Gå til innhold

BK Self by the shelf


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjeda meg litt hjemme på fredag og var i fotograferingshumør, men for lat til å forlate rommet. Derfor satte jeg opp kameraet og tok noen selvportetter som jeg senere tukla litt med i Photoshop.

 

Jeg syntes denne idèen var ganske morsom, men jeg blir ikke helt fornøyd med klippinga ved fingrene. de ser litt klumpete ut. Derfor lurer jeg på om noen har peiling på en måte å få dette finere på. Jeg brukte Magic wand tool på rammen og så brukte jeg en eraser tool med en brush med lite hardness. Jeg testa også å bruke clone stamp tool, men syntes ikke den virka så bra heller. Er det noen her som har forslag til hvordan jeg kan få til den overgangen bedre? Og er det noe mer å utsette på bildet?

 

post-19793-1238337043_thumb.jpg

 

 

All skryt og konstruktiv kritikk mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen PS tips men...

 

Bilde av bøkene inni rammet er mye klarere enn resten av bøkene, ser ut til at du har brukt autofokus. Sørg for å ha samme blenderåpning på begge bildene. *correct me if im wrong*. Noen andre kan sikkert forklare dette bedre enn meg.

 

Uansett så er ideen genial. :thumbup:

Lenke til kommentar

tøffe greier :) Den refleksjonen av lampene(?) i det høyre brilleglasset ditt forstyrret litt. Kanskje du også burde fått med begge albuene? Som nevnt synes også jeg at du burde hatt samme eksponering og fokus på begge bildene, og latt bokhylla i ramma være like mørk og ute av fokus som bakgrunnen rundt deg.

 

Ellers er det jo et veldig stilig bilde, og en kul ide.

Lenke til kommentar

Gøy å se at det er noen gidder å se på og kommentere. Jeg Kommer til å ta bildet på nytt en dag snart. Tenkte jeg skulle få tak en litt mer spennende bokhylle jeg skal stå foran. Og Jeg har funnet ut en annen måte å holde ramma på sånn at det ikke blir så vanskleig å klippe ut fingrene. Jeg er også enig i at jeg burde slå av autofokus da jeg tar det bildet Hvor jeg ikke står der. Takk for tips.

 

 

Følg med i denne tråden fremover så kan dere se det ferdige bildet.

 

 

-Erlend.

Lenke til kommentar
vet at det er en ting som ville gjort alt myyyye bedre, ta bilde av deg selv FØRST, og bytt om til manuel fokus, slik at fokus ikke blir på hylla men der du sto, man kan se at bildet av kun hylla er skarpere enn hylla på bildet med deg.

 

Det var et godt tips! Når jeg leste dette så sa det "klikk" i toppen, det var noe jeg syns ikke satt, men klarte ikke å vri hodet rundt til å finne ut hva det var.

Lenke til kommentar

Her kommer et nytt bilde jeg tok i dag. Har fulgt tips jeg har fått her. Blandt annet å bruke samme fokus på begge bildene. Og å holde rammen på en annen måte. Jeg er fornøyd selv med det jeg har gjort om igjen. Eneste jeg har å klage på selv nå er at jeg syntes det ble litt mørkt oppe ved hodet mitt.

 

 

post-19793-1238860206_thumb.jpg

 

Hva syntes du?

 

 

Takk igjen for all konstruktiv kritikk og tips og hjelp. Det setter jeg pris på.

 

-E-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...