Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betalt garderobe mistet jakken min, nekter erstatningsplikt. Hjelp!


martbert

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en litt kinkig situasjon. Forhistorien er som følger?

 

For noen helger siden besøkte jeg et utested. Dette stedet har ikke garderobeplikt, men har en betjent garderobe mot betaling. Jeg kjøpte meg plass og hengte i fra meg jakken min. Litt senere på kvelden bestemte jeg meg for å dra videre, og skulle hente ut jakken min. Jeg leverte i fra meg garderobelappen min og fikk en jakke. Det tok bare et par sekunder før jeg oppdaget at garderobevakten hadde levert ut feil jakke.

 

Da jeg gjorde henne oppmerksom på dette og leverte jakken tilbake, tok hun denne og begynte å betjene andre kunder. Uten å hjelpe meg å finne riktig jakke. Jeg forsøkte å spørre om hjelp, men ble fortalt at "hun ikke hadde tid" og at jeg måtte ringe mandagen derpå. Verdt å nevne at jeg henvendte meg høflig, garderobevakten derimot oppførte seg alt annet en vennlig og serviceinnstilt. Jeg tok kontakt på mandagen, da var jakken min sporløst forsvunnet.

 

I garderoben henger det et stort skilt som fortklarer at garderoben erstatter jakker med maks. 1500,-. Har flere ganger vært i kontakt med daglig leder ved utestedet, men denne nekter erstatningsansvar. Grunnen til det er at jenta som stod garderobevakt den aktuelle kvelden påstår at jeg fikk riktig jakke, og aldri leverte tilbake noen jakke tilbake i garderoben, og siden jeg ikke har garderobelappen min har jeg ikke bevis.

 

Garderobevakten produserer altså blank løgn for å sno seg unna en kinkig situasjon for hennes egen del, og jeg sitter igjen med tapt jakke. Har flere ganger forsøkt å forklare daglig leder at jeg ikke har garderobelapp fordi jeg leverte denne inn da jeg fikk utlevert (feil) jakke.

 

 

Er også viktig at å understreke at jeg ikke var overstadig beruset denne kvelden, ettersom jeg var sent ferdig på jobb og sveipet en rask tur innom byen for å hilse på kjente.

 

Ønsker hjelp og/eller forslag til hvor og hvordan jeg skal ta saken videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Pressen er det mektigste midler man kan bruke mot noen eller noe!

 

"Ord og bilder er mektige våpen, misbruk dem ikke"

 

Bare du bruker våpnene dine rett, så har du en lett sak. Med en gang pubeieren får nyss på at alle kundene deres vet at det er slik forholdene er blir han å mykne fort.

 

Hjelper ikke det, gå til advokat, be han se over saken, så kontakter du politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...