Gå til innhold

Overklokking av laptop hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Acer Aspire 5737Z og jeg har prøvd i 3 dager nå å få overklokket skjermkortet, men på ALT av programvarer jeg har prøvd det på så enten fins ikke muligheten eller så tilbakestiller den seg med en gang jeg trykker på OK. :hrm:

 

er det noen som kan hjelpe meg? :-)

 

Tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig at du svarte så fort!

Jeg har prøvd RivaTuner 2.24+++

ATItool

og nTune fra nVIDIA.

 

men når jeg prøver å klokke den med 100 så flytter den seg bare rett tilbake på vanligt nivå igjen.

 

en venn av meg har overklokket sin laptop som er akkurat den samme modellen som jeg har med samme specs.

 

han klarte det med 150 i core og 30 i memory, ytelsen hans løftet seg veldig. Spesielt i call of duty 4 med 20+ fps :S

 

dette vil jo jeg også gjerne oppleve!

men med min pc så virker det bare ikke. -.-

Lenke til kommentar

Sorry at jeg må si det, men å øke frameraten med over 20 fps av å klokke så lite er totalt urealistisk. Det må være noen andre faktorer her.

 

Ellers ville jeg reinstallert drivere og RivaTuner. At kompisen din kan klokke vitner jo om at pcen lar seg klokke. Har du prøvd å øke mindre enn 100 om gangen?

 

Eventuelt kan det være at det ligger en sperre i driveren eller noe. Hvis du går rett på RivaTuner uten å fjerne den vil den nekte å flytte seg (den burde helst vært gråa ut, menmen). Har du hørt med kompisen om han gjorde noe sånt?

Lenke til kommentar

Folk er generelt litt for nærvøse mtp overklokking av laptop. Er det en Pentium M med 400FSB kan den pinmoddes til 533mhz uten problemer. Det blir ikke noe særlig varmere heller. Jeg har gjort dette på flere laptoper som er stabile i prime95 i ukesvis. (Ja, den sto med p95 mens jeg var på ferie.)

 

Prøv med noen andre drivere. Om det er nVidia så finnes det drivere på http://laptopvideo2go.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...