Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lavt oljetrykk på Audi A4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryteren er skiftet på 5min bare du vet hvor den er. Den koster heller ikke allverdens, så ville prøvd det først. Skal ganske mye til for at oljepumpa skal ryke, og ryker den ryker den gjerne plutselig. Skiftet nettopp oljetrykksbryter på Seaten min (den er også et VAG-produkt :wallbash:) og oljelampa har sluttet å blinke i svingene inntil nå i alle fall. Vet ikke hvor bryteren er plassert på din motor, men ifølge forhandleren er den vanligvis plassert i nærheten av oljefilteret. På min sto den i toppen, så måtte av med plastdekselet som dekker motoren for å komme til.

 

Ganske merkelig egentlig, VAG-produkter har vist seg å være populære biler, selv om det viser seg at de er solide som gammel ostepop :realmad:

Lenke til kommentar
Bytt oljetrykksbryter. Hjelper ikke det bytt bil!

 

Enkel og grei feilsøking... Rakler det i motoren din?

 

Hva du legger under ordet rakle?

Nei uanz, så er det fin og god lyd i motoren egentlig, litt tikking kan oppstå, men pleier å gå vekk med oljeskift.

 

Kan også være olja.

 

Har opplevd 1 bars forskjell på ulike fabrikanter.

 

Men som Mekker'n sier; BYTT BIL!

 

Har nett skiftet olje på bilen. Kjører på Valvoline Max Life elr hva den heter..

Lenke til kommentar

Men poenget er at turboen rauk for ei stund sida, skifta den, ny olje. Når jeg begynte å kjøre igjen funka bilen helt fint, bortsett fra at oljelampa lyste sånn av og til innimellom. Da sjekket jeg olja, og den var helt fin. Og da mente verkstedet at det var pga at dei hadde glømt å stilt tilbake den oljeskift indikatoren som lyser, 1n1 elns.

 

Så da sendte jeg inn igjen bilen etter 3000km og byttet olje, og dei nullstilte indikatoren.

Men fortsatt så kjem den oljelampa opp sånn av og til. Noen ganger kan det ta ei veke før den kommer opp, noen ganger kan den pipe ganske ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...