Gå til innhold

Er dette en god klokk av mitt datasystem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, Startet fint opp på 4050mhz men, 1sek inn i prime95 slo maskina seg av!

Begynnte å klokke for noen dager siden, så er ikke pro, og har brukt kanshi maks en time! 4ghz er vell for dem som har brukbar kjøling og klokket endel. Men kjenner jeg meg rett, får jeg sikkert lyst til noen få mhz til;-)

Det hadde vert fin om noen har noen gode tips til skjermkortklokk på det skjermkortet jeg har. Har veldig lyst til å nå en Core clock på 750mhz og shader clock på 1880mhz:D

Lenke til kommentar
Nja, Startet fint opp på 4050mhz men, 1sek inn i prime95 slo maskina seg av!

Begynnte å klokke for noen dager siden, så er ikke pro, og har brukt kanshi maks en time! 4ghz er vell for dem som har brukbar kjøling og klokket endel. Men kjenner jeg meg rett, får jeg sikkert lyst til noen få mhz til;-)

Det hadde vert fin om noen har noen gode tips til skjermkortklokk på det skjermkortet jeg har. Har veldig lyst til å nå en Core clock på 750mhz og shader clock på 1880mhz:D

Rart, 4 GHz på E8400en skal gå fint og stabilt på vanlig stock-kjøler. 4GHz skal egentlig være relativt lett å oppnå med E8400en, mulig du har fått en prosessor som klokker litt dårlig...

Lenke til kommentar
Nja, Startet fint opp på 4050mhz men, 1sek inn i prime95 slo maskina seg av!

Begynnte å klokke for noen dager siden, så er ikke pro, og har brukt kanshi maks en time! 4ghz er vell for dem som har brukbar kjøling og klokket endel. Men kjenner jeg meg rett, får jeg sikkert lyst til noen få mhz til;-)

Det hadde vert fin om noen har noen gode tips til skjermkortklokk på det skjermkortet jeg har. Har veldig lyst til å nå en Core clock på 750mhz og shader clock på 1880mhz:D

Hvilken spenning matet du prosessoren med ved 4050mhz?

 

Det varierer stort på hva som trengs enkelte trenger så lite som 1.2V mens enkelte andre trenger rundt 1.4V, prøv 444FSB(4GHz)sett en rimelig spenning og juster minne dividern til 1:1(888MHz effektivt på minne) eller 1:1,20(1065,5MHz effektivt på minne)

 

Men pass på det er spenningen som for temperaturen til å flyg i take, med org kjøler spessielt. Så bruk ett program for å sjekke temperaturen. F.eks realtemp.

Good luck.

Endret av reger
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...