Gå til innhold

Seilbåt spørsmål: Nytt seil og opp i masta


Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk:)

 

Jeg har solgt min 24 fots tresjekte, og kjøpt meg en Triss Magnum 20fots seilbåt. Storseilet er nokså gammelt, og spjæret under en seiltur i helga. Jeg hørte med en lokal seilmaker, fikk et prisanslag på 10.000 for nytt hovedseil. Må jeg betale det, så er det ikke noe å gjøre noe med det. Men, jeg lurte på om det var mulig å få det billigere? Noen anbefalinger på seilmakere i Norge, eller utenlands hvor man får billige, men fortsatt gode seil?

Jeg skal ikke delta i store regatta eller krysse atlanteren, så trenger ikke det beste og dyreste.

 

Hvordan heise/klatre opp i masta? Dette er noe som ser gøy ut, og jeg som fotograf er intresert i å komme i litt høyde for å ta bilder. Hva av utstyr trengs?

 

Takk for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. seil er generelt billigst å kjøpe fra Kina, så hvis du allikevel må bytte ut seilene snart kunne det kanskje vært lurt å erstatte de nå isteden for å bruke 10k på nye seil?

 

Forøvrig tror jeg ikke ville klatret opp i en mast til en 20 foter. Vet jo ikke hvor mye en såpass liten mast tåler. Er vel lettere å ta av masten.

Lenke til kommentar
Hmm.. seil er generelt billigst å kjøpe fra Kina, så hvis du allikevel må bytte ut seilene snart kunne det kanskje vært lurt å erstatte de nå isteden for å bruke 10k på nye seil?

 

OK. Så lurt å bestille fra kina? Hvor får man kjøpt slikt? Noen nettsider? Norske foretninger som driver import?

Lenke til kommentar

Det finnes egne seilmakerier. Kan hende de tar inn kinesiske flagg. Skal sies at kvaliteten på kinesiske seil er dårligere enn de du får fra seilmakerier i Norge.

 

fant fire forskjellige seilmakerier på nettkatalogen.no. Det går jo ann å høre med de?

 

Hvis du ikke får svar fra noen av dem kan du prøve www.baatplassen.no som er et veldig aktivt båtforum med over 20000 medlemmer ;)

 

( Prøver ikke å kjøre reklame ovenfor baatplassen, men det er mange med veldig gode kunnskaper om slike ting der + en del importører og lignende som er inne i bransjen.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...