Gå til innhold

Skal kjøpe meg hodetelefoner til iPod. Budsjett: 3000 kr


B25S

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har tjent litt penger nå og tenker på å kjøpe et godt sett med kvalitetshodetelefoner som jeg kan ha i endel år som jeg kan bruke både på iPod og iPhone og datamaskinen.

 

Hører for det meste på rock, electronica, techno, pop og klassiske sanger. Så det er litt blanding, noe som gjør det et hakk værre og velge en allround hodetelefon.

 

Har et budsjett på 3000 kr. Er glad i god lyd, må være dyp og fyldig og gjengi de minste detaljer, ikke noe boom boom Koss Porta Pro -alike da det er grusomt forferdelig lyd i disse.

 

Noen som har en idè om hva jeg skal velge?

Har hørt at Bose og Sennheiser er bra saker, noen som kan vise meg en skikkelig hod hodetelefon eller komme med flere forslag? Om jeg trenger eksternt lydkort så bør ikke det være noe problem heller, er veldig åpen for forslag der også. Da iPod og iPhone ikke er kjent for å ha allverdens lydsoftware.

 

 

Tusen takk for at du leste! Har til dags dato noen V-Moda Vibe Duo ørepropper, men de blir ekle og og skitne, god lyd var det før, men nå er det støy i bakgrunnen.

Endret av B25S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja, i prisklassen er de gode. Byggekvalitet og bærekomfort er best i klassen. Lydkvaliteten er også bra til prisen, for mye bass for enkelte, men du må nesten teste for å se om du liker. Personlig synes jeg dette er beste kjøp i prisklassen opp til 2000,-

Lenke til kommentar

Jeg har ikke for mye penger. Det er bare det at jeg er en ung tennåring som har jobb og som ellers ikke

Jeg vet det er folk som bruker titusener på bærbar lyd.

 

Eneste jeg er ute etter er noe jeg virkelig kan få god lyd av når jeg hører på musikk.

Dessuten er 3000 kr absolutt tak, og om du skal komme her med oppkast som både er OT og unødvendig kanskje for å få opp post-telleren din så bør du bli litt eldre før du begynner å poste i forumet.

 

Troll.

Lenke til kommentar
Hvis du har 3000 og skal kjøpe Beyerdynamic Dt 770 Pro (80 ohm eller?) så burde du bytte ut ipoden din med en Cowon D2. Bedre lyd, større formatstøtte, bedre batteritid og den kan drive hodetelefonen bra uten en dedikert forsterker. Har selv kombinasjonen og er veldig godt fornøyd.

Liker heller tanken på om jeg sparer godt og får råd til iPhone at jeg da kan bruke hodetelefonene med god lyd på iPhonen.

 

Bedre med 1 enhet enn 2.

Lenke til kommentar
Nja. Lydkvaliteten i Cowon er ganske mye bedre enn i Iphone, det merker man når man skal bruke så mye på hodetelefoner og man har filer av bedre kvalitet som fe.ks FLAC og annen Lossless. Det er ingen vits i å bruke så mye penger på hodetelefoner hvis man i hvert fall ikke har den beste koda versjonen av MP3 320 kb.

Okei.

 

Er det vanskeligere å få tak i FLAC filer av musikk da?

Lenke til kommentar

Kanskje det blir en Cowon på meg om jeg klarer å holde prisen på alt (inkl. Cowon) til 3000 kr.

 

Men hva er bra med 80 ohm kontra 250 ohm og omvendt?

Er det lurt å investere i den nye versjonen, som visstnok skal være "Hi-Fi"-versjon?

 

Jeg tror også at jeg styrer mot en Corda Headsix som amplifier. :innocent:

Lenke til kommentar

Etter litt smålesning fra diverse hifi-forumer så bestilte jeg Corda Headsix (kunne gått for 3MOVE, men pengene er ikke der) og Beyerdynamic DT770 Pro 80 ohm.

 

Kanskje jeg bestiller meg et litt lettere og mer bærbart hodetelefonsett til trening, eller kanskje plugger. Tenkte det kunne være kjekt med det, og kanskje en iPod Shuffle. Får en saftig lønning for påskejobbing snart! :new_woot:

 

Kjøpte DT770 hovedsaklig til dagligdags bruks som på bussen til/fra skole, i skoletiden, hjemme ++.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...