Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Acer Aspire One wifi detter ut


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ein Acer Aspire One 150. Har opplevd to gonger at nettverkskortet fell ut. Ifylgje The Acer Guy-bloggen er dette eit problem med Atheros wifikortet på Acer Aspire One. Er det nokon som veit om dette er eit problem med alle Aspire One-maskiner? Er det nok å senda maskina inn og få dei til å byta wifi-kortet? Viss eg sjølv byter til eit Intel wifikort som eg har sett anbefalt ryk vel garantien?

Håpar eg kan få ein enkel reparasjon, for maskina er veldig bra ellers. Wifien kjem attende ved ein omstart, men det er ikkje godt nok.

/skrivekloe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt ein Acer Aspire One 150. Har opplevd to gonger at nettverkskortet fell ut. Ifylgje The Acer Guy-bloggen er dette eit problem med Atheros wifikortet på Acer Aspire One. Er det nokon som veit om dette er eit problem med alle Aspire One-maskiner? Er det nok å senda maskina inn og få dei til å byta wifi-kortet? Viss eg sjølv byter til eit Intel wifikort som eg har sett anbefalt ryk vel garantien?

Håpar eg kan få ein enkel reparasjon, for maskina er veldig bra ellers. Wifien kjem attende ved ein omstart, men det er ikkje godt nok.

/skrivekloe

Om du skrur opp acer 1 mister du garantien dessverre. De har jo gjort alt for å gjøre det vanskeligst mulig å oppgradere, disk, minne og nettverkskort. I motsetning til de andre pc produsentene. Er dog en enkel sak å skru den opp og oppgradere selv om du følger noen guider fra nettet og har skikkelig verktøy. Vår acer 1 sliter ikke med wlan i windows 7 iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg har en a150 selv, jeg regner med du kjører på Windows XP.

Alt du trenger er en Driver oppdatering til det trådløse nettverks kortet, det finner du her:

Windows XP Atheros AAO150 driver

 

Funker ikke det hadde jeg prøvd meg på en BIOS oppdatering, den kan være greit og gjøre uansett så slipper du at vifta de står og spinner på max helt unødvendig hele tiden.

Mer info om Acer Aspire One finner du på forumet til aspireoneuser.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...