Gå til innhold

BK: 2 nye fotballbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Rart ingen har kommentert disse før. Selv synes jeg at det er gode reportasjebilder fra kampen. Jeg er litt småfan av behandlingsmetoden selv, så jeg har ikke noe spesielt å påpeke der. Bilde nr.1 likte jeg best, da det blir veldig personlig når spilleren peker på deg slik og du får en god øyekontakt. Selv om beskjæringen kan virke noe tett, så synes jeg den er på sin plass. Lurer dog litt på hvordan bildene hadde blitt dersom horisonten hadde vært rett...

Lenke til kommentar

Syns også det var urovekkende få kommentarer her.

Begge bildene er bra.

Eksponeringen er ikke 100%, da du har fått enkelte utbrente partier.

Som regel driter jeg i utbrente partier, men ikke når det skjer med hovedmotiv(ene), slik som her.

 

Det første bilde hadde kanskje vært kulere i et kvadratisk format. Da får du luket bort urolige elementer i bakgrunnen + at du får bedre frem spilleren som peker mot deg.

At horisonten er skjev i begge bildene gjør ikke noe, ikke for min del i alle fall. Det bidrar til å skape litt liv og stemning, eller understreker stemningen som allerede er der.

Lenke til kommentar
Syns også det var urovekkende få kommentarer her.

Begge bildene er bra.

Eksponeringen er ikke 100%, da du har fått enkelte utbrente partier.

Som regel driter jeg i utbrente partier, men ikke når det skjer med hovedmotiv(ene), slik som her.

 

Det første bilde hadde kanskje vært kulere i et kvadratisk format. Da får du luket bort urolige elementer i bakgrunnen + at du får bedre frem spilleren som peker mot deg.

At horisonten er skjev i begge bildene gjør ikke noe, ikke for min del i alle fall. Det bidrar til å skape litt liv og stemning, eller understreker stemningen som allerede er der.

Takk igjen.

 

I håret på hovedpersonen i bilde nummer to er det nok noen utbrente partier, men ikke i fjeset. Det skyldes nok det harde lyset fra flomlyset. Jeg kunne kanskje ha eksponert med en kortere lukkertid, men da ville det gått mye utover resten av bildet i etterbehandlingen, når skyggepartiene skulle blitt dratt opp. ISO 800 er ikke spesielt hendig sånn sett. Men enig i at det ble litt i overkant lyst i fjeset, og det er rettet på.

 

Nytt cropforslag på bilde #1:

post-93493-1237989824_thumb.jpg

 

Rettet litt på høylyset i fjeset på hovedperson i bilde #2:

post-93493-1237989841_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer som dette:

post-87902-1237994542_thumb.jpg

Men det er selvsagt smak og behag.

 

Edit:

Ta frem histogrammet, eller curves, så ser du hvor det er utbrent.

I curves kan du huke av for "show clipping".

Enig med deg i croppen. Funker bedre :thumbup:

 

Nye utkast:

post-93493-1237999369_thumb.jpg

 

post-93493-1237999386_thumb.jpg

 

Nå er det absolutt ingen utbrente partier i bildene ifølge histogrammet. :)

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...