Gå til innhold

Mat etter trening? (enkle tips, ikke avanserte greier)


Anbefalte innlegg

det er sikkert 1000 andre tråder om akkurat det samme, men jeg orker ikke å lete for å finne en hvor det står enkelt forklart hva man bør spise. Så derfor er det veldig fint hvis noen kan gi noen enkle tips over mat man skal spise etter trening. Det gjelder bare vanlig mat, ikke kosttilskudd og slikt. Jeg trener fotball og styrke, men det er vel ikke så veldig mye forskjell på hva man skal få i seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er sikkert 1000 andre tråder om akkurat det samme, men jeg orker ikke å lete for å finne en hvor det står enkelt forklart hva man bør spise. Så derfor er det veldig fint hvis noen kan gi noen enkle tips over mat man skal spise etter trening. Det gjelder bare vanlig mat, ikke kosttilskudd og slikt. Jeg trener fotball og styrke, men det er vel ikke så veldig mye forskjell på hva man skal få i seg.

 

 

Av egen erfaring så vil jeg si at protein rik mat etter trening er alfa omega!

Da tenker jeg på mat i form av ris, pasta og egg som hovedingridiens i forskjellige type retter for og variere litt.

 

Dette gjør at kroppen kommer seg godt tilbake til den stand du ønsker og det bygger og også muskler uten og måtte tenke på proteinshaker og diverse.

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar

Raske karbohydrater: Banan og rosiner.. Jeg pleier å spise en banan og 2 pakker med rosiner (45 g x 1) RETT ETTER TRENING..

 

Protein: Tunfisk og egg , tunfisk i olje inneholder 25 g protein x 100 g = 40-50 protein per boks. Men vær obs på at tunfisk i olje inneholder veldig mye fett.. Ellers kan du spise tunfisk i vann eller tunfisk i gele.

Egg = 10-12 g protein per egg , veldig godt og proteinrik.. Hvis du har dårlig tid så kan du drikke eggene råe.. Men husk på at kroppen bare tar opp %70 av egg , rett meg hvis det er feil.

 

Trening - Raske krabohydrater - Vent 5-10 min - Protein

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Kan si deg at tunfisk inneholder veldig mye proteiner , og er veldig godt , nam nam :p

Tror at det inneholder noe med 10-12 g protein per egg , så jeg synest at 2-3 egg er helt passe.. Men jeg spiser jo nesten 2-3 egg hverdag , og det kan utvikle hudsykdomer, event kviser osv (rett meg hvis feil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...