Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hjelp! har bedt jente på middag i morgen...


Anbefalte innlegg

Hei

 

Så sykt forelsket som jeg er har jeg spurt en jente om hun ville komme over og så skulle jeg ordne noe mat.

Dette ville hun gjerne.

Men nå sitter jeg her da...aner ikke hva jeg skal lage eller hvordan man lager annet en ferdigmat.

Har dere noen tips?

 

Også lurer jeg på en ting til.

Burde jeg kjøre 100% romantisk, eller kanskje gire litt ned litt. Enkelte kamerater sier for romantisk virker bare desperat? ikke vet jeg...

 

Trenger all hjelpen jeg kan få, så vennligst gi meg noen tips/erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

taco, alle liker taco og det er enkelt og morro å spise :) du trenger ikke gjøre det så veldig romantisk, prøv heller å gjøre ting litt mer avslappet, elelr så blir det bare stress. men det du kan gjøre er å diske opp med en fancy dessert. bare trykk ut noen hjerter av tynne skiver sjokoladepudding og noe frukt, f.eks pærer. Lag fine stabler, dryss litt melis oppå. lag litt striper å sånn med f.eks sjooladetopping. Det viktigste er at det ser fancy ut. la det stå i kjøleskapet til dere er ferdige å spise, så overasker du henne, kan bli koselig :)

Lenke til kommentar

Vel, du trenger ikke å gjøre voldsomt mye ut av det. Rydd stedet, og vask hvis det trengs. Det samme gjelder selvfølgelig personlig hygiene. Ta gjerne på deg litt finere klær enn hun vanligvis ser deg i, så viser du at legger litt innsats i det. Når det gjelder maten tror jeg nok det viktigste er at det smaker godt, ikke er ferdigmat, og ikke er lapskaus. Siden du som du sier ikke lager mye mat til vanlig, kan kanskje pasta være et forslag? Pasta trenger ikke å være kjip mat, finn en god oppskrift og gjør ditt beste.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ja, er film etter middagen, men hvor mye film det blir er jeg ikke sikker på :p .Men hun er jo så veldig sunn av seg, tror ikke hun spiser snacks egentlig. men kjører det som du sier, er jo tanken som teller.

Hun drikker hvertfall ikke brus, så jeg mekker noe vin... som jeg heller ikke kan noe om. Men spørr de på polet, er greit sånn.

 

Tror valget mitt står mellom:

-Taco

-Biff med bakt potet og bernausaus? og salat med små røde tomater

-Lasagn

 

Tror de to sistnevnte kanskje er litt vanskelige...hmmm.

Lenke til kommentar

Som kokk kan jeg gi et par tips til kjappe og enkle retter, som evt. vil overraske jenter mer enn casual italiensk og mexi:

 

Bruschette(??), fransk greie:

bruschette_funghi_large.gif

 

Loff

Olivenolje strøket over(mye)

Tomater i terninger oppå

så ost

og basilikum.

Putt dem så i ovnen til osten er "sprø".

 

Funker bra som forrett.

 

Friterte scampi/kyllingvinger:

Deep_Fried_Shrimps_in_Crispy_Basket_with_Plum_Sauce_2.jpg

 

Trenger scampi/kyllingvinger (gjerne begge deler)

Hvetemel

Rapsolje (frityrolje)

 

Bland mel og vann, ha tykk røre.

Dypp scampi/vinger oppi og stek dem til de blir gylne

Spises gjerne med hvilke som hels dipp.

 

Jeg kan garantere "suksess" på mange måter. :)

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt glad hvis jeg hadde fått taco!

 

Hadde ikke gått for biff hvis jeg var deg, veldig lett å drite seg ut. Men lasagne, derimot, burde gå bra. Også smaker det jo så godt. Da er det forresten greit med en salat til óg.

 

Lykke til, la oss vite hvordan det går!

Endret av Hoppende Bryster
Lenke til kommentar

Du hadde blitt så glad at du måtte si det to ganger? ;)

 

Jeg unngår å være "taco-monster" ved å spise fyllet med gaffel og spise lefsa ved siden av. Problem solved og man får i seg mye mere istedet for å dille med å dytte inn i lefser og halvparten ramler ut igjen mens du spiser og det drypper saus på buksa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=8280

 

Kan godt droppe syltede rødbeter og sylteagurk i skiver hvis du ikke er sikker på om hun liker det. 1 dl kjøttkraft trenger du heller ikke å bry deg med, det kommer nok ut av kjøttet du steker. 100 g frisk sjampinjong dropper du også hvis du ikke vet om hun liker det.

 

Stek kjøttet på høy varme, ha resten av det som skal i lag med kjøttet i stekepannen og varm alt der.

 

Du kan jo velge om du vil kjøre ris eller pomfri, pomfri eier dog, husk å server med frisk salat, gjør gjerne noe mer utav salaten.

 

Hvis du velger denne varianten send meg en pm, så skal jeg gi deg en oppskrift på om mulig den beste salatdressingen ever, ingen som har overgått den iallefall. Med den ville du nok klart å sjarmert henne i senk (eller seng) med kun salat og dressing. :)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...