Gå til innhold

PCen min fyller ett år! (oppetid)


josteinaj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk :).

 

Windows 2k var et fint OS ja. Jeg brukte det selv før jeg ble Linux-fanboy. Jeg liker Linux på serveren for da er det superlett å koble til fra hvor som helst for å legge til torrents eller flytte rundt filer. Maskinen står uten skjerm. I Win2K måtte jeg ha brukt remote desktop.

 

Maskinen står i gangen som jeg tror har egen sikring. Vi har fått strømmen til å gå ellers i leiligheten før, men strømmen har heldigvis aldri gått i hele bygget.

 

Jeg flytter ut om tre måneder så jeg må nok slå den av snart. Alle fire harddisker i den har under en GB ledig så jeg har lyst til å oppgradere den også. Hmm... kanskje jeg skal skaffe en USB-disk istedenfor IDE så jeg slipper å slå den av... Hadde vært digg å oppgradere fra Ubuntu 7.04 også egentlig (selv om det strengt tatt ikke er nødvendig).

Lenke til kommentar

Lord Grÿllwotth: Joa, egentlig jeg og, men er litt gøy da :). Og virker det så er det jo ikke teknisk sett noen grunn til å oppdatere...

 

Jeg tror maskinen starter å telle på nytt når den mister nettverksforbindelse eller noe sånt, iallefall så hevder ifconfig å bare ha lastet ned 700 MB og opp 540 MB som iallefall er galt.

 

Når det kommer til torrents er det vel ingen jeg har hatt inne et helt år, men den jeg har delt mest er The 40 Year Old Virgin med 36,22 i ratio og 25,4 GiB lastet opp. Jeg har hatt upload cap på 10KiB/s hele tiden.

 

Er det mulig å sjekke hvor mye som er lastet opp/ned siden man slo på maskinen?

Endret av Pion
Lenke til kommentar

Ja hvis du bruker Windows på serveren så skjønner jeg at du må restarte - der kommer det vel sikkerhetsoppdateringer som krever restart i ett sett... (ypper ikke til flamewar, windows kan være fint det :))

 

 

jostein@teknodromen:~/Speedometer/pc$ netstat --statistics --raw

Ip:

1165879599 total packets received

92 with invalid addresses

0 forwarded

0 incoming packets discarded

1154455214 incoming packets delivered

1642653860 requests sent out

8 dropped because of missing route

1440 fragments dropped after timeout

92004 reassemblies required

45231 packets reassembled ok

1440 packet reassembles failed

 

...jeg vet ikke når den startet å telle men...

Endret av Pion
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...