Gå til innhold

WC3 installasjon og patch problem


Anbefalte innlegg

Skal prøve å være kortfatta.

 

Når den nyeste patchen kom, fekk eg problem med å installere den. Sto at ei fil som heter "wc3x.mpq" manglet elns. Men eg sjekka mappa, og den låg der. Leste litt rundt på nettet og blizzard ambefalte å reinstallere spillet. Så ja - da prøver jeg det, tenkte eg. Gjekk i Fjern programmer på Kontrollpanel og fjerna wc3, men det rare da er at wc3 ikke for vekk, tok bare 2 sec, så sto det "Unistall succesfull". Mappa låg der fortsatt lsm.

 

Men jeg gjekk vidare og installerte Reign of Chaos på C-disken. Ingen problem.

Så satt jeg i Frozen Throne disken, og da stopper den under installasjon på den overnevnte fila "wc3x.mpq".

 

Noen som har noen ideer?

 

Sykt takknemlig til den som har en løsning til meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett begge spillene. Når det er gjort sletter du mappen. Prøv å installere det igjen.

 

Hvis dette ikke fungerer så kan du jo formatere pcen. Du må ikke, men det kan hjelpe hvis du er helt avhengig av å få det til å fungere.

 

Hvis ikke så ville jeg ha tatt kontakt med blizzard support på mail.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Ettersom du allerede har slettet WC3-mappen og reinstallert antar jeg du ikke vil prøve det en gang til :)

 

Men det er noen ting du kan gjøre:

 

- Låne en CD fra noen du kjenner og prøve å installere på nytt og se om samme feil oppstår (da kan det være noe feil med HDD)

- Registrere spillene på Blizzard Store, så du kan laste dem ned digitalt.

- Hvis ikke noe av dette virker (f.eks samme feil dukker opp), ta en sjekk på harddisken din.

Lenke til kommentar

Okei. Ja har tenkt på å formatere, men det blir siste utvei.

 

Men det som var så rart, var at jeg brukte unistall tingen til wc3, så tok det bare 2 sec så sto det "unistall succesfull". Men mappa låg der enda. Så da måtte jeg slette den manuelt. :S

 

Slett begge spillene. Når det er gjort sletter du mappen. Prøv å installere det igjen.

 

Går jeg i "fjern programmer", så står det Warcraft 3: All products :)

Lenke til kommentar

[quote name='Bllink' date='30/03-2009 : 22:27' post='13444338'

 

Går jeg i "fjern programmer", så står det Warcraft 3: All products :)

 

My bad.

 

Men ja mappen må slettes manuelt.

 

Har du prøvd å laste ned fra blizzard store som har blitt nevnt? Så kan det hende at du slipper å formatere ;)

Lenke til kommentar

Har du sjekka om registeroppføringa til WC3 stemmer med hvor du har lagt filene/mappene?

 

Prøv å gå til start -> kjør -> regedit.

 

Deretter går du inn på HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Blizzard Entertainment -> Warcraft III

 

Hvis noen av disse nøklene ikke fins, så oppretter du dem. Inne i Warcraft III nøkkelen oppretter du en stringverdi som du kaller "installpath" (uten anførselstegn). Høyreklikk på den og velg endre (tror det heter endre, kan ikke sjekke fra jobb) så skriver du inn addressen til din WC3 installasjon i feltet som heter verdidata - Eksempelvis: C:\Spill\Warcraft III

 

Er hjemme fra jobb i 6-tida. Vil sjekke denne tråden når jeg kommer hjem.

 

Håper dette hjelper =)

Lenke til kommentar
Har du sjekka om registeroppføringa til WC3 stemmer med hvor du har lagt filene/mappene?

 

Prøv å gå til start -> kjør -> regedit.

 

Deretter går du inn på HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Blizzard Entertainment -> Warcraft III

 

Hvis noen av disse nøklene ikke fins, så oppretter du dem. Inne i Warcraft III nøkkelen oppretter du en stringverdi som du kaller "installpath" (uten anførselstegn). Høyreklikk på den og velg endre (tror det heter endre, kan ikke sjekke fra jobb) så skriver du inn addressen til din WC3 installasjon i feltet som heter verdidata - Eksempelvis: C:\Spill\Warcraft III

 

Er hjemme fra jobb i 6-tida. Vil sjekke denne tråden når jeg kommer hjem.

 

Håper dette hjelper =)

 

Dette har eg faktisk prøvd også, noen ba meg lage den installpath fila, men den låg der fra før. Men eg kan seff sjekke adressen til spillet.

Lenke til kommentar
Dette har eg faktisk prøvd også, noen ba meg lage den installpath fila, men den låg der fra før. Men eg kan seff sjekke adressen til spillet.

 

Hvis den er der fra før av er det bare å copy/paste adressen der spillet ligger.

 

Lurer også på om det er en gammel WC3 plate du har? En kompis av meg hadde problemer med å oppgradere til Frozen Throne etter han måtte kjøpe nye plater pga han hadde glemt sine på leiren og han hadde fått ny PC, etc.

Lenke til kommentar

Okok. Er en gammel wc3 plate ja, 3-4 år gammel tror eg. Men ingen riper på da.

 

Men nå gjorde jeg som noen sa her oppe, å laste ned fra blizzard store. Gjekk fint med nedlasting av begge, og installering av ROC.

MEN, når installeren til Frozen Throne kommer opp står det bare "Play Frozen Throne", trykker jeg på den så åpner ROC seg. Argh, begynner å bli lei no :(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...