soft tissues in the mouth (oral mucosa), particularly the gums.

As with the 10 percent home-use carbamide peroxide bleach products, the most commonly observed side effects of professionally applied hydrogen peroxide products are temporary tooth sensitivity and occasional irritation of oral tissues. On rare occasions, irreversible tooth damage has been reported.

 

Pluss at det kan gjøre jævlig vondt.

 

Dette er med middelet man får hos tannlegen, og tenner og tannkjøtt er friskt? Står ingenting om det her.

 

 

Stor overraskelse at en kraftig oksidant med pH nært 12 får det til å svi i kjeften 8]

 

Hva er det som har pH nært 12, og hvor store mengder er det av dette stoffet? Middelet svir jo ikke :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Guest_Anonym_*

[Jeg har bestilt varer fra Dentway for 1,5 måneder siden uten å ha mottatt noe som helst. De svarer ikke på mailene mine, og det er ikke oppgitt noe telefonnummer. Kun oppgitt telefonnummer til kundeservice i Sverige, og da jeg forsøkte å ringe dit, fikk jeg beskjed om at nummeret ikke er i bruk. Jeg vil definitivt ikke anbefale noen å bestille fra dette firmaet. Virker særdeles useriøse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...