Gå til innhold

Har litt problemer med å sette opp mailen min med Evolution.


Anbefalte innlegg

kanskje dette høres litt rart ut, men har faktisk aldri fått til å sette opp mailen min i linux. jeg bruker Red Hat 8.0 og prøver å sette opp Mailen med Evolution. jeg har fått satt opp alt bortsett fra når jeg skal sjekke mailen min, da kommer det at jeg må skrive inne passordet til mailen min, men det skulle jeg vel egentlig gjort under konfigueringen av mailen. men det fikk jeg ikke til. jeg har online mail. hvordan skal jeg få satt opp mailen min, har lagt inn Opera nettleser og skal kjøre denne som Standard, dette er ikke noe prob men det går ikke an å sette opp mailen i Linux versjonen av Opera heller. kjedelig. jeg gidder ikke å kjøre Mozilla siden at jeg synes at Opera er mye raskere. og bruker Opera både i Windows og Linux.

 

Noen som har noen tips?

 

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er det like før jeg maser på moderatorene om de kan sende deg TFM i posten . kan ikke du lære deg å bruke søkfunsjonen , RTFM eller google som alle andre. de som ikke gjør noen av tingene er nybegynnere og de er unnskyldt , men i ditt tilfelle er det ingen unnskyldning.

 

har du i det hele tatt fått med deg at noen har startet en FAQ tråd . kan du for svarte poste ditt problem der inne ?. unnskyld den uhøfflige tonen , men nå må du gi deg.

 

roger that. :lol::lol:

 

ps: dere hjelper wil ved å ikke svare på denne posten

 

takk.

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med å få evolution til å huske passordet mitt fra gang til gang. Jeg sliter litt med å få satt opp bonobo skikkelig. Jeg tror det er der problemet ligger. Forøvrig gjør det meg ikke så veldig mye å skrive passordet en gang i blant.

 

Jeg har ikke funnet noen måte å forandre til en annen browser enn mozilla. Vet ikke om det går.

 

For å sette opp evolution som standard mailprogram i Opera går du til E-mail under preferanser og velger "use spesific e-mail client" og der skriver du

/opt/gnome/bin/evolution mailto:[%t]?cc=[%c]&subject=[%s]&body=[%b]

 

Ellers har jeg ikke giddet å sette meg så veldig mye inn i Gnome og bonobo enda. Jeg registrer dog at jeg får en del gconf feilmeldinger: "Failed to load source" etc.

Lenke til kommentar
Jeg sliter også med å få evolution til å huske passordet mitt fra gang til gang. Jeg sliter litt med å få satt opp bonobo skikkelig. Jeg tror det er der problemet ligger. Forøvrig gjør det meg ikke så veldig mye å skrive passordet en gang i blant.

 

Jeg har ikke funnet noen måte å forandre til en annen browser enn mozilla. Vet ikke om det går.

 

For å sette opp evolution som standard mailprogram i Opera går du til E-mail under preferanser og velger "use spesific e-mail client" og der skriver du

/opt/gnome/bin/evolution mailto:[%t]?cc=[%c]&subject=[%s]&body=[%b]

 

Ellers har jeg ikke giddet å sette meg så veldig mye inn i Gnome og bonobo enda. Jeg registrer dog at jeg får en del gconf feilmeldinger: "Failed to load source" etc.

 

 

Som jeg skrev : du hjelper wil med å ikke svare på denne posten, hvis du trenger mer forklaring på hvorfor jeg gjør dette så se på all info og alle postene hans. helt meningsløst av han å poste ting som allerede postet før.

 

takk du som henviste til en post med samme problem. seek and thou shalt find. wil nå ser du å finner søkfunksjonen , den ligger på forum meny . 8)

 

ps: han har vært her såpass lenge at han kan i hvertfall søke etter problemet før han poster. hans poster ville vært på rundt 50 istedenfor 581 hvis han bare hadde søkt. søk wil søk

Lenke til kommentar
jeg har online mail.

...

jeg gidder ikke å kjøre Mozilla siden at jeg synes at Opera er mye raskere. og bruker Opera både i Windows og Linux.

 

Noen som har noen tips?

 

Hva mener du med online mail? Leser du via www, pop3 eller imap?

 

Jeg bruker en epostklient som heter sylpheed. Den har bl.a. veldig gode filterfunksjoner.

 

Har du prøvd browserne Phoenix og Galeon? De er lettere enn Mozilla. Dillo er en annen som er superlett, men den takler kun enkle sider.

 

Stå på, wil!

Lenke til kommentar
nå er det like før jeg maser på moderatorene om de kan sende deg TFM i posten . kan ikke du lære deg å bruke søkfunsjonen , RTFM eller google som alle andre. de som ikke gjør noen av tingene er nybegynnere og de er unnskyldt , men i ditt tilfelle er det ingen unnskyldning.

 

har du i det hele tatt fått med deg at noen har startet en FAQ tråd . kan du for svarte poste ditt problem der inne ?. unnskyld den uhøfflige tonen , men nå må du gi deg.

 

roger that. :lol::lol:

 

ps: dere hjelper wil ved å ikke svare på denne posten

 

takk.

 

Er det noen som trenger pisk på pungen her, så er det deg! Kan du ikke bare la være å plage oss andre med slik syting og klaging over hvilke spørsmål andre har.

 

Hvordan har du fått det for deg at spørsmål bør postes direkte i faq-tråden? Jeg har heller aldri sett dette spørsmålet bli stilt her før.

 

Dersom du mener svaret på wil sitt spørsmål er lett tilgjengelig via google eller forumsøk, kan du enten holde kjeft, eller poste ei konkret melding om at du fant svaret ved første google-søk etter "XXXXX". Da kunne du bidratt med noe. Nå står innleggene dine som sure oppgulp!

Lenke til kommentar
nå er det like før jeg maser på moderatorene om de kan sende deg TFM i posten . kan ikke du lære deg å bruke søkfunsjonen , RTFM eller google som alle andre. de som ikke gjør noen av tingene er nybegynnere og de er unnskyldt , men i ditt tilfelle er det ingen unnskyldning.

 

har du i det hele tatt fått med deg at noen har startet en FAQ tråd . kan du for svarte poste ditt problem der inne ?. unnskyld den uhøfflige tonen , men nå må du gi deg.

 

roger that. :lol::lol:

 

ps: dere hjelper wil ved å ikke svare på denne posten

 

takk.

 

 

Er det noen som trenger pisk på pungen her, så er det deg! Kan du ikke bare la være å plage oss andre med slik syting og klaging over hvilke spørsmål andre har.

 

Hvordan har du fått det for deg at spørsmål bør postes direkte i faq-tråden? Jeg har heller aldri sett dette spørsmålet bli stilt her før.

 

Dersom du mener svaret på wil sitt spørsmål er lett tilgjengelig via google eller forumsøk, kan du enten holde kjeft, eller poste ei konkret melding om at du fant svaret ved første google-søk etter "XXXXX". Da kunne du bidratt med noe. Nå står innleggene dine som sure oppgulp!

 

plage ? er du klar over hvor mange meningsløse poster wil har laget så ikke si at jeg trenger pisk på pungen. av alle de 581 postene hans kunne han sikkert klart å finne løsningen på 90 % av dem ved å søke på dette forumet . jeg sier det ikke for å være ekkel , men hvis han skal spørre her for hvert bidige problem han har så er ikke linux noe for han.

 

han har vært medlem her i hva ? 1 år , litt over ? er ikke helt sikker , men når man har vært her så lenge så bør man ha lært seg å søke på forumet , google eller rtfm. kall innleggene min for hva du vil , men har du i det hele tatt sett de fleste topicene til wil ? . det er mange her som er enig med meg og jeg skjønner ærlig talt ikke ditt problem. hvor jeg har fått det for meg at ting burde postes direkte der ? nei det kunne bare vært en god ide , men jeg venter ikke at wil gidder å poste ting der .

 

hvis det er noen som trenger et smekk på pungen så er det deg , hvordan kan du si at mine poster er sure oppgulp ? . det er på tide at wil innser fakta og det er at linux er ikke noe for han.

:evil:

Lenke til kommentar

plage ? er du klar over hvor mange meningsløse poster wil har laget så ikke si at jeg trenger pisk på pungen. av alle de 581 postene hans kunne han sikkert klart å finne løsningen på 90 % av dem ved å søke på dette forumet . jeg sier det ikke for å være ekkel , men hvis han skal spørre her for hvert bidige problem han har så er ikke linux noe for han.

 

han har vært medlem her i hva ? 1 år , litt over ? er ikke helt sikker , men når man har vært her så lenge så bør man ha lært seg å søke på forumet , google eller rtfm. kall innleggene min for hva du vil , men har du i det hele tatt sett de fleste topicene til wil ? . det er mange her som er enig med meg og jeg skjønner ærlig talt ikke ditt problem. hvor jeg har fått det for meg at ting burde postes direkte der ? nei det kunne bare vært en god ide , men jeg venter ikke at wil gidder å poste ting der .

 

hvis det er noen som trenger et smekk på pungen så er det deg , hvordan kan du si at mine poster er sure oppgulp ? . det er på tide at wil innser fakta og det er at linux er ikke noe for han.

:evil:

 

Du er jo ikke forpliktet til å verken lese eller svare på meldingene til noen her, så jeg foreslår at du bare overser wils meldinger, så slipper du problemet, og det høye blodtrykket. Så kan de som gidder å svare gjøre det, og du kan bekymre deg over andre ting.

Jeg er enig i at det er for mange spørsmålsstillere som er late og vil lære seg linux uten å legge ned noe arbeid i det. Men ut fra vanlig netikette og kjøreregler for news og diskusjonsgrupper, er ditt bidrag i denne tråden ti ganger verre en wils!

Lenke til kommentar
kanskje dette høres litt rart ut, men har faktisk aldri fått til å sette opp mailen min i linux. jeg bruker Red Hat 8.0 og prøver å sette opp Mailen med Evolution. jeg har fått satt opp alt bortsett fra når jeg skal sjekke mailen min, da kommer det at jeg må skrive inne passordet til mailen min, men det skulle jeg vel egentlig gjort under konfigueringen av mailen. men det fikk jeg ikke til. jeg har online mail. hvordan skal jeg få satt opp mailen min, har lagt inn Opera nettleser og skal kjøre denne som Standard, dette er ikke noe prob men det går ikke an å sette opp mailen i Linux versjonen av Opera heller. kjedelig. jeg gidder ikke å kjøre Mozilla siden at jeg synes at Opera er mye raskere. og bruker Opera både i Windows og Linux.

 

Noen som har noen tips?

 

Håper på mange svar.

 

Hvis du hadde lest det som stod unde konfogen av Evolution, så hadde du sett at du kunne krysse av på remember password og at du vil bli spørt om passordet første gang du sjekker mailen...

 

Skriv inn passordet ditt du.. se hva som skjer..

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at kontoer er passordbeskyttet. Ved å be en klient huske passordet så gjør du det enklere for hackere å bryte inn i kontoen din.

 

Det folk sikkert tenker er "Hvorfor vil noen lese posten jeg får"?

 

Det er forsåvidt et greit spørsmål, men er det derfor noen vil ha tilgang til kontoen din? Hvis jeg skulle brutt meg inn i en konto så hadde det heller vært for å sende spam/virus/andre stygge ting ved hjelp av den.

 

Det virker kanskje paranoid, men det å lagre passord i klienter er generellt sett en uting.

Lenke til kommentar
Det virker kanskje paranoid, men det å lagre passord i klienter er generellt sett en uting.

I Windos ville jeg minst vært såpass paranoid, men så lenge jeg bruker Linux har jeg ikke bare lagret epost-passordet mitt, men bruker også den passord manager-greia i Galeon. Har ganske mye liggende inne der. Er rett og slett for lat til å skrive inn samme passord gang på gang :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke wil er store karen. Og da behersker han neppe teknisk engelsk godt nok. Hvilket igjen følger at google i mange tilfeller vil være et ubrukelig verktøy. Og jeg tror folk er pent nødt til å forholde seg til dette, fortrinnsvis på en ålreit måte. ( Er jeg virkelig den eneste som ser dette?! )

Lenke til kommentar

Du har sannsynligvis rett...

 

Men han må jo forstå at andre syns han er irrterende, og ta hensyn til det.

Dessuten så går det jo ann å tenke litt selv da... Det er jo ikke direkte vanskelig å klikke for at en mail klient skal huske passordet ditt... Jiiz.

 

Jeg anbefaler godeste wil å våkne opp litt, løpe ned til norli, kjøpe seg en engelsk orbok, bookmarke Google, søke, og slå opp hvis det er ord han ikke skjønner...

 

La meg ta et eksempel på hva jeg gjorde når jeg hadde problemer med proftpd: Jeg lasta ned kildekoden, og leste INSTALL og README. Skjønte i starten ikke hvilke moduler jeg skulle kompilere med, men i stedet for å spørre vilt rundt meg på forumet, leste jeg på hjemmesida til proftpd, der det stod forklart hvilke moduler som gjorde hva. Så installerte jeg, men visste ikke hvordan jeg skulle confe /etc/proftpd.conf. Etter et kjapt søk på google, fant jeg en god forklaring, og confa etter denne. Men, serveren ville fortsatt ikke opp. Da kunne jeg selvfølgelig gjort som wil og tigga etter hjelp på forumet, men neida, jeg fant ut at det var bedre å søke bittelitte granne, og hva fant jeg? En flott detaljert guide som forklarer alle mulige aspekter med proftpd, fra sikkerhet til firewall-oppsett. Guiden finner du her forresten... Det innebærer kanskje at jeg må lese en god stund, men jeg synes det er bedre enn å poste en idiotisk post på forumet, og bli flamet for det. Dessuten lærer jeg nå alt om proftpd, noe jeg ikke ville gjort ved å lese svar på forumet.

 

Så wil: wake up, ta en dusj og spis litt frokost, før du går amokk på forumet, og ødelegger for alle andre!!!

 

MarcelSB

Lenke til kommentar

Heh... oki, nå må jeg bare si noe.

 

Jeg blir bare litt provosert, så jeg kan ikke dy meg. Det er enkelt individer her som ikke er serlig hyggelige og lager bare kvalm i denne tråden. Dette irriterer meg. Hvis det er et så stort problem, ikke les og ikke post i den aktuelle tråden. Mange av dere klager på at mange stiller de samme spm om igjen og har problemer med dette. Kan ikke dere heller bare holde dere unna de aktuelle postene. (Det blir vel forhåpentligvis noe bedre da FAQ-Tråden er i gang.) Dette er trekker minst like mye ned på innholdet på forumet som noe annet. Mange skriver nesten "personlige angrep" mot de individene som det gjelder. Dette går nesten til grensen mot mobbing!

 

Kan ikke dere heller bruke hodet litt, og tenke på at det faktisk sitter en person i den andre enden. Kanskje personen til og med tar seg nær av dette.

 

I steden for å komme med kommentarer og ting som ikke er noe kult, prøv å hjelp til!

 

Det virker som wil ikke er så flink i engelsk og gjør så godt han kan. Grunnen til at jeg tar opp dette er, fordi dette går for langt noen ganger. Spesielt med wil. Dere har en tendens til å rakke ned på ham.

 

Dere vil at folk skal oppføre seg folkelig og bra her. Da får dere f*** meg gjøre det samme selv. Voks opp!

 

btw: Dette var ikke ment som noe angrip på noen, men wil får jo sjeldent noe hjelp av dere, bare bullshit! Med unntak av de som faktisk gidder å hjelpe da.

 

Wil:

Lenge siden jeg har brukt evolution, men tror det skal være ett sted inne på accounts. Gå inn på e-post oppsettet ditt, det skal være en slags avkryssings box som det står "Remember password på". Var kanskje ikke til mye hjelp, men jeg prøvde da.

Lenke til kommentar
Heh... oki, nå må jeg bare si noe.

 

Jeg blir bare litt provosert, så jeg kan ikke dy meg. Det er enkelt individer her som ikke er serlig hyggelige og lager bare kvalm i denne tråden. Dette irriterer meg. Hvis det er et så stort problem, ikke les og ikke post i den aktuelle tråden. Mange av dere klager på at mange stiller de samme spm om igjen og har problemer med dette. Kan ikke dere heller bare holde dere unna de aktuelle postene. (Det blir vel forhåpentligvis noe bedre da FAQ-Tråden er i gang.)  Dette er trekker minst like mye ned på innholdet på forumet som noe annet. Mange skriver nesten "personlige angrep" mot de individene som det gjelder. Dette går nesten til grensen mot mobbing!

 

Kan ikke dere heller bruke hodet litt, og tenke på at det faktisk sitter en person i den andre enden. Kanskje personen til og med tar seg nær av dette.  

 

I steden for å komme med kommentarer og ting som ikke er noe kult, prøv å hjelp til!

 

Det virker som wil ikke er så flink i engelsk og gjør så godt han kan. Grunnen til at jeg tar opp dette er, fordi dette går for langt noen ganger. Spesielt med wil. Dere har en tendens til å rakke ned på ham.  

 

Dere vil at folk skal oppføre seg folkelig og bra her. Da får dere f*** meg gjøre det samme selv. Voks opp!

 

btw: Dette var ikke ment som noe angrip på noen, men wil får jo sjeldent noe hjelp av dere, bare bullshit! Med unntak av de som faktisk gidder å hjelpe da.

 

Wil:  

Lenge siden jeg har brukt evolution, men tror det skal være ett sted inne på accounts. Gå inn på e-post oppsettet ditt, det skal være en slags avkryssings box som det står "Remember password på". Var kanskje ikke til mye hjelp, men jeg prøvde da.

 

vel nå er det slik at google er engelsk og kanskje ikke wil er så flink i det , men dette forumet er norskt og det skal derfor ikke være vanskelig å finne svaret her . jeg går utifra at han i hvertfall kan norsk , eller hvis han kjøper seg en linux bok. den er også norsk og det skal derfor være unødvendig med alle disse spørsmålene.

greit nok at en person som er ny på forumet spør samme spørsmål vi har sett et par ganger før , men wil har vært her i over 1 år så han er ikke "ny" lenger og må begynne å finne ut litt selv. greit nok hvis han har lett og ikke funnet noe , men dette er ikke wil's tilfelle. får han et problem så er det login - post topic uten å i det hele tatt sjekke andre muligheter.

 

greit vi kan stryke google av listen hvis han er så dårlig i engelsk , ikke det at jeg har sett wil skrive at han ikke kan det før. så hvis han er dårlig i engelsk så greit nok , men vi sitter fortsatt igjan med to alternativer "tfm" og "søke på forumet". skulle ikke være så vanskelig og vi rakker ikke ned på wil , synd hvis du oppfatter det slik. vi prøver bare å hjelpe wil sånn at han klare å finne ut ting på egen hånd . sier ikke at det at det er noe galt i å spørre om hjelp , men man kan sjekke tfm eller søke på forumet først. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...