Gå til innhold

[Løst]hjelp om forume!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men når du registerer deg er du pliktig til å lese og følge forumets retningslinjer og nettikette.

Noen eksempler:

Hva er "dårlig bruk av emnefeltet"?

 

Tre-ords-regelen

 

Tre-ords-regelen er en sperre på forumet som hindrer tråder å bli opprettet dersom emnefeltet inneholder mindre enn tre ord. Dette ble gjort fordi mengden dårlige emner som ble opprettet hver dag på forumet var enormt stor, og størsteparten av de var gjerne bare ett enkelt ord. Som du kanskje har skjønt av eksemplene ovenfor var dette noe vi ikke var særlig glad over. Vi kan nå heldigvis si at denne tre-ords-regelen har ført til et langt mer lesbart forum og en bedre opplevelse for alle brukerene. Kort sagt teller tre-ords-regelen opp antall mellomrom i emnet, og den er også derfor mulig å unngå ved å lage et emne som ser f. eks slik ut: "Hjelp ! !". Vi vil bare minne på at dette, samt alle andre forsøk på å omgå denne tre-ords-regelen er ikke tillatt og vil bli slått hardt ned på. Regelen finnes her av en grunn og emnet ditt er ikke beskrivende nok overfor innholdet hvis den kun inneholder ett skikkelig ord.

 

Posting i feil kategori kan føre til at tråden blir stengt hvis du burde ha visst bedre eller flyttet hvis du er en nybegynner. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til advarsler eller i værste fall utestengelse.
Lenke til kommentar

50rus: Anbefaler deg å ta deg litt tid til å lese forumreglene og nettiketten (jeg linket til disse i min forige post. Og det er link i navigeringspanelet til venstre). Der får du svar på det meste du lurer på.

Nettiketten er en forklaring på hvordan man helst skal opptre når man bruker forumet vårt, hva du bør og ikke bør gjøre samt forklare uklarheter i retningslinjene og/eller utdype dem bedre.

Lenke til kommentar
ok så hvis jeg følger ikke reglene blir jeg sletta???

Sletta blir man ikke, men hvis man ikke oppfører seg kan man få advarsel eller midlertidig utestengelse. Men utestengelse er straff vi kun bruker i alvorlige regelbrudd (eller ved hyppig gjentagelse). Tar man en titt på retningslinjene og nettikette, samt bruker vanlig folkeskikk og oppfører seg pent, så slipper man å havne i noe klammeri med moderatorer. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...