Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Jeg har funnet en ny jente og eksen sletter meg fra facebook?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp begynt å date ei jente jeg liker ganske godt og min eksdame, som jeg har pittelittegrann kontakt med til tider, fikk vite det denne helgen. Hun sendte en melding som var veldig positiv og synes det var kjempegreier med smiley og alt, det syns jeg var merkelig fordi før var alltid svarene hennes korte og snurte(hun slo opp, men så ble det frem og tilbake med mye følelser og virrvarr til hun bestemte seg å bli helt kald, men har i det siste "myknet" opp litt).

Nå fant jeg nettopp ut at hun har slettet meg fra facebooken denne uka!

Dette synes jeg er VELDIG merkelig! Det er 8 måneder siden bruddet og vi har alltid vært facebookvenner!

 

Med fare for å virke innbilsk, så lurer jeg på om hun fortsatt har følelser for meg? hvorfor ta bryet med å slette meg fra facebooken hvis hun ikke brydde seg om meg ellers??

(og nei, jeg bryr meg ikke særlig om facebook men selve handlingen er sær!)

(og ja, jeg tror jeg kanskje har følelser for henne enda)

Endret av Sensur10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er idiot om du tror hun har følelser for deg. Hun er jo selvfølgelig snurt fordi du fant deg ny dame før hun fant seg ny mann. Skal en se noe positivti dette så er det at hun endelig kuttet kontakten med deg fullstendig. Å være "venner" etter brudd er ikke annet enn patetisk. er det over så er det over! Bli voksen å slutt å henge deg opp i sånn idioti som dette.

Lenke til kommentar

Hehe, at kontakten er kuttet fullstendig bare fordi hun slettet meg fra facebook tror ikke jeg er grunn nok! hvis man ikke lever via facebook da haha :p

Men ja, jeg DATER andre jenter, og jeg er ikke en idiot bare fordi jeg vet og aksepterer at jeg fortsatt har følelser for henne, men jeg kjemper ikke mot dem eller kjemper for å få henne tilbake for det vet jeg bare gjør vondt verre uansett. Jeg lurer bare på hvordan en sånn "selvmotsigende" handling kan skje. Hvis hun hadde vært snurt så hadde hun slettet meg for LENGE siden :D

Lenke til kommentar
Nix, det hadde hun ikke. Grunnen til at hun sletter nå er at du faktisk viser deg som vellykket og får en annen dame, og selvfølgelig blir hun skikkelig snurt! :p

 

Le av det, og ha sympati med stakkarer som ikke kommer seg videre i livet.

 

Vet du hva? Det er AKKURAT det jeg også tenker :)

Jeg vet at jeg fortsatt har følelser, det skal jeg ikke benekte på, men samtidig så har jeg det kjempegodt å være singel og leve livet! Jeg tror at hun slettet meg fordi hun er "snurt" eller tåler ikke se de "vellykkede" bildene og tingene jeg poster på profilen min + at hun vil sikkert fremprovosere en reaksjon fra meg (noe jeg vet hun gjør. hun hadde temmelig god "kontroll" over følelsene mine for ca 4 måneder siden. Dere vet hva thats all about :p)

 

Men uansett merkelig at hun har blitt så hyggelig på sms'ene men plutselig stopp på facebook :) kvinnfolk...

Endret av Sensur10
Lenke til kommentar
Jeg vet at jeg fortsatt har følelser, det skal jeg ikke benekte på, men samtidig så har jeg det kjempegodt å være singel og leve livet! Jeg tror at hun slettet meg fordi hun er "snurt" eller tåler ikke se de "vellykkede" bildene og tingene jeg poster på profilen min + at hun vil sikkert fremprovosere en reaksjon fra meg (noe jeg vet hun gjør. hun hadde temmelig god "kontroll" over følelsene mine for ca 4 måneder siden. Dere vet hva thats all about :p)

Amen, brother!

 

Jeg kan nesten, men bare nesten, garantere deg en form for klage fra eksen, det være seg melding, konfrontasjon i en mørk gang, hva som helst. Bare vær på topp og lev livet, mann! :p

 

Og nok en gang, ikke døm henne, hun er rusa på følelser og hormoner. Det er vi alle. ;)

Lenke til kommentar

Det er meget mulig at hun har følelser for deg uten at hun vil bli sammen med deg. Jeg opplevde en del før at selv om jeg ikke var interessert i en jente lenger så var det litt kjipt å se henne med en annen. Hvis du nå har funnet deg en ny en, og du og eksen ikke var særlig venner frem til nå, så tenkte hun kanskje at dette var en fin mulighet til å kutte kontakten med deg og gå videre med livet. Det er ikke nødvendigvis så fælt eller noe man skal "le av seg". Hun trenger ikke en gang være sur på deg fordi du har funnet deg en ny en, det kan være at hun bare ikke har ville kutte kontakten helt før hun visste at du var kommet deg helt videre.

 

Jeg ser ingen grunn til å snakke med henne om dette, forholdet er nå totalt over og du kan fokusere på hun nye jenten.

Lenke til kommentar
Jeg kan nesten, men bare nesten, garantere deg en form for klage fra eksen, det være seg melding, konfrontasjon i en mørk gang, hva som helst. Bare vær på topp og lev livet, mann! :p

 

Og nok en gang, ikke døm henne, hun er rusa på følelser og hormoner. Det er vi alle. ;)

 

Ja det har skjedd før :) hun hadde hørt "rykter" om at jeg tulla rundt med noen andre og ble skikkelig nysgjerrig plutselig, rett før hun ble skikkelig kald og nektet plutselig å ha kontakt.. På den tiden ble jeg skikkelig sugd inn i hele greia og hun hadde fullstendig kontroll over meg og følelsene mine med å være fullstendig iskald! (så der hentet hun meg inn igjen :p men det er lenge siden!

Men jeg dømmer ikke, siden alle kvinner blir styrt av følelsene sine istedenfor ren logikk!

At hun slettet meg fra facebook tar jeg som et tegn på at det er fortsatt noe igjen av meg i henne også :p Men ikke f* om jeg kryper til det korset, det får hun gjør ;)

Lenke til kommentar

Er det så farlig om hun sletter deg? Du dater jo ei ny jente, og da er ikke nødvendigvis det riktig å pleie forhold med ekser på facebook.

 

Det slår meg at du faktisk virker litt skadefro og bruker facebook-kontakten deres til å vise henne "de vellykkede bildene og tingene du poster på profilen din" slik at hun skal se hvor bra du har det. Jeg antar hun slettet deg fordi hun er lei av det og hever seg over den type oppførsel. Dessuten synes hun vel det er greit at deres veier skilles når du veldig tydelig viser at du har det bra og dater en annen jente - det samme som å si at du og eksen er et avsluttet kapittel.

Lenke til kommentar
Er det så farlig om hun sletter deg? Du dater jo ei ny jente, og da er ikke nødvendigvis det riktig å pleie forhold med ekser på facebook.

 

Det slår meg at du faktisk virker litt skadefro og bruker facebook-kontakten deres til å vise henne "de vellykkede bildene og tingene du poster på profilen din" slik at hun skal se hvor bra du har det. Jeg antar hun slettet deg fordi hun er lei av det og hever seg over den type oppførsel. Dessuten synes hun vel det er greit at deres veier skilles når du veldig tydelig viser at du har det bra og dater en annen jente - det samme som å si at du og eksen er et avsluttet kapittel.

 

Nå har jeg ikke postet bilder osv med vilje til å vise henne hvor bra jeg har det! det må du vite :) Dessuten har hun hatt det minst like bra hvis vi skulle ha sammenlignet profilene :p

At dette er et tegn på at hun skal skille vei og at vi er et avsluttet kapittel er et godt poeng, men det blir jo litt vanskelig siden vi kommer ofte til å være i samme rom fremover (mange felles venner og plasser osv).

Hvorfor slette meg fra profilen og se på det som et avsluttet kapittel men samtidig bli dritvennlig over sms? jeg skjønner, som sagt, ikke logikken..

Lenke til kommentar
Det er meget mulig at hun har følelser for deg uten at hun vil bli sammen med deg. Jeg opplevde en del før at selv om jeg ikke var interessert i en jente lenger så var det litt kjipt å se henne med en annen. Hvis du nå har funnet deg en ny en, og du og eksen ikke var særlig venner frem til nå, så tenkte hun kanskje at dette var en fin mulighet til å kutte kontakten med deg og gå videre med livet. Det er ikke nødvendigvis så fælt eller noe man skal "le av seg". Hun trenger ikke en gang være sur på deg fordi du har funnet deg en ny en, det kan være at hun bare ikke har ville kutte kontakten helt før hun visste at du var kommet deg helt videre.

 

Jeg ser ingen grunn til å snakke med henne om dette, forholdet er nå totalt over og du kan fokusere på hun nye jenten.

 

Godt poeng!

Jeg hadde også følt at det hadde vært kjipt hadde hun fått seg en ny kjæreste og jeg tror jeg også hadde slettet henne fra facebooken, men da heller pga at jeg ikke hadde giddet og se alt som kommer frem på hjem-siden på facebooken min enn at det hadde blitt et avsluttet kapittel, siden som sagt, vi deler en del av samme "rom".

Det er kanskje det jeg tenker er grunnen til hun har slettet meg

uansett godt sagt!

Endret av Sensur10
Lenke til kommentar
Hvorfor slette meg fra profilen og se på det som et avsluttet kapittel men samtidig bli dritvennlig over sms? jeg skjønner, som sagt, ikke logikken..

For å vise at hun ikke er bitter og at du ikke skal legge noe mer inn i at hun fjerner deg fra Facebook enn at hun ikke er så god venn med deg at hun interesserer seg for deg og hva du driver med til vanlig. Facebook er et sært nytt fenomen i den forstand at man får vite absolutt alt eksene dine driver med til enhver tid. Dette slapp man før, noe som kanskje var like greit. Jeg synes ihvertfall at det skal være greit å ikke være venn med eksen på Facebook uten at det skal være noe bak eller at man er sjalu, fortsatt forelsket eller bitter.

Lenke til kommentar

Om det faktisk er sånn at hun sletter deg fra facebook, for så å sende vennlige smser fremstår hun som såpass ustabil at du kan se det som at hun gjorde deg en tjenste ved å slette deg fra facebook. Tror dere har rotet nok frem og tilbake og at det er greit å la kontakten ligge. Prøv heller å være vennlig, men samtidig avvisende når dere ikke kan unngå å omgåes..

 

At hun er så veldig frem og tilbake trenger ikke nødvendigvis å bety at hun ennå har følelser for deg, vet du. Det kan være så enkelt, og intrikat, som at hun bare er ute etter å hente deg inn igjen for å få kontroll på situasjonen uten at hun nødvendigvis er interessert i noe mer enn å ha deg rundt lillefingeren igjen.

 

La denne eksen bli fortid.. :)

Lenke til kommentar
Om det faktisk er sånn at hun sletter deg fra facebook, for så å sende vennlige smser fremstår hun som såpass ustabil at du kan se det som at hun gjorde deg en tjenste ved å slette deg fra facebook. Tror dere har rotet nok frem og tilbake og at det er greit å la kontakten ligge. Prøv heller å være vennlig, men samtidig avvisende når dere ikke kan unngå å omgåes..

 

At hun er så veldig frem og tilbake trenger ikke nødvendigvis å bety at hun ennå har følelser for deg, vet du. Det kan være så enkelt, og intrikat, som at hun bare er ute etter å hente deg inn igjen for å få kontroll på situasjonen uten at hun nødvendigvis er interessert i noe mer enn å ha deg rundt lillefingeren igjen.

 

La denne eksen bli fortid.. :)

 

Skjønner poenget ditt! Det er bare det at jeg fortsatt har følelser og føler jeg fortsatt har en slags "tilknytning". Jeg treffer mange andre jenter og har til tider ikke hatt kontakt med eksen på måneder, men likevel ligger følelsen der! Jeg får fortsatt hjertebank og knuter i magen når jeg plutselig ser henne. Og jeg får ikke følelser for de andre jentene. Jeg er ikke plaget av det, Det bare ER SÅNN :p

Men jeg skjønner poenget, ikke vits i å loke rundt og diskutere dette opp og ned. Men det er litt leit at hun fjernet meg sånn. Såret ego fra min del kanskje? Jeg prøver bare å finne logikken\svaret i det :)

Dette tror jeg dere fleste skjønner

Endret av Sensur10
Lenke til kommentar
Skjønner poenget ditt! Det er bare det at jeg fortsatt har følelser og føler jeg fortsatt har en slags "tilknytning". Jeg treffer mange andre jenter og har til tider ikke hatt kontakt med eksen på måneder, men likevel ligger følelsen der! Jeg får fortsatt hjertebank og knuter i magen når jeg plutselig ser henne. Og jeg får ikke følelser for de andre jentene. Jeg er ikke plaget av det, Det bare ER SÅNN :p

Men jeg skjønner poenget, ikke vits i å loke rundt og diskutere dette opp og ned. Men det er litt leit at hun fjernet meg sånn. Såret ego fra min del kanskje? Jeg prøver bare å finne logikken\svaret i det :)

Dette tror jeg dere fleste skjønner

 

Jeg forstår deg bedre når du legger det frem på den måten du gjorde i ditt siste innlegg. Det er naturlig at du føler det sånn for eksen din, for det er jo et menneske du har vært sammen med og blitt glad i og de følelsene blir ikke bare borte vekk med det samme forholdet skjærer seg. Skjønner at ting er sårt for deg, men jeg tror nok dere har rota såpass mye frem og tilbake at det er greit at en av dere tok steget og avsluttet den kontakten dere har hatt på facebook. Jeg oppfatter nemlig fremdeles den facebook-kontakten som litt fasadespill fra begges side.. Det kan være ganske destruktivt og ikke minst sårende, og det er like greit at dere prøver å ha en vennlig, men overfladisk kontakt når dere må omgåes via felles venner. Kanskje etterhvert vil det bli lettere og dere kan ta opp en vennskapelig kontakt igjen, også på facebook? :)

Lenke til kommentar

Sånt må man faktisk bare godta. Jeg opplever til stadighet at eksene mine poster om hvordan de har det med kjærestene sine osv. Men jeg skjønner ikke poenget med å slette dem. Noen har jeg fremdeles kontakt med, mens andre er totalt likegyldig over hva jeg driver med. Jeg ser heller ikke poenget med å "skjule" det som en gang var. Gode minner, dårlige minner. Alt er verdt å ta vare på til senere i livet. Uansett hva det er..

Endret av KVTL
Slettet gjestepost
Lenke til kommentar

Du skjønner ikke poenget med å slette dem? Det er bare naturlig hvis man ikke har kontakt med noen at man ikke beholder dem på Facebook. Jeg har slettet en del venner jeg ikke snakker med lenger eller som jeg ikke er interessert i å ha med å gjøre - at venner på Facebook endrer seg er like naturlig som at venner i virkeligheten forandrer seg. Det virker som man beholder eksen som venn utelukkende for å ikke skape slike situasjoner som vi snakker om her, hvor man begynner å spekulere i hva baktanken er. Hvis eksen min ikke vil se hva jeg driver med så forstår jeg det absolutt.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra hun sletta deg fra facebook, da gir hun ihvertfall rom til denne nye jenta du dater. Tviler på om jeg hadde likt det særlig om min kjære hadde masse kontakt med sin eks på facebook og lignende. Og ikke forstår jeg hvorfor du gidder å bry deg heller siden du dater ei ny jente.(..)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...