Gå til innhold

god lyd; mp3 spiller og øreplugger ca 2000,- ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er på utkikk etter en mp3spiller som spiller god lyd med noen gode øreplugger.

Jeg har hittill sett på Creative ZEN xfi, og Sennheiser CX 400-II. Også har jeg sett på Cowon S9, men denne blir for dyr, selvom denne skal være overlegen på lyd. Det eneste som interesserer meg er om lyden er god på mp3 spiller samt øreeplugger :) Takker for alle svar på forhånd,

 

mvh

simen

Endret av trinket3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns du bør vurdere andre modeller av cowon. Jeg har ingen personlige erfaringer med merket, men etter alt jeg har lest om de i det siste når jeg har letet etter en spiller til meg selv virker det som cowon skal være det ledende merket når det gjelder lydkvalitet. Angående øreplugger er det vel best å kjøpe noen utenom? Har nettopp kjøpt shure scl4 for ca 900 på ebay. Har ikke fått de ennå da, men tror de kommer til å være utrolig bra.

Lenke til kommentar

Hvor stor lagringsplass trenger du?

 

Hva med Sony? F.eks. NWZ-A828 som jeg har. Jeg er storfornøyd med både bildekvaliteten på skjermen og lydkvaliteten. Det følger også med gode ørepropper som gjør at du egentlig ikke trenger å kjøpe ekstra ved siden av, med mindre du er ganske opptatt av god lyd, og kjøper noe mye dyrere og bedre enn Sennheiser CX 400 II.

 

Du kan også få Sony NWZ-A828 med bluetooth-headset, NWZ-A828K

 

Eventuelt vil jeg tro at Cowon 7 vil kunne passe bra.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Jeg er superfornøyd med min 60GB Creative Zen Vision sammen med Koss. Tilsammen litt over 2000.-

Og så godt som hele platesamlingen får plass + favorittbildene i tillegg.

 

Av min erfaring synes jeg Koss har for mye bass, så jeg ville heller gått for Sennheiser CX400 eller CX300, men det kommer an på hva trådstarteren ønsker...

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Koss har god lyd, men som det er sagt: for mye bass! Spesielt hvis du bruker equaliseren for å få trøkk ;) Da hører du nesten bare bass, i hvertfall hos meg :p

 

Portapro-headsettene har andre ulemper også:

- Kabelen er aaaaaaaalt for lang, jogger du med den, risikerer du nesten å snuble i den.

- "høyttalerne" faller dessuten av etter en stund(hyppig bruk), og da må man ta av seg headsettet og sette dem på igjen...

Endret av Vaffel-twist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...