Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

NORSK: Kåseri i artikkelform?


Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det er galt å skrive et kåseri i artikkelform?

 

Skrev et kåseri om hvordan ungdom blir påvirket av (medie)vold her om dagen.

Læreren min mente kåseriet var bra i seg selv, men trakk meg ned til en 4 fordi det var skrevet i artikkelform..?

 

Har undret mye på dette, men har ikke kommet fram til noe svar.. Hjelp? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg litt usikker på hva du mener med "artikkelform". Jeg skrev, om jeg husker rett, alle mine stiler med en innledning (alla ingress), hoveddel og en (personlig) avslutning/oppsummering/konklusjon. Det er vel dette man gjør også med kåseri, så jeg skulle ikke se så mye galt i det når det gjelder oppsett.

 

Når det gjelder innhold, er det klart at du i et kåseri ikke skal argumentere både for og imot, for kåseriet skal være personlig, subjektivt og ikke objektivt(dvs. ikke for og imot, men bare for eller imot), mer muntlig i språket og også humoristisk om du greier.

 

Så, det blir litt lettere å hjelpe deg om du sier hva du skrev om og hvordan du satte opp teksten.

Lenke til kommentar

Et kåseri og en artikkel er vel i all hovedsak to forskjellige skriftlige produkt. (I mangel på bedre ord.)

Et kåseri skal ha en "rød tråd" gjennom hele teksten, være mer subjektivt, gjerne litt ironisk og/eller sarkastisk.

En artikkel skal være mer informativ og objektiv, og ha et mer standarisert oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...