Gå til innhold

Aprilfest 2009 - jim_smyth - Macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. april - Aprilfestens første bilde...

 

... blir det ikke noe av:(

 

Jeg sender med en liten teaser i dårlig oppløsning som jeg tok siden jeg var bra dum nok til å ikke ta med RC-1-selvutløseren min. Selvfølgelig trodde jeg at det skulle gå bra siden jeg har gått for å være Mr. Steady-Hand før, men akk nei... Ikke på makro... Og hvem orker å vente de eviglange 10 sekundene mellom hvert bilde når man tror det går bra? Også hadde jeg stativ til og med.

 

Note to self: Bring RC-1!!!

 

PS. Se bort fra posting-datoen da dette er en redigert post:)

post-73242-1238606789_thumb.jpg

Endret av jim_smyth
Lenke til kommentar
Ikke lett med håndholdt makro, nei. Gleder meg til å se det "årntlige" bildet. Har du ellers prøvd med selftimer? Pleier selv å kjøre speillås og selftimer når jeg leker med makro. :)

 

Joda... men orka ikke å vente de 10 sekundene for å se at det ikke fungerte... jeg er av de som må ta mange bilder før jeg er fornøyd, hehe... skal ta et bilde der en annen dag. vil la det synke litt først;)

Lenke til kommentar

5. april - Flue i perspektiv

 

Har hatt lyst til å ta bilde av flue en god stund nå. Denne labbet rundt i vinduskarmen der vi bodde ved Røldal Skisenter. Første tanke var at bildet ble skrot, men er allikevel noe mer fornøyd med det:)

 

(les: 5. april)

 

post-73242-1239021777_thumb.jpg

100MM :: F/2.8 :: 1/125sek :: ISO800

Lenke til kommentar
Joda... men orka ikke å vente de 10 sekundene for å se at det ikke fungerte... jeg er av de som må ta mange bilder før jeg er fornøyd, hehe... skal ta et bilde der en annen dag. vil la det synke litt først;)

Prøv med speillås (inne i C.Fn) og timer samtidig - så er det to sekunder og optimal bildekvalitet - det er en god idé med speillås på ethvert makrobilde, hvor vibrasjon betyr så j.. mye.. (Speillås funker best til motiver som ikke beveger seg, da.. ;))

 

Ikke lett å ta makrobilder av levende insekter, nei. Fristet til å forstue vingene og knuse kneskålene på flua, så den står stille mens jeg tar bildet.. ;)

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig med deg der... ble håndholdt men jeg kunne nok gått for iso 1600 og mer dybde. gleder meg til neste gang jeg ser ei flue hjemme... Da skal jeg pine han til han ikke orker å fly lenger, så blir det nok et fint bilde;)

 

 

Edit: svare på kneskålkommentaren til Trondster

Endret av jim_smyth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...