Gå til innhold

Garmin 420, kjøpe ekstra kart?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker å kjøpe en kartplotter fra ebay.com, type Garmin 420/420s. Er det noen ulemper ved å kjøpe kartplotter fra ebay? (ikke tenk på risiko, jeg mener kartmessig).

 

Det står at det følger med et såkalt 'basemap', men jeg lurer på om dette er godt nok eller må jeg punge ut med 2000-3000 kroner og kjøpe et 'Bluechart G2 Vision' SD-kort i tillegg?

 

Jeg skal kun bruke båten i Sandefjord/Tønsberg -området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg tenker å kjøpe en kartplotter fra ebay.com, type Garmin 420/420s. Er det noen ulemper ved å kjøpe kartplotter fra ebay? (ikke tenk på risiko, jeg mener kartmessig).

 

Det står at det følger med et såkalt 'basemap', men jeg lurer på om dette er godt nok eller må jeg punge ut med 2000-3000 kroner og kjøpe et 'Bluechart G2 Vision' SD-kort i tillegg?

 

Jeg skal kun bruke båten i Sandefjord/Tønsberg -området.

Tenker selv å handle på ebay da det er mye å spare både på plotteren og kartene, men går selv for en 520s som har litt større skjerm enn 420. S-er ekkolodd delen, men det vet du sikkert. Eneste bakdelen jeg ser er om det skulle bli noen problemer, men en seriøs forhandler bør hjelpe oss med eventuelle problemer. Fra ebay koster min plotter med g2 vision kart for sør norge og deler av sverige ca 5400,- Her i norge vil dette komme på drøyt 10.000,- så for min del er jeg ikke i tvil selv om den riskikerer å få meg seg moms i tollen(ca 1500,-).

Lenke til kommentar
*snip* (understreking gjort av meg)

 

S-er ekkolodd delen, men det vet du sikkert. Eneste bakdelen jeg ser er om det skulle bli noen problemer, men en seriøs forhandler bør hjelpe oss med eventuelle problemer. Fra ebay koster min plotter med g2 vision kart for sør norge og deler av sverige ca 5400,- Her i norge vil dette komme på drøyt 10.000,- så for min del er jeg ikke i tvil selv om den riskikerer å få meg seg moms i tollen(ca 1500,-).

Hvis.. det blir problemer, så kan dere glemme å kontakte en norsk forhandler. Vel, mulig dere kan treffe på en forhandler som er villig, men belanor kommer garantert med 100% sikkerhet til å avvise deres apparat når de ser det er paralell-import!

Eneste utvei da er us-forhandleren dere handler av, eller garmin.com.

Vet mange eksempler om dette, når det gjelder belanor.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...