Gå til innhold

Hva er best av det amerikanske og det norske helsesystemet?


Anbefalte innlegg

Keystone: Ja våre enkeltopplevelser med helsesystemet vil alltid farge slike argumenter og at du har fått et bedre tilbud er jo bra for din del.

 

Men statistikk viser helt klart at folk i Norge er i bedre generell helsetilstand, mer fornøyde med sin helsetilstand og Norge bruker prosentvis mindre per person enn USA gjør.

 

Så på en generell basis vil jeg si at det Norske fungerer bedre, men det har også helt klart rom for forbedring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips til deg om du skal bruke dette i ein oppgave, eventuelt berre for å få bettre forståelse sjølve er å ta alt med ei klype salt.

 

Veldig svart på kvitt sitt mange med den oppfatning av at det norske helsevesenet berre vil oss godt fordi me betaler masse skatt, mens USA berre er opptatt av penger og gir faen i alle som bur der. Jævla griske forsikringsselskap. Kanskje er det noko i det, men ver kritisk.

Ikkje ét Michael Moore's kritikk utan stans om du ser Sicko som nokon nemner.

 

Det norske helsevesenet har óg sine svake sider, det har alle. Kanskje er det bettre enn det amerikanse på papirert, men kva med virkeligheita? Kva store skandaler har me å sjå tilbake på, å kva har dei? Og er det norske helsevesenet stort sett bra, eller har berre ikkje folk kunnskap, eller nok guts til å slenge kritikk om det?

Eg seier ikkje at noko av dette er rett, men eg seier berre at du må vere åpen. Ikkje ta alt for god fisk. Ikkje dette heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...