Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda Oktavia, Justere clutch


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter litt med at clutchen ikke kobler helt ut når jeg tråkker pedalen helt inn, er dette noe som fikses lett?

Jeg fikk noen tips av en kollega om at det var en wire som kunne strammes, men det viste seg å være hydraulisk.

Jeg kjøpte også en "gjør det selv"-bok hos torshov (samme boken de har på biltema) og det står noe med lufting av hydraulikken, er det dette som skal til for å få clutchen til å koble helt ut? og er det vanlig at det kommer luft inn og man må lufte?

Og eventuelt hva kan jeg gjøre om det skulle være noe mer?

Også det med lufting, er det mye søl? burde jeg ha slik væske stående før jeg setter i gang?

 

Jeg er ganske ny på dette feltet, men er ivrig etter å lære

Bilen er en skoda octavia 1.4 bensin 2003

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tips: Om kløtsjen har begynt å tulle seg som dette, og så sant det er det hydrauliske som tuller seg, så er det nok "noe" som er defekt, og som må repareres, det vil ikke holde å bare lufte. Det jeg prøver å si, er at så sant det ikke er feil på det hydrauliske, så er dette et henimot vedlikeholdsfritt system. Er det kommer luft inn i dette (som kan lage slike problemer som du har), så er det en grunn til det. Det er forholdsvis enkle, men delikate komponenter det hele består av. En reparasjonshåndbok, f.eks fra Haynes, kan være en ganske grei start for å bli opplyst :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...